Przejdź do treści

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!
Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź! Rawpixel
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Policjantki
95-lecie powołania Policji Kobiecej. Z tej okazji policjantki nagrały film, w którym pokazują, jak łączą pracę z życiem prywatnym
Jakie błędy popełniamy, oddając mocz? Rozmowa z Agnieszką Cytowicz, fizjoterapeutką uroginekologiczną
Zespół złego wchłaniania/Getty Images
Zespół złego wchłaniania – z czego może wynikać? Jak go rozpoznać?
Czy możemy uzależnić się od żywności? Dietetyk wyjaśnia
woda butelkowana
Data ważności wody butelkowanej. Czy należy się nią przejmować?

Zaczęliście ćwiczyć? W dodatku dość systematycznie, ale nie widzicie efektów swojej pracy? Zastanawiacie się dlaczego się tak dzieje? Oto odpowiedź.

Szczerze powiedziawszy, jest dość prosta (choć niektórzy będą zaskoczeni) – trening bez zmian w nawykach żywieniowych nie sprawi cudów. Niestety. Oczywiście lepiej trenować, niż siedzieć w domu i być pozbawionym jakiegokolwiek ruchu, który zresztą wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie i pracę całego organizmu. Jednak wszystko zależy od tego, jaki obraliście cel i co tak naprawdę ma wam ta aktywność fizyczna przynieść.

Ujemny bilans kaloryczny – klucz do sukcesu

Jeżeli zależy wam na zrzuceniu zbędnych kilogramów i poprawieniu wyglądu sylwetki, to nie oszukujmy się – sam trening nie wystarczy. Możemy trenować po kilka godzin dziennie, spalając mnóstwo kalorii, ale jeśli po sesji treningowej pójdziemy na szybki posiłek do pobliskiej budki z fast foodem lub zjemy coś, co nie jest pełnowartościowym posiłkiem, to realizacja naszego celu będzie syzyfową pracą. Nie łudźcie się, że skoro trenujecie, to możecie pozwolić sobie na małe „co nieco”. To tak nie działa! Po każdym intensywnym treningu będziecie wracać do punktu wyjścia.

Przy redukcji tkanki tłuszczowej najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny (o ok. 15 proc.), produkty bogate w białko, węglowodany i tłuszcze. Jeżeli natomiast zależy wam na przybraniu beztłuszczowej masy ciała, należy zjadać o ok. 10 -15 proc. więcej niż nasza CPM (całkowita przemiana materii).

Uwaga na kontuzje!

Osoby prowadzące aktywny tryb życia potrzebują dodatkowej energii, którą zyskują właśnie dzięki temu, co spożywają. Jeżeli takie produkty nie będą miały odpowiednich wartości lub będą zawierały tzw. „puste kalorie”, a treningi będą mało intensywne, szybciej będzie was łapało zmęczenie, a proces regeneracji będzie się wydłużał i w dodatku będziecie bardziej narażeni na kontuzje. W etapie końcowym wygląda to tak, że tkanka tłuszczowa nie znika, co z kolei negatywnie wpływa na motywację. Cel zamiast się przybliżać, zacznie znikać wam z oczu. W najgorszym wypadku postanowicie przestać ćwiczyć, skoro to i tak „nie działa”.

Gosia Włodarczyk, Pani Fizjotrener

Witaminy i minerały dla aktywnych

Wiemy, że bez odpowiedniej dawki witamin i minerałów człowiek nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować, a co dopiero osoba aktywna fizycznie. Najlepszym ich źródłem są produkty, które spożywamy na co dzień. To one wspomagają proces redukcji tkanki tłuszczowej oraz przyrostu masy mięśniowej, wpływają na rozszerzenie naczyń krwionośnych, chronią komórki organizmu, usprawniają pozyskiwanie energii z węglowodanów i redukcję tkanki tłuszczowej.

Chcecie schudnąć? Pora na kompleksowe zmiany. Oczywiście nie twierdzę, że nie warto ćwiczyć. Jasne, że warto! Jeśli jednak oczekujecie spektakularnych efektów – musicie szykować grubsze działa. Prawidłowe odżywianie i trening to duża dawka energii dla organizmu. Jedno z drugim idzie w parze. Warto je łączyć nie tylko dla efektu, ale przede wszystkim dla zdrowia.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

TBC – na czym polegają zajęcia?

TBC – na czym polegają zajęcia? Kto może ćwiczyć?

Ćwiczenia ogólnorozwojowe – co powinnyśmy o nich wiedzieć?

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

kobieta wykonuje ćwiczenie plank

Ćwiczenie deska – jak ćwiczyć, jakich błędów unikać

Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na uda – trening, technika, przykładowe ćwiczenia

Jesz za mało? 8 sygnałów, że masz zbyt niskokaloryczną dietę

Czarna soczewica to samo zdrowie. Wypróbuj przepis z pomidorami

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta wykonuje ćwiczenia na zespół cieśni nadgarstka

Zespół cieśni nadgarstka – objawy, ćwiczenia, leczenie

ćwiczenia na plecy

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Alergia na trawy i pyłki

Alergia na trawy – objawy i leczenie alergii na pyłki traw

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Dieta lekkostrawna / unsplash

Dieta lekkostrawna – efekty, zasady, przeciwwskazania

Kobieta ćwiczy z hantlami

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Kobieta trzyma się za bolące biodro

Ból biodra – przyczyny, objawy, zapobieganie i leczenie

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Mleko bez laktozy

Co to jest laktoza? Czy produkty bez laktozy są zdrowsze?

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek, ale z zaskakującymi dodatkami