Przejdź do treści

Ćwiczenia na biodra – jak je poszerzyć, co na ból bioder?

kobieta ćwiczy rozciąganie
Ćwiczenia na biodra fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
„Bad body image day” zdarza się każdej z nas! „To taki dzień, w którym nasze ciało zwyczajnie się nam nie podoba. Może mieć różne przyczyny” – pisze Aleksandra Dejewska
Masz problemy z zasypianiem w nowym miejscu? Naukowcy dowiedli, w czym tkwi problem
Czujesz ból głowy i zmęczenie po szczepieniu na COVID-19? Dwie trzecie NOP-ów to efekt placebo
Wkrótce w Polsce będzie dostępna szczepionka Novavax. Co powinnaś o niej wiedzieć?
W jaki sposób stwierdzić, czy śpimy wystarczająco dużo? Wyjaśnia biotechnolog Dawid Polak

Twój codzienny trening powinien uwzględniać ćwiczenia na biodra. Czujesz dolegliwości związane z biodrami? Są sztywne i niemobilne? A może chcesz poprawić technikę przysiadu lub rozciągać się do szpagatu poprzecznego? Jeśli któraś z odpowiedzi do ciebie pasuje, postaw na sprawdzone ćwiczenia na ból biodra i rozciąganie bioder. Dzięki nim poprawisz ogólną mobilność stawów biodrowych, zredukujesz ból bioder i wyszczuplisz sylwetkę. 

Ćwiczenia na biodra – dla kogo?

Wiele osób przez siedzące tryb życia ma problemy z biodrami. Niestety zmiany, jakie cementują się w ciele w wyniku siedzenia, nie są dobre dla tych stawów. Mięśnie i ścięgna tracą swoją elastyczność, a sam staw ma ograniczoną ruchomość oraz mobilność. W konsekwencji mogą pojawić się dolegliwości bólowe, „strzykanie” czy dyskomfort ruchowy. Z czasem pojawia się ból bioder, z także zmiany zwyrodnieniowe. Jak rozciągnąć biodra? Ćwiczenia na ból biodra to doskonały sposób na usprawnienie pracy stawów biodrowych i uelastycznienie dolnych partii ciała. Aktywność ruchowa uwzględniająca ćwiczenia na zwyrodnienie biodra to ponadto doskonała profilaktyka chorób stawów biodrowych.

Wiele kobiet uskarża się na gromadzenie tłuszczyku w okolicy bioder. Jak wyszczuplić biodra? Ćwiczenia na biodra i boczki oraz brzuch pozwalają wymodelować te problematyczne partie ciała, ale należy pamiętać o uzupełnieniu tych ćwiczeń o inne formy aktywności oraz zdrową, zbilansowaną dietę.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na biodra – rozciąganie na klocku do jogi

Jak poprawić mobilność bioder? Do wykonania tego ćwiczenia przydadzą się klocki do jogi. Usiądź na nich, jednocześnie ustawiając stopy i kolana na zewnątrz. Wyprostuj plecy i pomagając sobie łokciami otwieraj biodra. Utrzymaj tą pozycję około 30 sekund, a następnie rozluźnij. Powtórz 5-8 razy.

Ćwiczenia na biodra – rozciąganie nogi w bok

cwiczenia na zdrowe biodra

Wykonaj wypad w bok na lewą nogę. Jeśli twoje ciało nie pozwala ci na pełne zejście i pięta podnosi się z podłogi, podstaw pod pośladki klocki do jogi. Jedna noga pozostaje prosta w kolanie. Drugą ugiętą nogę rotuj na zewnątrz. Jeśli ciężko ci utrzymać równowagę – pomóż sobie rękami i podeprzyj się o podłoże. Utrzymaj tę pozycję około 30 sekund, a następnie zmień stronę i rozluźnij. Takie ćwiczenia na bolące biodro powtórz 5 razy na stronę.

Ćwiczenia na biodra – rozciąganie w siadzie

cwiczenia na otwarcie bioder

Jak rozciągnąć biodra? Usiądź i postaraj się połączyć ze sobą podeszwy stóp, jednocześnie zbliżając pięty do siebie. Pomagając sobie łokciami, staraj się otwierać biodra, jednocześnie ciągnąć kolana jak najniżej w stronę podłoża. Utrzymaj tę pozycję około 30 sekund, a następnie rozluźnij. Powtórz 5 razy.

Ćwiczenia na biodra – balansowanie na jednej nodze

cwiczenia na biodra

Szukasz ćwiczenia na biodra i uda? Stań na jednej nodze i ugnij ją delikatnie w kolanie. Drugą nogę unieś i otwierając ją w biodrze, oprzyj na nodze podporowej. Napnij mocno mięśnie brzucha i wyprostuj plecy. Utrzymaj pozycję przez około 20-30 sekund, a następnie zmień strony. Wykonaj 4 razy na każdą stronę.

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Ćwiczenia na biodra – wykroki na macie

cwiczenia na sprawne biodra

Wykonaj wykrok w przód prawą nogą, uginając nogę wykroczną pod kątem prostym. Drugą nogę wyprostuj i połóż kolano na macie. Następnie otwórz biodro prawej nogi, pomagając sobie ręką i przenosząc ciężar na zewnętrzną krawędź stopy. Utrzymaj pozycję przez 20-30 sekund, a następnie zmień strony. Wykonaj 4 razy na każdą stronę.

Jak poszerzyć biodra ćwiczeniami?

Większość kobiet dąży do tego, aby wyszczuplić biodra. Są jednak takie, które utożsamiają się z moda na kształtną, kobiecą sylwetkę i chcą poszerzyć tą część ciała. Co zrobić, żeby mieć większe biodra? Sposobów jest kilka – możesz ubierać się w odpowiednie fasony ubrań, możesz także poszerzyć biodra i pupę ćwiczeniami. Jak mieć szerokie biodra dzięki ćwiczeniom?

Ćwiczenia na szersze biodra to te, które angażują mięśnie pośladkowe oraz naprężacz powięzi szerokiej biegnący wzdłuż bioder. Przykłady ćwiczeń aktywujących mięśnie to unoszenie nogi w leżeniu bokiem, unoszenie nogi do boku na stojąco czy wypady do boku.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Pokaż mi, jak stoisz, a powiem ci, w jakiej jesteś formie… psycho-fizycznej”. Kasia Bem radzi, jak się wreszcie porządnie wyprostować

Koślawe kolana – przyczyny deformacji u dzieci i dorosłych. Jakie ćwiczenia i wkładki

Jak możesz sobie sama poradzić z zaparciami? Wyjaśnia fizjoterapeuta Kamil Kozakowski

Jak możesz sobie sama poradzić z zaparciami? Wyjaśnia fizjoterapeuta Kamil Kozakowski

Mięsień nadgrzebieniowy – leczenie ścięgna, tendinopatia

Dlaczego ściskające brzuch spodnie i legginsy to zły pomysł? Basia Tworek wyjaśnia

Bolą cię lędźwie? Te ćwiczenia przyniosą ci ulgę! Pokazuje Pani Fizjotrener

Bolą cię lędźwie? Te ćwiczenia przyniosą ci ulgę! Pokazuje Pani Fizjotrener

Test marszowy – przebieg i zastosowanie badania

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Rotor rehabilitacyjny – czym jest i jaki wybrać?

Kinezyterapia – co to jest? Ćwiczenia, rodzaje, wskazania

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy rzeczywiście pomaga na lwią zmarszczkę? Uważaj, możesz popełniać błąd [WIDEO]

Kobieta ćwiczy

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Olga Szemley, joga twarzy

Jak spać, żeby nie mieć zmarszczek? Radzi joginka twarzy Olga Szemley [WIDEO]

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Olga Szemley, joga twarzy

Wystarczy 7 minut dziennie, żeby zadbać o skórę twarzy bez botoksu. Olga Szemley mówi, jak to zrobić [WIDEO]

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy wyjdzie ci na zdrowie! „Mięśnie nie kończą się na obojczykach. W twarzy mamy ponad 80 mięśni, warto o nie zadbać” [WIDEO]

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Najpopularniejsze

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

MCH – co to, podwyższone i poniżej normy. MCH w morfologii

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

laboratorium

D-dimery – co to jest? Jak obniżyć zbyt wysoki poziom?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Respirator

Jak wygląda intubacja i podłączenie pacjenta do respiratora? Wyjaśnia anestezjolożka Zofia Patyna-Giżejowska

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

ucho kobiety

Domowe sposoby na zatkane ucho. Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą?

Seks – 5 błędów, które popełniają kobiety

Badanie krwi AST - co to jest i jak interpretować wyniki?

Badanie krwi AST – co to jest i jak interpretować wyniki?

×