Przejdź do treści

Szpinak w super sałatce

istockphoto
istockphoto
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Szpinak był dla nas zmorą z dzieciństwa. Zielona papka nie miała w sobie nic, co mogłoby zachęcić do jedzenia. Na szczęście dziś możemy kupić piękne pęczki świeżego szpinaku, który idealnie nadaje się do duszenia, do zup, makaronów, curry. Albo do sałatki.

Szpinak to warzywo wiele mające. Skutecznie obniża ciśnienie krwi, dzięki zawartości potasu, i pomaga redukować stres, dostarczając nam cenny magnez. Zawiera też mnóstwo przeciwutleniaczy, które chronią nas przed nowotworami i pomagają w walce z miażdżycą. Wszystko to zasługa beta-karotenu, witaminy C i luteiny. W szpinaku znajdziemy też witaminę K, E i witaminy z grupy B, a także łatwo przyswajalne żelazo i kwas foliowy. Szpinak zawiera tylko 16 kcal w 100 g, a i tak dodatkowo przyśpiesza przemianę materii i poprawia metabolizm. Nic, tylko jeść!

Proponujemy wam dzisiaj sałatkę, która oprócz szpinaku zawiera całe mnóstwo smacznych i zdrowych składników. Znajdziecie w niej m.in. takie superfoods jak jarmuż i quinoa, a dodatkowo ciecierzycę i pieczoną dynię oraz buraczki. Pysznie i zdrowo!

Sałatka ze szpinakiem, z pieczoną dynią i burakiem – składniki

sałatka ze szpinakiem

Rewelacyjna sałatka ze szpinakiem. Zdjęcie: Katarzyna Bartoszewska i Tomasz Poneta

Składniki:

– 2 garści szpinaku,
– 2 małe liście jarmużu,
– garść rukoli,
– ¼ szklanki quinoa,
– 3 średnie buraki,
– 300 g dyni piżmowej,
– 30 g fety,
– granat,
– 3 łyżki ciecierzycy,
– mała czerwona cebula,
– zatar,
– oliwa z oliwek,
– tymianek,
– sól, pieprz.

Piekarnik nagrzać do 180 stopni, buraki umyć i osuszyć. Każdego buraka położyć na osobnym kawałku folii aluminiowej, skropić oliwą, doprawić solą i pieprzem. Piec przez około 60 minut, do miękkości. Na 30 minut przed końcem pieczenia buraków należy włożyć do piekarnika na blaszce pokrojoną w kostkę dynię, przyprawioną solą, pieprzem i tymiankiem oraz skropioną oliwą z oliwek.

 

czosnek

W garnuszku umieścić kaszę quinoa, zalać połową szklanki wody i gotować pod przykryciem na wolnym ogniu około 20 minut. Ugotowaną kaszę lekko przestudzić.

Szpinak, jarmuż oraz rukolę umyć i osuszyć. Jarmuż porwać na mniejsze kawałki. Cebulkę pokroić w cienkie piórka. Potrzebną ilość ciecierzycy odsączyć z zalewy, a granat przekroić na pół i wyciągnąć ziarna. Upieczone warzywa wyciągnąć z piekarnika i pozostawić do przestygnięcia. Buraki obrać ze skórki i pokroić w talarki.

W misce ułożyć liście szpinaku, jarmużu i rukoli, następnie układać pokrojone buraki i dynię. Rozsypać na sałatce kaszę quinoa, następnie dodając ciecierzycę oraz następną warstwę szpinaku, jarmużu i rukoli oraz pieczonych warzyw. Na wierzch wyłożyć ziarna grantu, resztę ciecierzycy, rozkruszoną fetę, a całość posypać zatarem i skropić oliwą z oliwek. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Katarzyna Bartoszewska i Tomasz Poneta – duet w pracy i w życiu. Prowadzą bloga Plate of Joy, gdzie pokazują swoją miłość do jedzenia i fotografii. Wychodzą z założenia, że jedzenie smakuje lepiej jedzone w towarzystwie, a tym, co pyszne, trzeba się dzielić, dlatego właśnie powstał ich blog, w którym zachęcają do przygotowania szybkich i smacznych potraw.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie