Przejdź do treści

Pielęgnacja włosów – 9 przykazań na lato

Pielęgnacja włosów – 9 przykazań na lato
Pielęgnacja włosów latem, ilustracja: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?
Marihuana leczy raka. Mit czy prawda?
Mama i stetoskop
Mama i stetoskop: Nie wierzcie we wszystko co znajdziecie w internecie. Jeśli jest coś, co was nurtuje, to pytajcie lekarzy

Pielęgnacja włosów musi być dostosowana do pory roku. Latem największym wrogiem bujnej czupryny jest słońce, ale także wiatr i słona lub chlorowana woda. Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, by po lecie nie zostało ci na głowie smętne sianko!

Przykazanie pierwsze – odstaw suszarkę

Jeśli jedziesz na urlop, to włosom też daj trochę wolnego. Nie zabieraj ze sobą suszarki ani prostownicy, a zamiast kosmetyków do stylizacji (lakieru, pianki, żelu) stosuj produkty pielęgnacyjne. Niech przejmą funkcje stylizacyjne. Jeśli włosy są podatne na kręcenie się – pozwól im się naturalnie układać. Pielęgnacja włosów latem oznacza też intensywne nawilżanie. Więc nawilżaj – i odżywkami, i bogatszymi maskami.

Przykazanie drugie – stosuj filtry UV

Latem zwykle pamiętasz, by chronić przed słońcem skórę, ale o włosach często zapominasz. One z pewnością ci tego nie zapomną. Będą traciły kolor i blask, staną się przesuszone i szorstkie. Prawdopodobnie staną się też bardziej łamliwe. By temu zapobiec, stosuj produkty z linii słonecznych zawierające filtry UV, które nie pozwolą wniknąć promieniom UV do wnętrza włosa – mgiełki, ochronne odżywki w sprayu. Zawierają filtry, a nie obciążają niepotrzebnie włosów. Pielęgnacja włosów latem to przede wszystkim skuteczna ochrona!

Przykazanie trzecie – spłukuj z włosów chlor i sól

Nigdy nie zapominaj spłukać włosów letnią wodą po kąpieli morskiej albo w chlorowanej wodzie. Chyba nie ma dla włosów gorszej odżywki niż maseczka z soli i chloru!

Przykazanie czwarte – włóż kapelusz

Fajnie wykąpać się w morzu, a potem, siedząc na plaży, czekać, aż słońce i wiatr same osuszą włosy. Tyle że właśnie wtedy niszczą się one najbardziej. Promienie słoneczne padające na mokre, „słone” włosy są dla nich mniej więcej tak szkodliwe jak proces chemicznego rozjaśniania. Dochodzi do zniszczenia struktury włosa i przecięcia włókien keratynowych. Więc nie zapominaj o kapeluszu.

Przykazanie piąte – spinaj włosy

Jeśli masz długie lub półdługie włosy – spinaj je na słońcu spinką lub gumką. Będą się mniej plątać i będą w mniejszym stopniu wystawione na działanie promieni UV.

Przykazanie szóste – po plażowaniu umyj głowę

Podstawą jest mycie. Niech nie przychodzi ci do głowy, by po dniu spędzonym na słońcu nie umyć włosów. One, podobnie jak skóra, potrzebują solidnego oczyszczenia i nawilżenia. Nigdy nie zapominaj o odżywce. Świetnie działają także olejki. Maskę nakładaj raz w tygodniu. Aplikowana częściej może zbyt obciążać włosy.

Przykazanie siódme – rozczesuj delikatnie

Jeśli włosy są mokre, rozczesuj je grzebieniem o szeroko rozstawionych zębach. I rób to delikatnie – w ten sposób nie uszkodzisz ich mechanicznie i nie powyrywasz. Ale zanim to zrobisz, nałóż na nie odżywkę bez spłukiwania.

Przykazanie ósme – podcinaj, ale nie farbuj

Przed wyjazdem na urlop podetnij włosy, ale wstrzymaj się z ich koloryzacją aż do powrotu. Po pierwsze, włosy po zabiegach chemicznych jeszcze gorzej znoszą promieniowanie UV. A po drugie, kolor pod wpływem promieni UV szybko płowieje. Może się okazać, że zamiast czekoladowego brązu pojawi się rudawy, a słoneczny blond przeistoczy się w siwawą platynę…

Przykazanie dziewiąte – zadbaj o dietę

Pielęgnacja włosów to nie wszystko. Aby zapobiec silnemu zniszczeniu włosów, warto wzmacniać je od wewnątrz. Można sięgnąć po preparaty zawierające witaminy, krzem oraz cynk. Ale nic nie zastąpi właściwej diety. Postaw więc na zielone warzywa (brokuły, sałatę czy szpinak). Zawierają duże ilości żelaza oraz witamin A i C, które wpływają na zdrowie włosów i są niezbędne do produkcji sebum. Warto wiedzieć, że niedobór żelaza powoduje wypadanie włosów. Sięgaj też po orzechy włoskie, które zawierają kwas omega-3, selen oraz witaminy A, D, E. Sprawią, że włosy będą bardziej gęste i lśniące. Chude produkty mleczne wpływają na ich szybszy wzrost, a ostrygi bogate w cynk na ich dobrą kondycję.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!