Przejdź do treści

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka
„Wyrazy miłości dla mam zawstydzających mnie za występ na stand upie”. Amy Schumer świetną ripostą odpowiada na hejt

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Warto pamiętać, aby składało się z wartościowych produktów, dzięki którym będziemy nasyceni na długie godziny. Znamy sposób, aby tak właśnie było. Granola na śniadanie to strzał w dziesiątkę!

Nasze śniadanie będzie składało się z płatków owsianych, naturalnego jogurtu i owoców. Brzmi banalnie? Ale takie nie będzie! To dzięki temu, że postanowiliśmy najpierw upiec płatki owsiane, co sprawi, że będą chrupiące i naprawdę pyszne. Płatki owsiane są znane z tego, że zawierają sporo błonnika, dzięki czemu dają poczucie sytości na długie godziny. Poprawiają przemianę materii i mają dobry wpływ na pracę jelit. Oprócz tego wzmacniają koncentrację, pobudzają mózg do pracy, pomagają utrzymać prawidłową masę ciała oraz chronią przed zachorowaniem na miażdżycę. Są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, potas, cynk, magnez i witaminy z grupy B, E i PP. Dobrze wpływają na układ nerwowy i mięśniowy.

Kobieta zerka na trzy babeczki i zastanawia się, którą zjeść

Składniki (na 7-8 porcji):

– pół kubka płatków owsianych
– pół kubka wiórków kokosowych
– pół łyżeczki cynamonu albo kardamonu
– 1/3 kubka syropu klonowego
– 5 łyżek nasion chia
– 2 czubate łyżki masła klarowanego
– ok. 20 łyżek jogurtu naturalnego (najlepiej domowego)
– sezonowe owoce
– kilka listków mięty albo jadalnych kwiatów
– papilotki do muffinek

Przygotowanie:

Do miski wrzuć płatki, wiórki, cynamon, syrop, nasiona i roztopione masło.

przepis-na-granole-na-sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wymieszaj dokładnie.

granola-na-sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Papilotki wyłóż uzyskaną masą. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz przez 30 minut. Odstaw do wystygnięcia.

zdrowa-granola-zdrowe-sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Granolowe łódeczki wypełnij jogurtem i posyp owocami. Przechowuj w lodówce.

zdrowa-granola-na-sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Groszek cukrowy – chrupiący i soczysty kuzyn tego z puszki. Wypróbuj go w sałatce!

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!