Przejdź do treści

Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką

Zdjęcie: Anna Kostrzewska, Julia i Jacek Kędzierscy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

Trudno o lepszy pomysł na łatwe w przygotowaniu pożywne śniadanie, zdrową przekąskę czy dodatek do deserów. Przypieczona do ulubionego poziomu chrupkości, pokryta słodką glazurą z syropu klonowego mieszanka płatków owsianych i bakalii z dodatkiem startej marchewki, to smaczne źródło energii na cały dzień!

 

Domowa granola to bezpieczne – wolne od substancji słodzących i niepożądanych składników – źródło błonnika pokarmowego i nienasyconych kwasów tłuszczowych. To dzięki nim po zjedzeniu posiłku odczuwamy przypływ energii, a poczucie sytości utrzymuje się na długo po ostatnim kęsie. Stanowiące podstawę chrupiącej mikstury płatki owsiane – od lat królujące w rankingach na najzdrowsze jedzenie świata – pomagają kontrolować wagę i obniżyć poziom złego cholesterolu. Już 3 orzechy włoskie w miseczce granoli wystarczą, by pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na kwasy omega-3, natomiast garść nerkowców ukoi nerwy i przyczyni się do poprawy pamięci i koncentracji.

Starte kawałki marchwi wzbogacą całość nie tylko lekko słodkawym posmakiem, ale i potężną dawką przeciwutleniaczy, beta-karotenu, potasu, flawonoidów, a także kwasu foliowego i witamin z grupy B. Marchewka przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku oraz wpływa korzystnie na układ nerwowy i trawienny. Co więcej, to popularne w Polsce warzywo zapobiega starzeniu się organizmu, widocznie poprawiając
stan skóry, włosów i paznokci.

Energetyczna granola z marchewką

przepis-na-marchewkowa-granole

Zdjęcie: Anna Kostrzewska, Julia i Jacek Kędzierscy

Składniki:

– 2 szklanki płatków owsianych
– 1,5 szklanki startej marchewki
– 1 szklanka orzechów włoskich
– 1 szklanka orzechów nerkowca
– 1,5 szklanki wiórków kokosowych
– 1 łyżeczka imbiru w proszku
– 1 łyżeczka cynamonu
– 0,5 łyżeczki soli
– 0,5 szklanki syropu klonowego
– 0,5 szklanki płynnego oleju kokosowego
– 0,5 szklanki rodzynek

Przygotowanie:

Wymieszaj starannie wszystkie składniki granoli (poza rodzynkami) w misce. Następnie równomiernie rozłóż masę na blasze pokrytej papierem do pieczenia i włóż do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C. Piecz przez ok. 30 minut, mieszając całość co 10 minut – aby uchronić całość przed przypaleniem i zadbać o to, by wszystkie składniki równo się przyrumieniły. Po wyjęciu blachy z piekarnika i przestudzeniu mieszanki dodaj rodzynki, delikatnie łącząc je z resztą składników. Po całkowitym ostudzeniu przesyp wszystko do słoików. Gotowe!

Anna Kostrzewska, Julia i Jacek Kędzierscy – kreatywny zespół eksperymentujący w dziedzinach kulinarnych.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie