Przejdź do treści

10 prostych sposobów, by jeść lepiej

10 prostych sposobów, by jeść lepiej
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
jęczenie w seksie
Jęczysz w trakcie seksu, bo „tak trzeba”? Psycholożka odradza
kobieta z twarzą w cieniu
Pielęgnacja skóry atopowej jesienią. Wiemy, co zrobić, by AZS nie było tak uciążliwe
„Mam ochotę uciec na koniec świata”. Dlaczego przed okresem czujemy się czas tak beznadziejnie?
reglamentacja papieru toaletowego w Wielkiej Brytanii
W Wielkiej Brytanii limity na papier toaletowy i środki dezynfekujące. Znów panika w sklepach
Roczne dzieck śmieje się
Próchnica wczesnego dzieciństwa – jakie są przyczyny jej powstania i jak ją leczyć? Wyjaśnia stomatolog

Ciągle zastanawiacie się, jak ułożyć swoją dietę, by wreszcie zaczęła przynosić rezultaty? A może nie próbujcie od razu zamknąć wszystkiego w gotowych ramach? Na początku zacznijcie od małych, ale ważnych zmian.

1. Nie przesadzajcie z ilością

Jedzcie często, systematycznie, najlepiej o stałych porach, ale nie za dużo! Nie kończcie posiłku dopiero wtedy, kiedy jesteście pełni.

2. Zachowajcie równowagę

Najlepszy system żywienia to taki system, w którym będzie panowało rozsądne rozłożenie węglowodanów, tłuszczy i białek. Unikajcie całkowitego odstawienia jednej z tych grup, nawet jeśli ktoś wmawia wam, że to klucz do sukcesu.

3. Postawcie na solidne źródła

Chcecie doładować się bombą witaminową i na przykład witaminy C szukacie w cytrynie i pomarańczy? Wbrew powszechnym przekonaniom to nie są najlepsze źródła. Sięgnijcie po pietruszkę, czarne porzeczki, kiwi czy brokuł.

4. Czytajcie etykiety

Wiem, że się nie chce, bo zakupy zwykle robimy w  biegu, ale czytanie etykiet ze zrozumieiniem to jedna z umiejętności, które w XXI wieku jest naprawdę potrzebna. To, że ktoś napisał „light”, „bez cukru„, czy „0% tłuszczu” przysłowiowymi „wołami” na opakowaniu, jeszcze nic nie znaczy.

5. Zabierajcie ze sobą przekąski

Generalnie polecamy gotowanie w domu i zabieranie ze sobą posiłków. Wówczas nic was nie zaskoczy. Ale jeśli nie jesteście w stanie tego zorganizować, zabierajcie ze sobą chociaż przekąski. Wtedy nie ulegniecie pokusie zjedzenia fast fooda, kiedy nagle dopadnie was głód. Co zabrać? Na przykład orzechy lub owoce – świeże i suszone.

6. Nie bójcie się kolorów

Im wasza dieta będzie bardziej kolorowa, tym lepiej. Nie bójcie się warzyw i jedzcie ich jak najwięcej. To najlepsze źródło witamin i przeciwutleniaczy.

7. Nie zapominajcie o śniadaniu

Tak, wiemy, że tekst jest już mocno oklepany, ale i tak wam przypomnimy. Jedzcie śniadanie, to właśnie ono nakręca nasz metabolizm na cały dzień i uzupełnia energię jak trzeba!

8. Odstawcie słodycze

Zróbcie mały eksperyment i odstawcie słodycze. Ale tak serio. Ewentualnie zaplanujcie sobie mały „słodyczowy cheat” raz w tygodniu – TYLKO raz w tygodniu. I postarajcie się wyeliminować z diety cukier. Nawet nie będziecie wiedzieć, kiedy centymetry zaczną lecieć w dół.

9. Patrzcie na indeks glikemiczny

Aby zachować stały poziom cukru we krwi i tym samym powalczyć o „linię”, zadbajcie o to, by posiłki miały niski indeks glikemiczny. Teraz już nie mówimy o samych słodyczach, ale wszystkich potrawach, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Zwróćcie także uwagę na przygotowanie posiłków (pieczenie i duszenie zamiast smażenia może wiele zmienić).

10. Napoje niekolorowe

Sięgajcie po kolorowe warzywa, ale po kolorowe napoje już nie. To źródło cukrów prostych, barwników i innych niezdrowych dodatków. Wniosek? Zamiast soków, słodzonych i kolorowych napojów, a także innych energetyków, sięgajcie po wodę oraz zieloną herbatę. Wypijajcie mininum 1,5 l wody w ciągu dnia.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Kolacja - jeść, czy nie?/iStock

Co z tą kolacją? Jeść, czy nie jeść? A jeśli jeść, to o której?

dziewczyna z telefonem

Jak ograniczyć czas spędzany przed smartfonem? Bardzo pożyteczne rady psycholożki Anny Cyklińskiej

Dieta ketogeniczna – co jeść? Zasady diety i jadłospis

Co zrobić, kiedy dziecko nie chce jeść?

Kobieta z pizzą

Zakwaszenie organizmu. Fragment książki Hanny Stolińskiej, pt. „Zakłamane jedzenie”

Sól

Sód – rola, skutki niedoboru i nadmiaru, źródła sodu

mięso jako źródło siarki

Siarka – właściwości, niedobór i nadmiar, źródła w diecie

owoce cytrusowe

Fosfor – rola, skutki nadmiaru i niedoboru, naturalne źródła

sól

Chlor – rola w organizmie, niedobór, objawy zatrucia

mięso, jaja i ryby

Azot – właściwości, źródła, skutki nadmiaru i niedoboru

Treningowe mity dotyczące odchudzania

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Potas – źródła w diecie oraz skutki niedoboru i nadmiaru

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

owoce

Kwas gamma-linolenowy GLA – działanie, źródła, niedobór

siemię lniane

Kwas alfa-linolenowy (ALA) – rola, źródła, skutki niedoboru

Brokuły na stole

Izotiocyjaniany – co to jest? Gdzie można je znaleźć?

Jesteś ciągle zmęczona? Być może to kwestia diety. Przyjrzyj się swoim nawykom

8 nawyków, których warto się pozbyć przed trzydziestką

Dieta przed urlopem, czyli jak stworzyć wymarzone beach body

Tendencja do tycia? Dietetyczka wyjaśnia, co tak naprawdę za tym stoi

orzechy brazylijskie

Selen – rola, skutki niedoboru i przedawkowania, źródła

Produkty bogate w molibden

Molibden – rola w organizmie, zapotrzebowanie, niedobór

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?