Przejdź do treści

Siedzący tryb życia może powodować problemy z biodrami. Oto 5 ćwiczeń, które mogą im pomóc

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 dolegliwości, które nie pozwalają się wyspać
Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie
Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem
Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?
Kobieta siedzi w łózku pod pościelą i trzyma chusteczkę przy nosie
Krwotok z nosa – czy odchylać głowę do tyłu?

Czujesz dolegliwości związane z biodrami? Są sztywne i niemobilne? A może chcesz poprawić technikę przysiadu lub rozciągać się do szpagatu poprzecznego? Jeśli któraś z odpowiedzi do ciebie pasuje, postaw na 5 sprawdzonych ćwiczeń.

Wiele osób przez siedzący tryb życia ma problemy z biodrami. Niestety zmiany, jakie cementują się w ciele w wyniku siedzenia, nie są dobre dla tych stawów. Mięśnie i ścięgna tracą swoją elastyczność, a sam staw ma ograniczoną ruchomość oraz mobilność. W konsekwencji mogą pojawić się dolegliwości bólowe, „strzykanie” czy dyskomfort ruchowy.

Fit na dzień dobry

Jak to zmienić? Ćwiczeniami, które pomogą otworzyć biodra i tym samym poprawić ich zakres ruchu. Przy okazji przydadzą się także tym osobom, które walczą o poprawną technikę ćwiczeń.

Uwaga – nie wykonuj ich bez uprzedniej porządnej rozgrzewki!

Ćwiczenie 1

cwiczenia na zdrowe biodra

Do wykonania tego ćwiczenia przydadzą się klocki do jogi. Usiądź na nich, jednocześnie ustawiając stopy i kolana na zewnątrz. Wyprostuj plecy i pomagając sobie łokciami otwieraj biodra. Utrzymaj tą pozycję około 30 sekund, a następnie rozluźnij. Powtórz 5-8 razy.

Ćwiczenie 2

cwiczenia na zdrowe biodra

Wykonaj wypad w bok na lewą nogę. Jeśli twoje ciało nie pozwala ci na pełne zejście i pięta podnosi się z podłogi, podstaw pod pośladki klocki do jogi. Jedna noga pozostaje prosta w kolanie. Drugą ugiętą nogę rotuj na zewnątrz. Jeśli ciężko ci utrzymać równowagę – pomóż sobie rękami i podeprzyj się o podłoże. Utrzymaj tę pozycję około 30 sekund, a następnie zmień stronę i rozluźnij. Powtórz 5 razy na stronę.

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Ćwiczenie 3

cwiczenia na otwarcie bioder

Usiądź i postaraj się połączyć ze sobą podeszwy stóp, jednocześnie zbliżając pięty do siebie. Pomagając sobie łokciami, staraj się otwierać biodra, jednocześnie ciągnąć kolana jak najniżej w stronę podłoża. Utrzymaj tę pozycję około 30 sekund, a następnie rozluźnij. Powtórz 5 razy.

Ćwiczenie 4

cwiczenia na biodra

Stań na jednej nodze i ugnij ją delikatnie w kolanie. Drugą nogę unieś i otwierając ją w biodrze, oprzyj na nodze podporowej. Napnij mocno mięśnie brzucha i wyprostuj plecy. Utrzymaj pozycję przez około 20-30 sekund, a następnie zmień strony. Wykonaj 4 razy na każdą stronę.

 

Ćwiczenie 5

cwiczenia na sprawne biodra

Wykonaj wykrok w przód prawą nogą, uginając nogę wykroczną pod kątem prostym. Drugą nogę wyprostuj i połóż kolano na macie. Następnie otwórz biodro prawej nogi, pomagając sobie ręką i przenosząc ciężar na zewnętrzną krawędź stopy. Utrzymaj pozycję przez 20-30 sekund, a następnie zmień strony. Wykonaj 4 razy na każdą stronę.

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

jak schudnąć po ciąży

„Pociążowa oponka” nie zniknie od robienia brzuszków. Kasia Bigos krok po kroku wyjaśnia, jak schudnąć po ciąży

Kasia Bigos

Ćwiczenia na nogi – nie tylko na maszynach

Wymodeluj ramiona z kettlebells. Kasia Bigos pokaże ci, jak najlepiej to zrobić

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Jak wymodelować wewnętrzną stronę ud? Prezentujemy kilka skutecznych ćwiczeń

Marzą ci się smukłe ramiona? Oto kilka ćwiczeń, które w tym pomogą

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Cała prawda o interwałach. Trener wyjaśnia w jaki sposób z nich korzystać

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

Ćwiczenia na pośladki z piłką fitness. Bez trudu wykonasz je w domu

Dopadają cię skurcze? Oto kilka pomysłów, jak ich unikać

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Jak zrobić pozycję żurawia? Oto ćwiczenia, które przygotują ciało do jogowej asany

Jesteś w ciąży? Oto kilka ćwiczeń, które pozwolą ci zadbać o nogi

Wyprostuj się! Twój kręgosłup ci za to podziękuje

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z

Ćwiczenia na jędrne pośladki. Zestaw ćwiczeń od A do Z od Kasi Bigos

Ćwiczenia wszech czasów – martwy ciąg

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające

Chcesz skutecznie schudnąć? Oto najważniejsze czynniki, które wpływają na tempo chudnięcia

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Poranny trening. Obudź się z energią!

Bonus dla ABS

Ćwiczenia na mięśnie brzucha z hantlami – bonus dla ABS