Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust
Ćwiczenia na biust są znacznie lepsze niż wszelkie ujędrniające kremy. Fot. Kasia Milewska

Ćwiczenia na biust to jeden z najskuteczniejszych sposobów zatrzymania go na swoim miejscu, ujędrnienia i wzmocnienia mięśni klatki piersiowej. Zacznij wykonywać je systematycznie – również w domu. To znacznie lepsze niż wszelkie ujędrniające kremy!

Ćwiczenia na biust – po co mi one?

Ponieważ systematycznie wykonywane ćwiczenia na biust powodują ujędrnienie mięśni piersiowych. Kiedy zwiększa się ich wielkość, gruczoł piersiowy jest przesuwany ku przodowi. Trening mięśni klatki piersiowej nie zmieni struktury biustu (tkanka, która buduje biust, to głównie tłuszcz, a jego nie da się kształtować), można jednak przeciwdziałać prawu grawitacji przez wzmocnienie mięśni otaczających piersi. Ćwiczenia mogą unieść biust i zrekompensować pierwsze niezbyt estetyczne zmiany. Piersi stają się jędrniejsze, mają także ładniejszy kształt. To jednak nie wszystko. Brak ćwiczeń oraz siedzący tryb życia prowadzi z czasem do wad postawy, które fatalnie wpływają na wygląd piersi. Barki przesuwają się do przodu, klatka piersiowa, zamiast wysuwać do przodu – zapada się, a plecy są zwykle przygarbione. Wszystko to pogłębia się wraz z wiekiem. Wydaje ci się znajome? Zacznij wykonywać ćwiczenia na biust!

Ćwiczenia na biust – wzmacniaj mięśnie, prostuj plecy!

Ćwiczenia na biust to jedna sprawa, ale niezbędnym elementem jest także korygowanie wad. Utrzymuj wyprostowaną postawę ciała. Niech wejdzie ci to w nawyk. Garbiąc się – psujesz „rusztowanie” podtrzymujące biust, w konsekwencji czego piersi opadają. Prostuj plecy i ściągaj łopatki! Piersi od razu będą wyglądały lepiej.

Ćwiczenia na biust plus odpowiedni stanik

Niezależnie od rozmiaru twojego biustu oprócz ćwiczeń powinnaś wybierać odpowiednio dobrane staniki. W tym celu najlepiej wybrać się do brafiterki. Niewłaściwie dobrany rozmiar biustonosza jest przyczyną niewygody i problemów estetycznych. Najczęstszym błędem popełnianym przy wyborze stanika jest zbyt szeroki obwód pod biustem i za mała miseczka. Błędy te sprawiają, że piersi nie są dostatecznie podtrzymane i obwisają, obciążając kręgosłup i ramiona, a przy tym wyglądają na ciężkie i pozbawione jędrności. Równie ważny jest odpowiedni sportowy stanik podczas ćwiczeń.

Domowe ćwiczenia na biust

Nie masz czasu na siłownię? Nie szukaj wymówek, oto kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu. Zamiast hantli – weź butelki z wodą.

1.  Ćwiczenia na biust – rozpiętki w pozycji siedzącej

W domu: Usiądź na krześle i wyprostuj plecy. Chwyć butelki wody i przenosząc ramiona na boki, otwieraj klatkę piersiową. Twoim zadaniem jest przywodzenie rąk do siebie, pozwalając, by delikatnie zetknęły się przed klatką piersiową. Napnij mięśnie klatki piersiowej i odwracając kierunek – wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

Na siłowni: Usiądź na maszynie „butterfly”. Wykonujesz na niej dokładnie taki sam ruch, ale praca mięśni klatki piersiowej jest wówczas bardziej wyizolowana. Możesz także zwiększać obciążenie.

cwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust – rozpiętki w pozycji siedzącej. Fot. Kasia Milewska

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij