Przejdź do treści

Jak dokonywać pomiarów ciała? Tłumaczy trenerka, Kasia Bigos

Centymetr i waga
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Tort cytrusowo-szpinakowy
Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!
Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj
Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało
Czerniak – 8 rzeczy, których możesz o nim nie wiedzieć
Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Pomiary ciała, to ważny element pracy nad nową sylwetką. Żeby wytrwać w  postanowieniu regularnych ćwiczeń, trzeba widzieć efekty. A często więcej powie centymetr i waga, niż lustro.

To w sumie dosyć oczywiste. Są efekty, jest motywacja, a motywacja jest, gdy macie do czego dążyć. Dlatego już na samym początku powinniście sobie wyznaczyć małe, mierzalne cele. Chcecie zgubić kilogramy? Ok, musicie jednak wiedzieć, do jakiego punktu dążycie przez następne tygodnie. Kiedy wyznacznikiem staną się liczby, np. minus dziesięć centymetrów w biodrach, stanie się to jednym z etapów do osiągnięcia sukcesu.

Jak się sprawdzać?

Waga łazienkowa i taśma krawiecka to przyrządy, które wam wystarczą. Pomiar taśmą krawiecką jest bardzo prosty i skuteczny. Wskaże wam, ile udało się wypracować. To nawet lepszy sposób kontroli sytuacji niż ważenie, bo ćwicząc, tracicie wprawdzie wodę i tkankę tłuszczową, ale wasze mięśnie także będą zmieniały swoją wagę (w górę), niekoniecznie od razu zwiększając znacznie objętość. Dodajcie do całości także zdjęcia „przed” i „po” wykonane przodem oraz bokiem do lustra. Nawet jeśli waga stoi w miejscu – centymetr prawdę wam powie, a na zdjęciach zauważycie widoczną różnicę.

Jeśli nie widzicie żadnych zmian mimo usilnych starań, najprawdopodobniej robicie coś źle. Wówczas warto skontaktować się z trenerem personalnym lub dietetykiem. No umówmy się – takie dłuższe działanie na własną rękę bez żadnych efektów nie działa zbyt motywująco.

Fot: Unsplash

Jak dokonywać pomiarów?

Jeżeli chodzi o wagę łazienkową, to najlepiej ważyć się raz w tygodniu – rano na czczo. Natomiast przy pomiarach centymetrem pilnujcie, by mierzyć odpowiednie obwody.  ​

Klatka piersiowa – dokonujecie pomiaru na wysokości sutków lub 1 cm niżej. Taśma przechodzi pod pachami (mierzcie po swobodnym wydechu).

Biceps – w najszerszym miejscu rozluźnionej ręki opuszczonej w dół.

Talia– w najwęższym miejscu brzucha. Mięśnie są rozluźnione (bez wciągania).

Biodro – taśma przebiega przez największą wypukłość mięśni pośladkowych (sam środek pośladków).

Pas – w miejscu gdzie znajduje się najwięcej tkanki tłuszczowej. Zazwyczaj taśma przebiega przez środek pępka.

Udo – na rozluźnionej nodze w najszerszym miejscu około ¾ wysokości uda.

Łydka – na rozluźnionej nodze w najszerszym obwodzie.

Takie pomiary najlepiej wykonujcie w bieliźnie lub stroju sportowym przylegającym do ciała. Aby pomiar był dokładny, poproście kogoś o jego wykonanie lub zróbcie to przed lustrem, dokładnie sprawdzając, czy taśma znajduje się w odpowiednim miejscu.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

sen

5 rzeczy, które dzieją się z tobą, kiedy bardzo mało śpisz

Za ciepło, za zimno… Skąd kłopoty z temperaturą ciała?

Co kryje się za dodatkowymi kilogramami? Powstał projekt, który rzuca nowe światło na otyłość

Miksujemy: koktajl na odchudzanie

Chcesz zgubić poświąteczne kilogramy? Wypróbuj przepis na warzywny koktajl odchudzający

6 nawyków, które szkodzą twojemu sercu

Wystarczy, że stracisz 5 proc. masy ciała, a poprawisz stan swojego zdrowia. Zobacz, jakie korzyści płyną z odchudzania

Przeciętny Polak zjada ponad 40 kg cukru w ciągu roku. Trzech na pięciu ma nadwagę, a co czwarty jest otyły. Dietetyk: „Dane są alarmujące”

Dziecko jedzące czekoladę

Jak świadomie zmienić nawyki żywieniowe dziecka? Psycholog wyjaśnia

Dzieci ćwiczące na zajęciach

Dzieci w Polsce są coraz mniej sprawne fizycznie

Obsesja na punkcie wagi?

Nadwaga dziecięca - to jest problem!

Nadwaga dziecięca – to jest problem!

Kiedy twój mózg starzeje się szybciej?

Kiedy twój mózg starzeje się szybciej?

Błędne koło przejadania

Błędne koło przejadania

Niedożywienie – zaskoczy cię jego nowe oblicze!

Gdy ciągle chce się jeść…

Jak kontrolować głód?

Cukier zastąp innym cukrem, a po 10 dniach…

Cukier zastąp innym cukrem, a po 10 dniach…

Źle śpisz? Przyczyna może być prozaiczna

Źle śpisz? Przyczyna może być prozaiczna

Jak BMI kłamie

Jak BMI kłamie

Kalorie odstaw na bok

Kalorie odstaw na bok

OdWAŻ SIĘ być zdrowszym – walczmy z otyłością!

OdWAŻ SIĘ być zdrowszym – walczmy z otyłością!

Problem wielkiej wagi

Problem wielkiej wagi

Melissa McCarthy. Aktorka na plus.

Melissa McCarthy. Aktorka na plus.

Cukier zamień na…

5 najlepszych zamienników cukru

Wskaźnik BMI jest już passé!

Wskaźnik BMI jest już passé!