Przejdź do treści

„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje

istockphoto
istockphoto
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kapsułki
Witaminy – kiedy, które i dla kogo?
Psychologiczny problem… zaparć
istockphoto.com
Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?
istockphoto.com
„Czy podoba mi się moje ciało poporodowe? Nieszczególnie, ale jestem z niego bardzo dumna”. Kobiety pokazały, jak wyglądały po porodzie
Nike
Kończy się świat, w którym nie podejmujemy trudnych tematów. Nowa kampania Nike walczy z depresją i próbami samobójczymi

Przed tobą upragniony urlop. Hotel z kilkoma basenami już zarezerwowany, przez 2 tygodnie będziesz więc tylko na zmianę pić drinki, jeść przepyszne dania i leżeć na dmuchanym flamingu. Co z twoją dietą? Dietetyczka prowadząca konto „Że Niby Fit” na Instagramie ma dla ciebie 5 kroków.

Asia, dietetyczka prowadząca konto „Że Niby Fit” na Instagramie, w prosty i bardzo przyjemny sposób dzieli się swoją wiedzą dot. zdrowego trybu życia, diety i żywności. Jej konto na Instagramie obserwuje już ponad 104 tys. osób. Tym razem ekspertka opublikowała post, w którym opisuje 5 zasad, którymi warto się kierować, by nie przytyć w wakacje.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

5 KROKÓW – JAK NIE PRZYTYĆ W WAKACJE! 🖑🏝🤔 Żeby nie było – nie jestem fanką trzymania czystej michy na wyjeździe, ale aby uniknąć zobaczenia + 5 kg po powrocie z wakacji ALL INCLUSIVE warto zwrócić uwagę na te 5 rzeczy! 😉 Pamiętaj, że to tylko wskazówki! Nie oznacza to, że masz się ich trzymać w 100%, tylko zwrócić na nie uwagę, jeśli naprawdę zależy Ci na tym, aby nie przytyć, bo wiesz, że na takich wakacjach nie umiesz się opanować. Nawet jeśli przytyjesz – nic się nie stanie! 🤗 Raz, dwa to wszystko zgubisz, gdy wrócisz do swoich codziennych, zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności 😄 1. NAPOJE SŁODZONE – szklanka napoju ma ok. 100 kcal. Pijąc szklankę soku do każdego posiłku (3 posiłki) masz już 300 kcal na plusie! Zamiast napojów – wybieraj wodę i owoce! Na pewno będzie ich mnóstwo! 🍉🍊🍍 2. DOKŁADKI – już nie możesz, ale kelner właśnie dołożył świeżą pizzę. Jesteś pełna, czujesz sytość – nie jedz. Jutro też będzie pizza, też świeża, a później kelner znowu doniesie świeże kawałki. I tak codziennie. Przez 2 tygodnie 🍕🍕🍕 3. RUCH – ja wiem, że wakacje to zazwyczaj relaks i leżenie plackiem na plaży! Jak najbardziej odpoczynek Ci się należy! Polecam spacery i pływanie! Idź wieczorem na spacer przy zachodzie słońca, porób ładne zdjęcia, a w ciągu dnia pływaj w basenie lub morzu 🏊 4. ALKOHOL – 1 g białka to 4 kcal, 1 g węglowodanów to też 4 kcal, 1 g tłuszczu to 9 kcal, a 1 g czystego alkoholu to 7 kcal. Kieliszek wódki – ok. 50 kcal, kieliszek wina – ok. 100 kcal, ok. kufel piwa – 200-250 kcal. Sporo! Nie odmawiaj sobie całkowicie alkoholu, pij z umiarem. Tak, żeby było miło i przyjemnie! (to pojęcie względne, więc mam nadzieję, że u Was miło i przyjemnie nie oznacza po 15 drinie 😂😂😂) 🍸🍷🍹🍺🥂 5. WYSYPIAJ SIĘ – gdy mało śpimy, nasz organizm domaga się energii 🛌 Energii w postaci JEDZENIA! 🍩🍦🍔 W ten sposób, będziemy dostarczać sobie dodatkowych kilokalorii. Dbaj o sen – nie tylko w wakacje! 😴 . . A Wy tyjecie na takich wyjazdach? 🤔 A może wręcz odwrotnie? 🤷 Waga pokazuje -5 kg? Dajcie znać! 😄 . . PS Gdzie polecacie wybrać się na wakacje? 🏝 #dieta #odchudzanie #redukcja #wakacje #allinclusive #jaknieprzytyćwwakacje #dietetyk #dietetyka

Post udostępniony przez Asia, że niby fit? 🌿 (@zenibyfit)

„Żeby nie było – nie jestem fanką trzymania czystej michy na wyjeździe, ale aby uniknąć zobaczenia + 5 kg po powrocie z wakacji ALL INCLUSIVE warto zwrócić uwagę na te 5 rzeczy! Pamiętaj, że to tylko wskazówki! Nie oznacza to, że masz się ich trzymać w 100%, tylko zwrócić na nie uwagę, jeśli naprawdę zależy Ci na tym, aby nie przytyć, bo wiesz, że na takich wakacjach nie umiesz się opanować. Nawet jeśli przytyjesz – nic się nie stanie! Raz, dwa to wszystko zgubisz, gdy wrócisz do swoich codziennych, zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności” – pisze dietetyczka.

Jak nie przytyć w wakacje?

Sprawdź rady ekspertki:

  • „NAPOJE SŁODZONE – szklanka napoju ma ok. 100 kcal. Pijąc szklankę soku do każdego posiłku (3 posiłki) masz już 300 kcal na plusie! Zamiast napojów – wybieraj wodę i owoce! Na pewno będzie ich mnóstwo!

  • DOKŁADKI – już nie możesz, ale kelner właśnie dołożył świeżą pizzę. Jesteś pełna, czujesz sytość – nie jedz. Jutro też będzie pizza, też świeża, a później kelner znowu doniesie świeże kawałki. I tak codziennie. Przez 2 tygodnie.

  • RUCH – ja wiem, że wakacje to zazwyczaj relaks i leżenie plackiem na plaży! Jak najbardziej odpoczynek Ci się należy! Polecam spacery i pływanie! Idź wieczorem na spacer przy zachodzie słońca, porób ładne zdjęcia, a w ciągu dnia pływaj w basenie lub morzu.

  • ALKOHOL – 1 g białka to 4 kcal, 1 g węglowodanów to też 4 kcal, 1 g tłuszczu to 9 kcal, a 1 g czystego alkoholu to 7 kcal. Kieliszek wódki – ok. 50 kcal, kieliszek wina – ok. 100 kcal, ok. kufel piwa – 200-250 kcal. Sporo! Nie odmawiaj sobie całkowicie alkoholu, pij z umiarem. Tak, żeby było miło i przyjemnie! (to pojęcie względne, więc mam nadzieję, że u Was miło i przyjemnie nie oznacza po 15 drinie)

  • WYSYPIAJ SIĘ – gdy mało śpimy, nasz organizm domaga się energii. Energii w postaci JEDZENIA!  W ten sposób, będziemy dostarczać sobie dodatkowych kilokalorii. Dbaj o sen – nie tylko w wakacje!”

 

6 pułapek wakacji all inclusive

Urlop nie musi oznaczać odmawiania sobie deserów, zimnego drinka nad basenem czy rezygnowania z pizzy na kolację. Pozwalaj sobie na wszystko! Pamiętaj jednak, by wakacji nie spędzić tylko na leżeniu. Zwiedzaj, odkrywaj, spaceruj! Nawet niewielka aktywność fizyczna pomoże w spaleniu kalorii.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

nalewka cytrynówka

Nalewki – zdrowe procenty. Oczywiście pite z umiarem!

7 mitów o alkoholu

Whisky – lek czy trucizna? Jesteś koneserem? Sprawdź, co o niej wiesz

5 sposobów na oszczędzanie wątroby latem

istockphoto.com

Top 5 leków bez recepty, których lepiej nie łączyć z alkoholem

istockphoto.com

Piwo – ile o nim wiesz?

Kac Vegan. Jak pokonać kaca po wegańsku? Przychodzimy z pomocą!

Wino – wiesz, ile możesz wypić? Sprawdź, zanim sięgniesz po kieliszek

istockphoto.com

Mam kaca. Ratunku!

Czerwona herbata. Zdjęcie: Pixabay

Czerwona herbata – właściwości, efekty, przeciwwskazania

Trzy kobiey tańczą na plaży. Przed nimi koc a na nim owoce i drink

„Jesteśmy rozpitym narodem i doskonale widać to w gabinetach lekarskich” – mówi dr Małgorzata Ponikowska. Nie wiesz, dlaczego tyjesz? Zajrzyj do swojego kieliszka!

7 ważnych zasad stosowania leków przeciwbólowych

Chuda niekoniecznie znaczy zdrowa

Uważaj przy odchudzaniu. „Chuda” niekoniecznie znaczy „zdrowa”

jak być fit na wakacjach

Jak być fit na wakacjach?

Pexels.com

Mój partner/partnerka jest DDA (Dorosłe Dziecko Alkoholików). Co mogę zrobić, by żyło nam się lepiej?

dda para

Jesteś DDA (Dorosłym Dzieckiem Alkoholika)? Zobacz, jakich błędów w związku powinnaś unikać

odchudzanie

„Odchudzanie powinnyśmy zacząć od ustabilizowania emocji, a dopiero później od jedzenia”. Nie stresuj się! To ma wpływ na naszą wagę, przekonuje dietetyczka

alkohol

5 rzeczy, które dzieją się z tobą, gdy codziennie pijesz alkohol

Kobiety bez diety

„W życiu wybieramy osoby z większą ilością tkanki tłuszczowej. Intuicja podpowiada nam, że takie kobiety urodzą dziecko, a mężczyźni będą w stanie rąbać drewno” – mówi Agata Ziemnicka, założycielka fundacji Kobiety bez diety

istockphoto.com

6 grzechów, które w lecie rujnują zdrowie

Chcesz przejść na dietę? Sprawdź, jakie badania powinnaś wykonać, zanim zaczniesz się odchudzać

Jak ekstrakt z zielonej herbaty wpływa na metabolizm?

Fot: Unsplash

Czym (i dla kogo) jest NEAT, czyli spontaniczna aktywność fizyczna? Dietetyczka wyjaśnia

leki a alkohol

Przyjmujesz leki na alergię i zamierzasz wypić lampkę wina? Sprawdź, co mówi alergolog