Przejdź do treści

Te potrawy dostarczą twojemu organizmowi dawkę witaminy D. Po co sięgnąć?

Witaminę D3 znajdziemy m.in. w rybach
Gdzie szukać witaminy D? fot. Unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?
Małgorzata Rozenek-Majdan po porodzie, z synem Henrykiem
„Jestem grubaską”. Małgorzata Rozenek-Majdan pokazała, jak naprawdę wygląda jej ciało po urodzeniu syna
kobieta i mężczyzna, aseksualność
Aseksualność to nowa orientacja seksualna? Tłumaczy Alicja Długołęcka
Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu
cukier
Cukier – jak wpływa na organizm człowieka?

Specjaliści od pewnego czasu alarmują – witamina D3 jest bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Odpowiednia suplementacja jest istotna – szczególnie w naszym położeniu geograficznym, gdzie nie możemy cieszyć się zbyt dużą dawką słońca. Nawet w okresie letnim pogoda potrafi nas zaskoczyć. Warto zaznaczyć, że braki witaminy D3 to poważne konsekwencje dla naszego organizmu. Jej niedobór może potęgować stany lękowe, depresję, zaburzać funkcjonowanie mięśni i stawów. Gdzie znajdziemy najwięcej witaminy D3? Poniżej mała ściąga.

Ryby – sięgnij po witalność i energię

Grecja. Kuchnia śródziemnomorska. Mieszkańcy państw, gdzie cały czas świeci słońce, a życie związane jest w dużej mierze z rybną kuchnią, tryskają energią. Pierwszym, podstawowym produktem zawierającym witaminę D3 są właśnie ryby. Łosoś to nie tylko bogactwo smaku i aromatu. Jest także doskonałym źródłem białka, kwasów tłuszczowych omega-3 i witaminy D. W ostatnich latach wraca do łask, a internet aż huczy od przepisów z łososiem w składzie. Warto po nie sięgnąć. Łosoś na surowo, z patelni, pieczony? Wybór należy do ciebie, sięgaj jednak łososia ze sprawdzonych źródeł.

Kolejną rybną “perełką” dla poszukiwaczy witaminy D jest pstrąg tęczowy. W jego składzie znajduje się niemal 100 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę D. Możemy też spróbować tuńczyka w puszce – to nie tylko źródło „witaminy słońca”, ale i białka. Tuńczyk jest idealnym dodatkiem do pysznych sałatek. Pamiętaj jednak, aby tego z puszki nie jeść go zbyt często.

Sardynki to ryby, o których wiele osób zapomniało. A warto na nie spojrzeć łaskawym okiem. To przysmak, który zapewni równowagę witaminową twojemu organizmowi. Sardynki to nie tylko te z puszki. Możesz je grillować, przygotować na ich bazie sos do makaronu. Znajdź przepis, który cię zainteresuje i ciesz się wyjątkowym smakiem.

Grzyby – jesienna dawka witaminy D

Warto sięgnąć po grzyby – szczególnie jesienią, kiedy za oknem chlapa i pogoda, która nie zachęca do wyciągania nosa spod kołdry. Shiitake, portobello, smardze, kurki czy pieczarki – to spora zawartość witamin D czy B, a także niezbędnego dla dobrego funkcjonowania organizmu potasu. Dobrze jest zwrócić uwagę również na gatunki grzybów wystawionych na działanie promieni ultrafioletowych. To podwójna dawka witaminy D.

Jajka od szczęśliwych kurek

Jak jajka to tylko w całości. To bomba witaminowa, zawierająca aminokwasy i witaminę D (znajdziesz ją w żółtku). Wybieraj oczywiście jajka od szczęśliwych kur, najlepiej ze znanego, sprawdzonego, źródła. Dwa jajka w codziennym jadłospisie dostarczą twojemu organizmowi niezbędnych wartości.

Ser szwajcarski i trio idealne

Ser szwajcarski to bogactwo witaminy D, K i wapnia. Niezbędny produkt dla każdego, kto chce cieszyć się zdrowymi kośćmi. Ser szwajcarski można łatwo rozdrobnić i posypać nim sałatkę lub warzywa. Kupuj ten surowy, wtedy uzyskasz najlepszy smak i aromat, a drogocenne wartości szybko nie uciekną.

Olej z wątroby dorsza – solidna dawka witaminy D

Olej z wątroby dorsza jest jednym z głównych źródeł witaminy D. Znajdziemy w nim także witaminę A i przeciwzapalne kwasy tłuszczowe omega-3. Niestety, jego sporą wadą jest smak. Jeśli nie możesz go zaakceptować, możesz kupić olej w postaci kapsułek.

 

dziewczyna trzyma blistry z witaminami

Gdzie jeszcze obecna jest witamina D?

Dużą wartość witaminy D możemy znaleźć chociażby w mleku i jogurtach. Niestety, tutaj blokadą może być nietolerancja laktozy. Dlatego też osoby mające problemy z tym cukrem powinny włączać w codzienny jadłospis opisane powyżej produkty lub sięgać po suplementy, które zawierają witaminę D (jak preparaty witaminowe czy tran).

Witamina D w suplementach WIMIN

Witaminę D, a także witaminy C i B6 znajdziesz w zestawie suplementów dla kobiet Wimin. Poza tymi składnikami zwierają one magnez, czosnek, cynk i przeciwutleniacze. Tabletki zamknięte w dziennych saszetkach ułatwiają regularne przyjmowanie.

 

Źródło: Healthline

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Przetrząsać sklepowe półki w poszukiwaniu greckiego jogurtu? A może nie różni się od tego zwykłego?

Co ile zmieniać prześcieradło? Częściej, niż możesz sądzić

Imbir jest pomocny w przeziębieniu, ale nie tylko. Sprawia, że żyjemy dłużej

Boisz się demencji na starość? Jest rozwiązanie: pij kawę

Poczucie lęku, niepewność jutra. Jak sobie radzić ze stresem?

Kawa pomaga w trawieniu i w walce z jego zaburzeniami?

Jesteś na diecie ketogenicznej i ciągle boli cię głowa? Wyjaśniamy dlaczego

Gdy mamy zadania do wykonania, organizm nie ma czasu na chorowanie. Poddaje się, gdy mamy wolne

Cynk to niedoceniany pierwiastek, warto włączyć go do diety. W czym go szukać?

Wiesz, że codziennie szkodzisz środowisku? 5 zachowań, które musisz porzucić

Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia. Tych rzeczy nie będziemy chciały już nigdy dotykać

Uważaj na kleszcze. Niebezpieczna jest nie tylko borelioza. 6 chorób odkleszczowych

Niby banalna czynność, a większość osób robi to źle. Jak… siusiać?

Superfoods na cenzurowanym. Na te pięć produktów powinnaś uważać

Sześć skutków ubocznych słonego jedzenia. Czas na zmianę przyzwyczajeń

Jak pozbyć się kofeiny z organizmu? Mamy kilka wskazówek

Lubisz słodkie napoje? Mają negatywny wpływ na twoje zdrowie

Wydaje ci się, że nie jesteś poddenerwowana? Te symptomy mogą temu przeczyć

Alkohol jest dobry dla zdrowia? Najnowsze badania wskazują na jego wpływ na funkcje poznawcze

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Chcesz zostać wegetarianinem? Siedem typowych błędów, które możesz popełnić

Nadciśnienie to nie twój problem? Poznaj pięć sytuacji, które mogą do niego prowadzić

Kawa może pozytywnie wpływać na nasz organizm. Musisz tylko ją odpowiednio parzyć

Trzymasz pomidory w lodówce? Sprawdź, czy robisz to dobrze

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę