Przejdź do treści

Sałatkowy dream team: fasola i natka pietruszki

Sałatkowy dream team: fasola i natka pietruszki
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Po trądziku zostały ci blizny? Dermatolożka podpowiada, jak możesz je zniwelować
Aparat na zęby – zakładać najpierw górę czy dół? A może oba łuki na raz? Podpowiada ortodontka
Woda smakowa – zrób ją sama!
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi

Fasola – jedno z bogatszych roślinnych źródeł żelaza – bardzo sobie ceni towarzystwo natki pietruszki. Sprawdźcie, dlaczego warto pielęgnować ten związek, i przyrządźcie sycącą fasolkową sałatkę!

Fasola biała jest bogatym źródłem żelaza, ma go jednak mniej niż produkty pochodzenia mięsnego. Jest jednak dobra wiadomość dla wegetarian lub osób z niedoborem żelaza. Aby zwiększyć wchłanianie żelaza niehemowego, zjadaj produkty będące jego źródłem w obecności witaminy C. Bardzo dobrym jej źródłem jest natka pietruszki i cytryna, dlatego tych produktów nie może zabraknąć w naszej sałatce. Natka pietruszki ma właściwości antyseptyczne, wpływa pozytywnie na procesy trawienne i skutecznie zapobiega infekcjom układu moczowego. Jedzenie natki pietruszki szczególnie zaleca się w stanach osłabienia organizmu.

Nasza sałatkowa propozycja zawiera aż trzy rodzaje fasoli. Fasola oprócz żelaza zawiera mnóstwo białka, potasu, fosforu i wapnia. Jest w niej także lekkostrawna skrobia oraz substancje hamujące wzrost tkanek nowotworowych. Do sałatki dodamy też miętę, która odświeży i wzbogaci smak, oraz jajko w koszulce, dzięki któremu poczujesz sytość bez obciążenia żołądka. Sos do sałatki przygotujemy na bazie masła orzechowego z migdałów.

Pamiętaj, aby przy wyborze masła orzechowego zwrócić uwagę na jego skład. Nie kupuj takiego, które zawiera substancje konserwujące i słodzące. Najlepiej przygotuj masło samodzielnie, przepis na masło z orzechów znajdziesz tutaj – orzeszki ziemne w przepisie możesz zastąpić migdałami.

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Sałatka z białą fasolą i natką pietruszki

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki (przepis dla jednej osoby):

– pół garści białej fasoli
– garść pietruszki
– parę listków mięty
– 4 sztuki fasoli mamut
– pół garści zielonej fasoli w strąkach
– 5 sztuk groszku w łupinach (może być bez)
– łyżka soku z cytryny
– łyżeczka masła orzechowego z migdałów
– pół łyżeczki musztardy
– oliwa
– pieprz do smaku
– jajko

Przygotowanie:

Jeśli chcesz użyć świeżej białej fasoli, dzień wcześniej zalej ją wodą i mocz przez noc, a następnie odcedź. Jeśli używasz fasolki puszkowanej, odcedź ją z puszki, przelej zimną wodą. W dużym garnku zagotuj wodę i wrzuć fasolę mamut, fasolę i groszek w łupinach. Całość powinna być zakryta wodą. Gotuj, aż produkty będą miękkie. W małej miseczce umieść masło orzechowe, musztardę, sok z cytryny, szczyptę pieprzu, wymieszaj i dodaj taką ilość oliwy, aby uzyskać konsystencję gęstego, lejącego sosu. W głębokim garnku zagotuj wodę, dodaj łyżkę octu. Kiedy woda osiągnie stopień wrzenia, zamieszaj łyżką, aby postał wir, zmniejsz ogień i z małej wysokości wbij delikatnie jajko. Po 1,5‒2 minutach wyjmij jajko. Na talerzu połóż wszystkie ugotowane fasolki i groszek, dodaj kilka listków mięty, posiekaną pietruszkę, jajko w koszulce, całość polej sosem i jedz od razu.


Konsultacja dietetyczna: Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie