Przejdź do treści

Trening z gumami – wielki powrót

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Witaminy i mikroelementy: sprawdź, jak powinno się je łączyć. Niewiedza może być niebezpieczna
Przesilenie wiosenne zmęczenie
Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić
szklanka wody
Filtrujesz wodę? Pijesz niegazowaną czy tą z bąbelkami? A może „kranówkę”? O rodzajach wód porozmawialiśmy z lekarzem Krzysztofem Lachowskim
akcja jestem, badam się
„Jestem, badam się” – akcja, która ma przypominać kobietom o badaniach profilaktycznych
Jak wrócić do biegania po ciąży?
Jak wrócić do biegania po ciąży?

Od niedawna w świecie fitness gumy świętują swój „come back”. Można z nich korzystać na wiele różnych sposobów. Ten mały sprzęt jest hitem, bo potrafi wnieść w trening wiele innowacyjnych rozwiązań.

Gumy fitness możecie wykorzystać podczas pracy nad zwiększeniem ruchomości w stawach (trening mobility), w poprawie elastyczności ciała, czy też w treningu wzmacniającym mięśnie bez efektu ich przyrostu. Ich największym plusem jest to, że możecie je zabrać w każdą podróż i zrobić naprawdę fajny i wymagający trening.

Oto przykładowy siłowy zestaw ćwiczeń:

Ćwiczenie 1.

trening-z-guma-fitness

Złapcie w dłonie dwa końce gumy i załóżcie ją na plecy tak, aby znalazła się na wysokości łopatki. Następnie przejdźcie do podporu przodem i wykonajcie klasyczną pompkę.

Najważniejszym momentem w tym ruchu jest powrót do góry (czyli faza ekscentryczna), gdzie musicie pokonać opór gumy. W ruchu pamiętajcie o tym, aby odcinek lędźwiowy kręgosłupa nie był niżej od reszty tułowia.


Ćwiczenie 2.

trening-z-guma-fitness-bogdal

Stańcie na jednym końcu gumy tak, aby stopy były rozstawione na szerokość bioder, drugi koniec gumy zarzućcie na klatkę piersiową (pozycja trzymania sztangi na barkach).

Z tej pozycji wykonujcie zejście do przysiadu i płynnym ruchem wypchnijcie gumę w górę.

Jest to ćwiczenie wielostawowe, które angażuje do pracy wiele grup mięśniowych.


Ćwiczenie 3.

guma-fitness-trening-domowy

W pozycji stojącej umieszczacie jedną nogę w gumie, a drugi koniec trzymajcie w dłoniach. Kolejno jednym ruchem wykonujcie zakrok i podciągnięcie gumy wzdłuż tułowia do brody. Cały ruch prowadzi łokieć, który idzie skos-góra tak, aby łopatki zbliżały się do siebie. Wróćcie do pozycji wyjściowej. Wykonujcie 10 powtórzeń na stronę.


Ćwiczenie 4.

trening-z-guma-fitness

W pozycji siadu prostego owińcie gumę wokół stóp, a drugi koniec trzymajcie w dłoniach i wykonujcie ruch wiosłowania. Ważne jest to, aby podczas prostowania ramion nie wypuszczać do przodu barków. Plecy powinny być proste ze schodzącymi się do siebie łopatkami.

Idealnym dodatkiem takiego treningu jest skakanka, którą można wpleść miedzy ćwiczenia z gumą. Wszystkie ćwiczenia można wykonać w 3-4 obwodach po 1 minucie.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Trening z gumą fitness – warto!

Trening do biegów z przeszkodami, część pierwsza