Przejdź do treści

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje
yoga twarzy joga
Joga dla twarzy. Kasia Bem pokazuje miny, które działają lepiej niż botoks
istockphoto
Często miewasz migreny? Sprawdź, co może prowokować bóle

Świeży ananas pomaga w odchudzaniu, przyspiesza metabolizm, chroni przed infekcjami. Na dodatek stanowi doskonałą bazę pod zdrowe słodkości, desery czy puddingi. A gdy taki pudding przyrządzimy z nasion chia – mamy przekąskę doskonałą!

Już sam zapach ananasa to skojarzenie z ciepłem i wakacjami, a to zimą nie do przecenienia. Oprócz zapachu i smaku ananas ma nam jednak do zaoferowania znacznie więcej. Jest źródłem sporej ilości witaminy C, B6, manganu oraz miedzi. Wspomaga układ odpornościowy, posiada właściwości przeciwzapalne, łagodzi obrzęki, wykazuje działanie przeciwbólowe, sprawdza się na problemy ze stawami, może zapobiegać osteoporozie. Pomaga również w zwalczaniu infekcji układu oddechowego.

Jeżeli dbamy o linię, ananas może nam w tym procesie pomóc, gdyż słynie ze swych licznych właściwości odchudzających. Dzięki obecności enzymu bromeliny przyspiesza przemianę materii oraz oczyszcza organizm. Jest również doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, który sprawia, że po zjedzeniu tego fantastycznego owocu pozostajemy syci na długo. Należy jednak pamiętać, iż takie właściwości posiada jedynie świeży ananas, a nie ten z puszki skąpany w wysokokalorycznej cukrowej zalewie.

Ananasa najlepiej jeść w pierwszej połowie dnia, gdyż stanowi bogate źródło cukrów prostych i organizm musi mieć czas na ich przyswojenie. Świeży ananas jak nic innego potrafi wzbogacić smak koktajli owocowo-warzywnych, doskonale komponuje się ze szpinakiem, selerem naciowym i pomarańczą. W wersji wytrawnej pasuje do kurczaka i krewetek, a w towarzystwie limonki, imbiru i chili czuje się jak ryba w wodzie. Nie można mu się oprzeć w deserach czy puddingach na bazie tapioki, komosy ryżowej czy popularnych nasion chia. Poniższy przepis w pełni wydobywa i podkreśla jego smak. Pamiętajcie jednak, aby ananas był słodki i dojrzały – to klucz do sukcesu!

Pudding chia z musem ananasowym – składniki

  • szklanka domowego mleka kokosowego
  • 6 łyżek nasion chia
  • jeden dojrzały ananas
  • 2 łyżki syropu z agawy
  • łyżka wiórków kokosa

Pudding chia z musem ananasowym – przygotowanie

Przygotowujemy dwa naczynia, najlepsze będą słoiki z pokrywką. Mleko kokosowe rozlewamy po równo do przygotowanych naczyń. Dodajemy po 3 łyżki nasion chia oraz po łyżce syropu z agawy (można pominąć). Wszystko mieszamy energicznie trzepaczką lub w przypadku słoika zamykamy pokrywkę i potrząsamy. Wstawiamy całość do lodówki i po godzinie jeszcze raz mieszamy.

Zostawiamy na noc w lodówce, aż pudding stężeje. Następie obieramy ananasa, kroimy go na kawałki i blendujemy na gładki mus. Najlepiej, aby był dojrzały, wówczas jest słodszy i smaczniejszy. Całość przelewamy do płaskiego naczynia i wstawiamy do zamrażarki.

Po godzinie „zeskrobujemy” powstały lód z brzegów do środka brytfanki, postępujemy tak jeszcze kilkakrotnie. Po kilku godzinach ananasowa granita powinna być gotowa. Jeżeli nie mamy ochoty na mrożonego ananasa, możemy bezpośrednio po przygotowaniu musu przelać go do słoików z puddingiem. Na koniec dekorujemy kawałkiem ananasa oraz posypujemy wiórkami kokosa.

Domowe mleko kokosowe – składniki

  • 130 g wiórków kokosa
  • 150 mln przegotowanej wody

Wiórki zalewamy wodą o temperaturze pokojowej i zostawiamy na min. godzinę. Po tym czasie blendujemy całość przez kilka minut, aż do osiągnięcia kremowej konsystencji. Następnie przecedzamy mleko przez gazę lub sitko. Mleko możemy przechowywać w lodówce ok. 3 dni.

Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry.   

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska

Chłodnik miętowy z zielonego groszku. Ukojenie po upalnym dniu

Semifreddo – deser na medal. Każda jego część kryje w sobie inny smak!