Przejdź do treści

Kanapki z ciecierzycą i jajkiem w koszulce

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Musimy przestać wierzyć w te medyczne mity! Wraz z ekspertami obaliliśmy 10 z nich
Flower photo created by freepik - www.freepik.com
Zastanawiałaś się kiedyś, jak to jest wybierać między ciepłym posiłkiem a komfortem podczas okresu? One tak. I postanowiły coś z tym zrobić!
łóżko para nóg
Jak wywabić plamy po seksie z pościeli? Poznaj kilka przydatnych trików
Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Dieta a choroba tarczycy. O najczęściej popełnianych błędach pisze dietetyczka Anna Reguła

Nasza propozycja to świetny pomysł na późne, leniwe śniadanie albo lunch. To pełnowartościowy, sycący posiłek, który da ci mnóstwo energii na resztę dnia. Świetna wiadomość jest taka, że nasze danie jest wegetariańskie. Wzbogaciliśmy je o orientalne przyprawy takie jak kurkuma czy za’atar. Przy wyborze składników zwróć uwagę, aby kupić prawdziwe pieczywo, najlepiej na zakwasie, a sięgając po jajka, zadbaj, aby pochodziły z wolnego wybiegu. Do dzieła!

Ciecierzyca jest jednym z głównych składników naszej propozycji. Nie wybraliśmy jej przez przypadek. Ze względu na swoje wartości odżywcze świetnie może zastąpić białko zwierzęce w diecie wegetariańskiej. Cieciorka, jak większość roślin strączkowych, zawiera mnóstwo białka. Oprócz tego obniża ciśnienie krwi, poziom cholesterolu oraz ma dobry wpływ na układ pokarmowy – przyspiesza przemianę materii. Syci na długie godziny. Ze względu na niski indeks glikemiczny z powodzeniem mogą po nią sięgać cukrzycy i osoby będące na diecie odchudzającej. Jest doskonałym źródłem błonnika, żelaza, magnezu, potasu i fosforu. W tych małych, pozornie nieciekawych kulkach znajdują się witaminy z grupy A, C, K czy B6.

Niech żyje cieciorka!

 

Składniki (na mniej więcej 8 małych kromek pieczywa):

– jedna duża czerwona papryka
– centymetr papryczki chilli
– jedna puszka ciecierzycy (ok. 230 g)
– jeden duży ząbek czosnku
– dwa–trzy duże pomidory (albo jedną puszkę pomidorów)
– pieczywo na zakwasie
– dymka
– jajka (jedno jajko na jedną kromkę pieczywa)
– garść świeżej mięty
– dwie garści szpinaku
– ser długodojrzewający
– jedna łyżka octu
– woda do ugotowania jajek
– jedna łyżeczka kurkumy
– jedna łyżeczka papryki wędzonej
– jedna łyżeczka papryki słodkiej
– dwie łyżeczki za’ataru
– sól i pieprz do smaku
– dwie łyżki oleju kokosowego
– 2 łyżki keczupu (najlepiej domowego bez cukru i konserwantów) 

Przygotowanie:
Zacznij od pokrojenia papryki w drobną kostkę, postaraj się, aby kostka była wielkości ciecierzycy.

kanapki z jajkiem w koszulce

Zdjęcie: masz.talerz

Na patelni rozgrzej olej i podsmaż paprykę. Ciecierzycę odcedź – nie wylewaj aquafaby, możesz jej użyć do innego przepisu. Wrzuć na patelnię. Smaż, co jakiś czas mieszając. Pokrój drobno chilli i czosnek, dodaj na patelnię. Wrzuć wszystkie suche przyprawy i całość podsmaż jeszcze przez chwilę. Pomidory pokrój w duże kawałki i wrzuć do reszty składników. Dodaj keczup. Odparuj nadmiar wody. Miętę oraz szpinak porwij w kawałki i wrzuć do dania. Dopraw solą i pieprzem. W wysokim garnku zagotuj wodę. Wlej łyżkę octu. Do małej miseczki wbij jajko. Za pomocą łyżki zrób wir w garnku i z niskiej wysokości delikatnie wlej jajko. Zmniejsz ogień. Po 3 minutach od wlania jajka do wody wyjmij je ostrożnie za pomocą łyżki cedzakowej i odłóż na ręcznik papierowy. Pieczywo pokrój w kromki

kanapki z jajkiem w koszulce przepis

Zdjęcie: masz.talerz

Wyłóż na nie ciecierzycę, jajko, posyp startym serem i dymką.

pomysl na sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz

Jedz gorące.

jajko w koszulce

Zdjęcie: masz.talerz

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Dr Katarzyna Pogoda

„Wielką radość sprawia mi obserwowanie, jak kobiety po leczeniu świetnie się realizują, zmieniają podejście do życia, nabierają sił i energii do działania” – mówi dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

Zainteresują cię również:

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację