Przejdź do treści

10 prostych sposobów, by jeść lepiej

10 prostych sposobów, by jeść lepiej
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ziemniak – pieczony, ale inaczej
To katar czy zapalenie zatok? Jak odróżnić?
Kłopoty dziecka ze snem. Poznaj możliwe przyczyny
Twoje dziecko nie może zasnąć? Poznaj możliwe przyczyny
Amy Schumer pokazuje, jak zareagowała na wieść o ciąży. Jej zdjęcie jest hitem sieci!
Sia / gettyimages.com
Sia wyznała, że zmaga się z nieuleczalną chorobą. „Życie jest cholernie trudne. Ból demoralizuje, ale nie jesteście samotni” – napisała na Twitterze

Ciągle zastanawiacie się, jak ułożyć swoją dietę, by wreszcie zaczęła przynosić rezultaty? A może nie próbujcie od razu zamknąć wszystkiego w gotowych ramach? Na początku zacznijcie od małych, ale ważnych zmian.

1. Nie przesadzajcie z ilością

Jedzcie często, systematycznie, najlepiej o stałych porach, ale nie za dużo! Nie kończcie posiłku dopiero wtedy, kiedy jesteście pełni. 

2. Zachowajcie równowagę

Najlepszy system żywienia to taki system, w którym będzie panowało rozsądne rozłożenie węglowodanów, tłuszczy i białek. Unikajcie całkowitego odstawienia jednej z tych grup, nawet jeśli ktoś wmawia wam, że to klucz do sukcesu. 

3. Postawcie na solidne źródła

Chcecie doładować się bombą witaminową i na przykład witaminy C szukacie w cytrynie i pomarańczy? Wbrew powszechnym przekonaniom to nie są najlepsze źródła. Sięgnijcie po pietruszkę, czarne porzeczki, kiwi czy brokuł. 

4. Czytajcie etykiety

Wiem, że się nie chce, bo zakupy zwykle robimy w  biegu, ale czytanie etykiet ze zrozumieiniem to jedna z umiejętności, które w XXI wieku jest naprawdę potrzebna. To, że ktoś napisał „light”, „bez cukru”, czy „0% tłuszczu” przysłowiowymi „wołami” na opakowaniu, jeszcze nic nie znaczy.

5. Zabierajcie ze sobą przekąski

Generalnie polecamy gotowanie w domu i zabieranie ze sobą posiłków. Wówczas nic was nie zaskoczy. Ale jeśli nie jesteście w stanie tego zorganizować, zabierajcie ze sobą chociaż przekąski. Wtedy nie ulegniecie pokusie zjedzenia fast fooda, kiedy nagle dopadnie was głód. Co zabrać? Na przykład orzechy lub owoce – świeże i suszone.

6. Nie bójcie się kolorów

Im wasza dieta będzie bardziej kolorowa, tym lepiej. Nie bójcie się warzyw i jedzcie ich jak najwięcej. To najlepsze źródło witamin i przeciwutleniaczy.

7. Nie zapominajcie o śniadaniu

Tak, wiemy, że tekst jest już mocno oklepany, ale i tak wam przypomnimy. Jedzcie śniadanie, to właśnie ono nakręca nasz metabolizm na cały dzień i uzupełnia energię jak trzeba!

8. Odstawcie słodycze

Zróbcie mały eksperyment i odstawcie słodycze. Ale tak serio. Ewentualnie zaplanujcie sobie mały „słodyczowy cheat” raz w tygodniu – TYLKO raz w tygodniu. I postarajcie się wyeliminować z diety cukier. Nawet nie będziecie wiedzieć, kiedy centymetry zaczną lecieć w dół.

9. Patrzcie na indeks glikemiczny

Aby zachować stały poziom cukru we krwi i tym samym powalczyć o „linię”, zadbajcie o to, by posiłki miały niski indeks glikemiczny. Teraz już nie mówimy o samych słodyczach, ale wszystkich potrawach, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Zwróćcie także uwagę na przygotowanie posiłków (pieczenie i duszenie zamiast smażenia może wiele zmienić).

10. Napoje niekolorowe

Sięgajcie po kolorowe warzywa, ale po kolorowe napoje już nie. To źródło cukrów prostych, barwników i innych niezdrowych dodatków. Wniosek? Zamiast soków, słodzonych i kolorowych napojów, a także innych energetyków, sięgajcie po wodę oraz zieloną herbatę. Wypijajcie mininum 1,5 l wody w ciągu dnia.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Zainteresują cię również:

„Odchudzam się, a nie chudnę!”. Brzmi znajomo? Dowiedz się, z czego to może wynikać

Darmowe diety NFZ okiem dietetyka. Czy warto je stosować?

dziewczyna je słodycze i popija je herbatką

5 sposobów na pogorszenie własnej odporności na jesień

Trawa pszeniczna – zielony superfood

Trawa pszeniczna – zielony superfood

awokado

Chorujesz na astmę? Dietetyczka wymienia składniki, które mogą zaostrzać objawy

węglowodany makaron

Węglowodany nie takie straszne

Chciałbyś przybrać na wadze, ale nie wiesz, co jeść? Dietetyczka podpowiada, jak przytyć skutecznie i zdrowo

Zwracasz uwagę na to, co je twoje dziecko? Te zdjęcia pokazują, co jedzą dzieci z całego świata. Różnorodność jest niesamowita!

Z cholesterolem walcz dietą

Z cholesterolem walcz dietą

istockphoto.com

Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

Dieta Kopenhaska

Dieta kopenhaska – na czym polega i jakich efektów możesz się spodziewać?

Trzy kobiey tańczą na plaży. Przed nimi koc a na nim owoce i drink

„Jesteśmy rozpitym narodem i doskonale widać to w gabinetach lekarskich” – mówi dr Małgorzata Ponikowska. Nie wiesz, dlaczego tyjesz? Zajrzyj do swojego kieliszka!

dieta ziemniaki

Co jeść, żeby nie być głodną? „Dietetycy nie na żarty” odpowiadają

Dieta na urlopie. Jak uniknąć niezdrowych pułapek?

Chcesz mieć piękną i zdrową skórę? Oto produkty, które powinny lądować na twoim talerzu

Musimy przestać wierzyć w te medyczne mity! Wraz z ekspertami obaliliśmy 10 z nich

Unsplash

Ocet spirytusowy czy jabłkowy? Sprawdź, czym się od siebie różnią

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

dieta pcos

Jaka powinna być dieta przy PCOS? Objaśnia dietetyczka z profilu „Niekoniecznie dietetycznie”

Chuda niekoniecznie znaczy zdrowa

Uważaj przy odchudzaniu. „Chuda” niekoniecznie znaczy „zdrowa”

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

Centymetr i waga

Jak dokonywać pomiarów ciała? Tłumaczy trenerka, Kasia Bigos

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta trzyma w ręce miniaturę nienarodzonego dziecka

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

paznokcie

Paznokcie mówią wiele o twoim zdrowiu. Sprawdź, jakie ostrzeżenia mogą ci wysyłać

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

dłonie

Drętwienie palców u rąk – skąd się bierze i co oznacza?

https://www.istockphoto.com

To, co wydalamy, wiele mówi o stanie naszego zdrowia. Sprawdź, co trzeba wiedzieć o… kupie

ucho kobiety

Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą? Skuteczne domowe sposoby na zatkane ucho

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?