Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Miksujemy superfoods! Koktajl z młodym jęczmieniem

 Miksujemy superfoods! Koktajl z młodym jęczmieniem
Zamiast kolejnej małej czarnej – przepyszny koktajl z młodym jęczmieniem. Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Sproszkowany sok z młodego jęczmienia to – bez grama przesady – odżywcze tornado. Wystarczy zaledwie 1 szklanka napoju przygotowanego z 1 łyżeczki proszku, by zastąpić aż 2 kg ekologicznych warzyw i owoców! Nie czekamy, miksujemy! 

Młody jęczmień można spotkać w postaci proszku z około siedmiodniowych łodyżek jęczmienia. Nie jest to, jak sądzą niektórzy, zmielona trawa jęczmienna, lecz sok. Młode listki ścina się, płucze, a następnie wyciska sok w specjalnych wyciskarkach. Tak uzyskany płyn jest wirowany, a potem następuje odparowanie części wody. Można go kupić w sklepach ze zdrową żywnością. 

Młody jęczmień ma w składzie witaminy C, E, B1, B2, B6, beta-karoten, kwas foliowy, potas, wapń wzmacniający kości, żelazo przeciwdziałające anemii, magnez zapobiegający skurczom mięśni i łagodzący skutki stresu, zwiększający odporność organizmu mangan oraz cynk i krzem, które wzmacniają włosy i paznokcie. 

Preparaty z zielonego jęczmienia idealnie sprawdzą się wczasie odchudzania – a to ze względu na wysoką zawartość błonnika, witamin i składników mineralnych. Rozpuszczalne frakcje błonnika pokarmowego zawarte w młodym jęczmieniu wzmagają uczucie sytości i opóźniają opróżnianie żołądka. Natomiast błonnik nierozpuszczalny pobudza perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom, które mogą towarzyszyć odchudzaniu.

O zaletach jęczmienia można by długo - zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych, a także miażdżycy, nadciśnienia tętniczego, a ze względu na bardzo wysoką zawartość wapnia zapobiega rozwojowi osteoporozy. Normalizuje poziom cukru we krwi, zmniejszając ryzyko cukrzycy. Dodaje energii i poprawia nastrój - zastępuje nawet kilka filiżanek kawy, mimo że nie zawiera kofeiny. Dziś zamiast kolejnej małej czarnej – przepyszny koktajl! 

Koktajl z młodym jęczmieniem

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

- łyżeczka młodego jęczmienia
- 1 banan
- pół garści pietruszki
- 1 kiwi
- pół awokado
- 6 cm łodygi selera
- 180 ml soku z pomarańczy

Wszystkie składniki zmiksuj i pij od razu. 


masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij