Przejdź do treści

10 prostych sposobów, by jeść lepiej

10 prostych sposobów, by jeść lepiej
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington

Ciągle zastanawiacie się, jak ułożyć swoją dietę, by wreszcie zaczęła przynosić rezultaty? A może nie próbujcie od razu zamknąć wszystkiego w gotowych ramach? Na początku zacznijcie od małych, ale ważnych zmian.

1. Nie przesadzajcie z ilością

Jedzcie często, systematycznie, najlepiej o stałych porach, ale nie za dużo! Nie kończcie posiłku dopiero wtedy, kiedy jesteście pełni. 

2. Zachowajcie równowagę

Najlepszy system żywienia to taki system, w którym będzie panowało rozsądne rozłożenie węglowodanów, tłuszczy i białek. Unikajcie całkowitego odstawienia jednej z tych grup, nawet jeśli ktoś wmawia wam, że to klucz do sukcesu. 

3. Postawcie na solidne źródła

Chcecie doładować się bombą witaminową i na przykład witaminy C szukacie w cytrynie i pomarańczy? Wbrew powszechnym przekonaniom to nie są najlepsze źródła. Sięgnijcie po pietruszkę, czarne porzeczki, kiwi czy brokuł. 

4. Czytajcie etykiety

Wiem, że się nie chce, bo zakupy zwykle robimy w  biegu, ale czytanie etykiet ze zrozumieiniem to jedna z umiejętności, które w XXI wieku jest naprawdę potrzebna. To, że ktoś napisał „light”, „bez cukru”, czy „0% tłuszczu” przysłowiowymi „wołami” na opakowaniu, jeszcze nic nie znaczy.

5. Zabierajcie ze sobą przekąski

Generalnie polecamy gotowanie w domu i zabieranie ze sobą posiłków. Wówczas nic was nie zaskoczy. Ale jeśli nie jesteście w stanie tego zorganizować, zabierajcie ze sobą chociaż przekąski. Wtedy nie ulegniecie pokusie zjedzenia fast fooda, kiedy nagle dopadnie was głód. Co zabrać? Na przykład orzechy lub owoce – świeże i suszone.

6. Nie bójcie się kolorów

Im wasza dieta będzie bardziej kolorowa, tym lepiej. Nie bójcie się warzyw i jedzcie ich jak najwięcej. To najlepsze źródło witamin i przeciwutleniaczy.

7. Nie zapominajcie o śniadaniu

Tak, wiemy, że tekst jest już mocno oklepany, ale i tak wam przypomnimy. Jedzcie śniadanie, to właśnie ono nakręca nasz metabolizm na cały dzień i uzupełnia energię jak trzeba!

8. Odstawcie słodycze

Zróbcie mały eksperyment i odstawcie słodycze. Ale tak serio. Ewentualnie zaplanujcie sobie mały „słodyczowy cheat” raz w tygodniu – TYLKO raz w tygodniu. I postarajcie się wyeliminować z diety cukier. Nawet nie będziecie wiedzieć, kiedy centymetry zaczną lecieć w dół.

9. Patrzcie na indeks glikemiczny

Aby zachować stały poziom cukru we krwi i tym samym powalczyć o „linię”, zadbajcie o to, by posiłki miały niski indeks glikemiczny. Teraz już nie mówimy o samych słodyczach, ale wszystkich potrawach, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Zwróćcie także uwagę na przygotowanie posiłków (pieczenie i duszenie zamiast smażenia może wiele zmienić).

10. Napoje niekolorowe

Sięgajcie po kolorowe warzywa, ale po kolorowe napoje już nie. To źródło cukrów prostych, barwników i innych niezdrowych dodatków. Wniosek? Zamiast soków, słodzonych i kolorowych napojów, a także innych energetyków, sięgajcie po wodę oraz zieloną herbatę. Wypijajcie mininum 1,5 l wody w ciągu dnia.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

dzieci siegające poo cukier

Agresywne dziecko? Winowajcą może być cukier

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1