Przejdź do treści

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka

Congee to doskonały przepis dla osób, którym zdarza się rozgotować ryż. To właśnie rozgotowany ryż jest podstawą tego dania. Congee trudno określić jednym słowem. Najlepiej po prostu go spróbujcie.

To trochę kleik, zupa, pudding albo owsianka ryżowa. Chińczycy jedzą takie danie codziennie. Można je podać na słodko z owocami albo w wersji wytrawnej. Zupa porządnie rozgrzeje cię od środka, nasyci i ma doskonały wpływ na jelita. Świetnie sprawdzi się na późne śniadanie, lunch albo kolację. Congee możesz zapakować na wynos. My postanowiliśmy podać je z sezonowymi szparagami, kapustą pak choi, sezamem, orzechami i sosem, który podbije wasze podniebienia.

Ryż, oprócz tego, że dostarcza cennych węglowodanów i syci na długie godziny, to jeszcze poprawia koncentrację. Warto go jeść, bo koi nerwy i reguluje ciśnienie krwi. Zawiera sporo błonnika, który odpowiada za poprawne procesy trawienne. Ma stosunkowo niski indeks glikemiczny (choć rozgotowany będzie miał wyższy), co oznacza, że nie powoduje gwałtownych skoków cukru we krwi, które mogą prowadzić do insulinooporności i cukrzycy. Zawiera sód, potas, wapń, żelazo oraz kwas foliowy. Jest bogaty w witaminę A, D, E, K i C. Do niego dodajmy inne zdrowe składniki i mamy gotowe naprawdę wartościowe danie.

Congee ze szparagami

przepis-na-congee

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– kilka listków kapusty pak choi
– kilka szparagów
– czubata łyżka masła orzechowego (najlepiej domowego)
– 2 łyżki sosu sojowego
– 2 łyżki syropu klonowego
– 2 łyżki soku z cytryny
– 2 łyżki oleju z pestek dyni
– łyżka wody
– łyżka podprażonych ulubionych orzechów
– 100 g ryżu białego albo brązowego
– 3-4 szklanki wody
– garść szczypiorku (opcjonalnie)
– sól i pieprz do smaku
– olej ryżowy do smażenia
– łyżeczka sezamu

Przygotowanie:

Ryż przepłucz gorącą wodą na sitku. Przełóż do garnka i zalej wodą.

przepis-na-congee

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Gotuj na małym ogniu, aż ryż się rozpadnie i powstanie kleik. To zajmie około 30-40 minut. Pod koniec gotowania dopraw solą oraz pieprzem. Do miseczki włóż masło orzechowe, sos sojowy, olej z pestek dyni, sok z cytryny, wodę i syrop klonowy. Połącz w sos. Pod koniec gotowania ryżu, odłam końcówki szparagów i pokrój je w nieregularne kawałki.

przepis-na-zupe-ryzowa

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Na patelni rozgrzej 2 łyżki oleju, podsmaż krótko szparagi i kapustę. Ryżowy kleik przełóż do miseczki, przykryj warzywami, polej sosem, posyp pokrojonym szczypiorkiem, orzechami i sezamem.

przepis-na-zupe-ryzowa-congee

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Groszek cukrowy – chrupiący i soczysty kuzyn tego z puszki. Wypróbuj go w sałatce!

Nie marnuj jedzenia! Zrób błyskawiczne pesto z natki

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia