Przejdź do treści

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!
Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź! Rawpixel
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wizyta u ginekologa / istock
Fakty i mity związane z wizytą u ginekologa. Na nasze pytania odpowiada dr n. med. Grzegorz Głąb, ginekolog
Kobieta ziewa
Od dłuższego czasu czujesz się zmęczona? Nie pomagają sen i regeneracja? Sprawdź, co może być przyczyną
Kobieta w cielistej bieliźnie
#Mambrzuch. Trenerka personalna zachęca, by pokochać swoje brzuchy
Przeszczep nerki - informacje praktyczne o zabiegu, diecie i życiu po nim
Przeszczep nerki – informacje praktyczne o zabiegu, diecie i życiu po nim
Fantazje seksualne / istock
Przeszłość seksualna i fantazje partnerów. Czy warto o nie pytać?

Zaczęliście ćwiczyć? W dodatku dość systematycznie, ale nie widzicie efektów swojej pracy? Zastanawiacie się dlaczego się tak dzieje? Oto odpowiedź.

Szczerze powiedziawszy, jest dość prosta (choć niektórzy będą zaskoczeni) – trening bez zmian w nawykach żywieniowych nie sprawi cudów. Niestety. Oczywiście lepiej trenować, niż siedzieć w domu i być pozbawionym jakiegokolwiek ruchu, który zresztą wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie i pracę całego organizmu. Jednak wszystko zależy od tego, jaki obraliście cel i co tak naprawdę ma wam ta aktywność fizyczna przynieść.

Ujemny bilans kaloryczny – klucz do sukcesu

Jeżeli zależy wam na zrzuceniu zbędnych kilogramów i poprawieniu wyglądu sylwetki, to nie oszukujmy się – sam trening nie wystarczy. Możemy trenować po kilka godzin dziennie, spalając mnóstwo kalorii, ale jeśli po sesji treningowej pójdziemy na szybki posiłek do pobliskiej budki z fast foodem lub zjemy coś, co nie jest pełnowartościowym posiłkiem, to realizacja naszego celu będzie syzyfową pracą. Nie łudźcie się, że skoro trenujecie, to możecie pozwolić sobie na małe „co nieco”. To tak nie działa! Po każdym intensywnym treningu będziecie wracać do punktu wyjścia.

Przy redukcji tkanki tłuszczowej najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny (o ok. 15 proc.), produkty bogate w białko, węglowodany i tłuszcze. Jeżeli natomiast zależy wam na przybraniu beztłuszczowej masy ciała, należy zjadać o ok. 10 -15 proc. więcej niż nasza CPM (całkowita przemiana materii).

Uwaga na kontuzje!

Osoby prowadzące aktywny tryb życia potrzebują dodatkowej energii, którą zyskują właśnie dzięki temu, co spożywają. Jeżeli takie produkty nie będą miały odpowiednich wartości lub będą zawierały tzw. „puste kalorie”, a treningi będą mało intensywne, szybciej będzie was łapało zmęczenie, a proces regeneracji będzie się wydłużał i w dodatku będziecie bardziej narażeni na kontuzje. W etapie końcowym wygląda to tak, że tkanka tłuszczowa nie znika, co z kolei negatywnie wpływa na motywację. Cel zamiast się przybliżać, zacznie znikać wam z oczu. W najgorszym wypadku postanowicie przestać ćwiczyć, skoro to i tak „nie działa”.

Gosia Włodarczyk, Pani Fizjotrener

Witaminy i minerały dla aktywnych

Wiemy, że bez odpowiedniej dawki witamin i minerałów człowiek nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować, a co dopiero osoba aktywna fizycznie. Najlepszym ich źródłem są produkty, które spożywamy na co dzień. To one wspomagają proces redukcji tkanki tłuszczowej oraz przyrostu masy mięśniowej, wpływają na rozszerzenie naczyń krwionośnych, chronią komórki organizmu, usprawniają pozyskiwanie energii z węglowodanów i redukcję tkanki tłuszczowej.

Chcecie schudnąć? Pora na kompleksowe zmiany. Oczywiście nie twierdzę, że nie warto ćwiczyć. Jasne, że warto! Jeśli jednak oczekujecie spektakularnych efektów – musicie szykować grubsze działa. Prawidłowe odżywianie i trening to duża dawka energii dla organizmu. Jedno z drugim idzie w parze. Warto je łączyć nie tylko dla efektu, ale przede wszystkim dla zdrowia.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

kobiety ćwiczące fitness

Wskaźnik BMR. Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Ćwiczenia na rwę kulszową. Rehabilitacja i ćwiczenia na nerw kulszowy w domu

Dieta w czasie kwarantanny - jak wzmocnić organizm i nie przytyć?

Dieta w czasie kwarantanny – jak wzmocnić organizm i nie przytyć?

Głód – największy wróg redukujących wagę

Głód – największy wróg redukujących wagę. Jak mądrze się odchudzać?

Dieta bananowa - zasady i efekty

Dieta bananowa – zasady i efekty

Dieta FODMAP - na czym polega, produkty, tabela, przepisy

Dieta FODMAP – na czym polega? Czy każdy może skorzystać?

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Czy alkohol tuczy?

Czy alkohol tuczy? Zbyt częste spożywanie alkoholu pogarsza wydolność, ale co ze spalaniem tkanki tłuszczowej?

Kwercetyna - ważny składnik diety

Kwercetyna – ważny składnik diety

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Pektyny w diecie i medycynie

Pektyny w diecie i medycynie

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Kobieta skacze

Dlaczego ćwiczenia na trampolinie zrujnują ci zdrowie? Tłumaczy fizjoterapeutka

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca. Jak sobie z nimi poradzić?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?