Przejdź do treści

10 kroków Kasi Bigos do bycia fit

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziewczyna w płaszczu przeciwdeszczowym
Czujesz, że dopada cię przeziębienie? Weź cynk!
7 sytuacji, w których warto odmówić seksu
kobieta wyciska coś na twarzy
Wyciskasz wągry na nosie? Sprawdź, co na ten temat sądzi kosmetolożka
Dyniowy dżem – słodycz bez cukru. Pyszne uroki jesieni!
Jeszcze chandra czy już depresja?

Zima nie jest najbardziej sprzyjającym czasem na systematyczne treningi i regularne zdrowe posiłki. Ale mamy już lato, dni są dłuższe i cieplejsze i czas obudzić się z letargu, zaczynając walkę o lepszą formę.

Przygotowaliśmy dla was małą ściągę – kilka prostych porad, aby złapać treningowego bakcyla. Zróbcie pierwszy krok już teraz.

Krok 1.

Zanim podejmiecie jakiekolwiek nieprzemyślane działania, w pierwszej kolejności usiądźcie spokojnie i przeprowadźcie poważną rozmowę ze sobą dotyczącą waszego stylu życia, nawyków żywieniowych, stanu zdrowia oraz możliwości treningowych. Wypiszcie swoje słabe punkty. Powinniście od nich zacząć.

Krok 2.

Wiecie, co kuleje. Świetnie! Jak zebrać się do zmiany? Są różne opcje:

– skorzystajcie z pomocy eksperta (trener personalny/ dietetyk),
– sami ustalcie strategię działania.

Jeżeli macie pewne doświadczenie, możecie samodzielnie stawiać dalsze kroki, a pomoc eksperta wykorzystać sporadycznie w celu kontroli postępów. Jeśli jednak w temacie żywienia i metod treningowych jesteście kompletnie zieloni, pomoc eksperta prawdopodobnie będzie najlepszą opcją. Nie macie możliwości skorzystania z takiej pomocy? Idziemy dalej!

Krok 3.

Wybierzcie aktywność, która sprawia wam przyjemność. Odwiedzajcie miejsca, w których możecie skorzystać z różnorodnych zajęć, począwszy od zwykłej strefy siłowej, aż po różne odmiany fitnessu. Zawsze warto spróbować czegoś nowego.

Krok 4.

Najważniejsza jest systematyczność! Trenujcie tyle, na ile pozwala wam ciało, i na tyle, ile pozwala wam czas. Jeśli jednak zależy wam na szybszych efektach (projekt bikini), treningi dwa razy w tygodniu mogą okazać się niewystarczające. Warto wówczas postawić na takie formy treningowe, które są najskuteczniejsze w redukowaniu tkanki tłuszczowej i modelowaniu ciała (np. treningi interwałowe czy siłowe).

Krok 5.

Nie bójcie się obciążenia. Marzycie o jędrnym ciele z zarysowanymi mięśniami? Cóż – spójrzmy prawdzie w oczy. Trzeba będzie wziąć się za dodatkowe obciążenie. Mowa o wykorzystaniu hantli, sztang, odważników kettlebell czy maszyn na siłowni.

Krok 6.

Aeroby czy jednak interwały? Przyjęło się, że po każdym treningu siłowym warto wykonać jeszcze sesję godzinnych aerobów. Inni przekonują was jednak, by postawić na interwały. Najlepiej łączyć te dwie metody. Kiedy wykonujecie spokojną jednostkę treningową, na jej zakończenie możecie postawić na bieg interwałowy np. 25 sekund szybkiego biegu, a po tym przerwa do uspokojenia tętna. Taki schemat powtarzacie przez 25-30 minut. Jednak kiedy wykonaliście mocny trening główny (tabata, Crossfit, mocny trening nóg), po jego zakończeniu lepiej zrobić trening aerobowy (tlenowy) – bieżnia, rowerek, stepper.

Krok 7.

Bez diety nie ma efektu. To jasne! Odpowiednie odżywianie jest kluczem do zgrabnej sylwetki oraz dobrego samopoczucia. Jeśli nie macie możliwości skorzystania z pomocy eksperta, wygospodarujcie czas na własną edukację. Książki, badania naukowe, eksperckie blogi, szkolenia, warsztaty – to opcje, na które warto postawić. Obserwujcie też bacznie swój organizm i to jak reaguje na dany system żywienia czy konkretne produkty.

Krok 8.

Nie rozstawajcie się z butelką wody. Tkanka tłuszczowa ‘nie lubi’ wody. Dzięki zdrowej diecie, treningom i odpowiedniemu nawodnieniu przekształca się ze zbitej masy w luźną strukturę. W takiej postaci przedostaje się z krwią do mitochondriów i łatwiej ulega spalaniu.

Krok 9.

Postawcie na dziennik treningowy, w którym będziecie zapisywać swoje pomiary, godziny poświęcone na trening czy ilość pokonanych kilometrów. Tam możecie zapisywać sobie także cele i sprawdzać postępy.

Krok 10.

Pamiętajcie o regeneracji. Zawodowy oraz rodziny pęd w połączeniu z treningiem może przyczynić się do szybkiego przetrenowania. Dlatego dbajcie o jakość swojego snu oraz korzystajcie raz na jakiś czas z odnowy biologicznej np. masażu sportowego czy sauny, co dobrze zrobi nie tylko waszemu ciału, ale również zapracowanej głowie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Szczotkując ciało na sucho, przyspieszamy samooczyszczanie się organizmu. W czasie szczotkowania wykonywany jest peeling, a z organizmu szybko zostają usunięte toksyny”

Ruby Rose: tylko ty wiesz, jaką osobą się urodziłaś i musisz być wolna, by być sobą

„Uwielbiam dzieci i to, co robię, to jest dla tych dzieci, co już chodzą po ziemi i dla tych, które przyjdą na świat. Ale sama nie chcę mieć dziecka. W jakim świecie miałoby żyć?” – mówi Monika Sadkowska, działaczka na rzecz klimatu i praw obywatelskich

„Moje porody były na tyle piękne, że gdy zaczynałam o nich opowiadać, otoczenie brało mnie za dziwoląga” – mówi Beata Meinguer, hipnodula

Zainteresują cię również:

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower? Oto kilka powodów

Way of Blonde

„Potrzebuję treningu, żeby rozsądnie myśleć i wyładować nadmiar energii”. Way of Blonde o sile kobiecej motywacji

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Efektywne kardio – czyli co?

Tego NIE pij przed treningiem

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Unsplash

Ocet spirytusowy czy jabłkowy? Sprawdź, czym się od siebie różnią

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Przełam się, zrób mostek

Jak dbać o ścięgno Achillesa?

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

kobiety na siłowni

„Nie jest prawdą, że dobry trening to taki, po którym człowiek nie może się ruszać na następny dzień”. Fizjoterapeutka tłumaczy, czym jest DOMS

Kasia Bigos trenerka

Trening z wykorzystaniem ściany. Propozycje ćwiczeń trenerki Kasi Bigos

Kasia Bigos trenerka

Hantle w dłoń – czas na wymodelowanie ramion

Kobieta podczas treningu

Ćwiczysz i czujesz ból? Koniecznie przerwij ćwiczenia. Nieleczona kontuzja jest niebezpieczna!

Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska

Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps

Treningi podczas upałów. O tym nie możesz zapomnieć!

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta trzyma w ręce miniaturę nienarodzonego dziecka

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

ucho kobiety

Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą? Skuteczne domowe sposoby na zatkane ucho

paznokcie

Paznokcie mówią wiele o twoim zdrowiu. Sprawdź, jakie ostrzeżenia mogą ci wysyłać

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

dłonie

Drętwienie palców u rąk – skąd się bierze i co oznacza?

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

https://www.istockphoto.com

To, co wydalamy, wiele mówi o stanie naszego zdrowia. Sprawdź, co trzeba wiedzieć o… kupie

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.