Przejdź do treści

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
pływalnia basen
Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?
grzyby
Przez kilka godzin trzymałaś grzyby w foliowej reklamówce? Dietetyczka odpowiada, czy nadają się do spożycia
gettyimages.com
Czujesz się zmęczona, masz ciągle ochotę na słodycze, jesteś rozdrażniona… To mogą być objawy insulinooporności
Unikaj psychologicznej pułapki 90:10 a twój dzień będzie lepszy
Instagram.com
„Nie w porządku jest to, że zdjęcia takie jak powyższe oburzają, a to tylko czysta podpaska i ketchup”- młoda feministka podjęła ważny temat

Jakie powinno być drugie śniadanie twojego dziecka? Zdrowe i pyszne. Takie, które nie wraca w plecaku do domu po zakończonych lekcjach. Takie, które doda energii. Oto nasza propozycja.

My jako takie idealne śniadanie do szkoły proponujemy bananowo-kakaowe muffinki z żurawiną i chrupiące marchewki!

Muffinki są po prostu pyszne, dzięki zawartości miodu lekko słodkie. Dzieci uwielbiają ich smak. To świetna, zdrowsza alternatywa dla bułki drożdżówki. Zawierają w składzie otręby, więc są dobrym źródłem błonnika pokarmowego. Dzięki temu energia ze zjedzonych muffinek będzie uwalniana powoli – małemu organizmowi wystarczy jej do następnego posiłku. Bananowo-kakaowe muffinki z żurawiną są bogate w magnez, potas, witaminy z grupy B oraz cynk, tak ważne w diecie dzieci. To właśnie te składniki odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, kostnego i odpornościowego. Dzięki maślance, którą znajdziemy w składzie, muffinki dostarczą lecytyny korzystnie wpływającej na pracę układu nerwowego twojego dziecka. Maślanka i jajko w składzie muffinek to źródła białka – budulca kości i innych tkanek małego organizmu.

Marchewki są świetną chrupiącą przekąską, bogatą w błonnik pokarmowy oraz prowitaminę A, która odpowiada m.in. za prawidłowy stan skóry oraz pracę narządu wzroku. Jeśli twoje dziecko nie przepada za marchewkami, spakuj w śniadaniówkę inne warzywa, np. ogórki, rzodkiewki – im większe urozmaicenie, tym lepiej!

A co do picia? Woda. Bo woda najlepiej gasi pragnienie. Czysta lub z dodatkiem plasterków pomarańczy i listków natki pietruszki, które nadadzą wodzie orzeźwiający smak. To spowoduje, że dziecko chętniej po nią sięgnie.

Pomysł na zdrowe śniadanie do szkoły: ananasowo-kakaowe muffinki  i chrupiące marchewki

czekoladowe muffinki na drugie sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki na muffinki:

– miękki banan, średni, 120 g
– jajko, 1 szt.
– olej ryżowy lub rzepakowy rafinowany, ½ filiżanki
– miód, 3 łyżki
– maślanka, filiżanka
– soda, 1 łyżeczka
– kakao, 2 łyżki
– mąka pszenna, ½ szklanki (może być ciut więcej, ciasto musi mieć konsystencję gęstą, ale ciekłą)
– żurawina, 3 łyżki
– otręby owsiane, 3 łyżki

Rozgrzej piekarnik do 170 stopni C. Banana rozgnieć widelcem. Jajko z miodem i kakao miksuj długo i na wysokich obrotach, aż powstanie puch. Następnie zmniejsz obroty i po strużce dolej oleju. Dodaj maślankę. Miksuj na wolnych obrotach, dodając łyżką mąkę wymieszaną z sodą i otręby. Na koniec dodaj żurawinę. Masę przelej do foremek. Piecz ok. 25 minut.

Chrupiące marchewki

Obierz i pokrój świeże marchewki w słupki.

Woda z plasterkami pomarańczy i listkami natki pietruszki

Wystarczy wkroić do niej kilka plasterków pomarańczy i dodać listki natki pietruszki.

przepis na czekoladowo-bananowe muffiny

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Smacznego!

Małgorzata Różańska  dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

śniadanie

NIE dla parówek i croissantów na śniadanie. Czego jeszcze nie warto jeść na czczo?

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Kąski batata z guacamole i chipsem z jarmużu

Zdrowa, szybka przekąska z batatów i chipsy z jarmużu

Poczuj miętę do surowej gryczanki! Jest idealna jako danie na wynos

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Przepis na witaminowe koktajle usprawniające pracę mózgu

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Wiosenne tagliatelle ze szparagów

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Największe grzechy śniadaniowe – jakie popełniamy najczęściej?

Przepis na indyjskie sataje z tempehu

miska z warzywami

5 błędów, które popełniasz, gdy przechodzisz na dietę bezglutenową