Przejdź do treści

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

ryżowy pudding
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pizza z kurkami
Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!
wegańskie lody malinowo-porzeczkowe
Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!
Istockphoto.com
Podejrzewasz u siebie nietolerancję glutenu? Podpowiadamy, jak to sprawdzić
Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka
Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
„Kobiecość to nie tylko wewnętrzna siła, chęć życia, dążenie do celu, ale i momentami łzy, które sprawiają, że jesteśmy silniejsze”. „Życie po raku” w cyklu HZ: „Kobiecość to dla mnie…”

Słowo pudding w świecie kulinarnym pojawia się coraz częściej. Kojarzy się z ostatnio modnymi nasionami chia albo tapioką. Jednak kiedyś pudding robiło się z ryżu. Długo gotowało się go w mleku, aby powstał ryżowy kleik. My proponujemy właśnie taki pudding, ale w nieco innej wersji.

Będzie zdrowiej, bo zamiast białego ryżu użyjemy czarnego. Gotowany w roślinnym mleku z przyprawami nabierze ciekawego charakteru. Połączony z owocami lata, gorzką czekoladą, chrupiącymi płatkami kokosa i skórką z cytryny idealnie zrównoważy smak i teksturę. Na pewno nie będzie mdły i nasyci na długie godziny.

Czarny ryż to czarne złoto. Zawiera antocyjany, które obniżają ryzyko zachorowania na raka i choroby serca. To właśnie dzięki antocyjanom ma taki kolor. Są to barwniki roślinne o właściwościach antyoksydacyjnych. Jest bogaty w żelazo, wapń, magnez, cynk, witaminy z grupy B i E. Opóźnia procesy starzenia się skóry, dobrze wpływa na jej wygląd i stan. Oprócz tego czarny ryż jest bogaty w przeciwutleniacze i działa przeciwzapalnie. Jest produktem uniwersalnym, dobrze czuje się zarówno w daniach słodkich, jak i wytrawnych. Jest zdrowszy od swoich braci ‒ białego i brązowego ryżu.

Do naszej propozycji użyliśmy owoców lata, czyli tych, które są aktualnie sezonowe, najsmaczniejsze i zdrowe. Możesz wybrać te, które lubisz najbardziej ‒ każde świetnie się tu sprawdzą.

Taki pudding będzie doskonale pasował na późne, leniwe śniadanie, lunch czy nawet deser. Poza tym nie zawiera niezdrowego cukru, jedynie ten naturalny z owoców. Obiecujemy, jest pyszny!

Pudding z czarnego ryżu

pudding ryżowy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (przepis na 2 osoby):

– 100 g czarnego ryżu
– 200‒300 ml mleka migdałowego (może być inne roślinne, ewentualnie krowie)
– porządną szczyptę cynamonu
– szczyptę kardamonu
– szczyptę gałki muszkatołowej
– jeśli masz dobrej jakości albo domowy ekstrakt waniliowy, to również świetnie się tu sprawdzi
– 1 łyżkę płatków kokosowych
– 2 kostki gorzkiej czekolady
– 2 łyżki masła orzechowego (najlepiej domowego albo o składzie 100% zawartości orzechów)
– ok. 2 garści malin
– ok. 2 garści borówek
– skórkę startą z połowy cytryny
– połowę banana

Przygotowanie:

Wlej mleko do rondelka, dodaj ryż i przyprawy. Gotuj, aż ryż stanie się całkowicie miękki, mieszaj co jakiś czas, aby nie przywarł do dna. Odstaw na bok. Maliny rozgnieć widelcem na papkę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wiórki kokosowe podpraż na suchej patelni, a czekoladę pokrój w małe kawałki. Do blendera wrzuć banana i ugotowany ryż. Zmiksuj, ale tylko przez chwilę, do momentu, aż banan połączy się z ryżem. Nie chcemy uzyskać całkowitej papki, zależy nam, aby ryż był wyczuwalny. Przełóż ryż do słoiczków albo miseczek.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przykryj warstwą malin.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dodaj masło orzechowe, borówki, posyp wiórkami kokosowymi, czekoladą i skórką z cytryny.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jedz od razu albo odstaw do lodówki.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Pani Łuska: zaakceptowałam łuszczycę, żeby mi się lepiej żyło

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

Zainteresują cię również:

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa