Przejdź do treści

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające

5 ćwiczeń, które zredukują stres
Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kolory migreny. Jakie światło zmniejsza ból głowy?
Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
kot w kuchni
10 rzeczy, których lepiej pozbyć się z kuchni
Zerwij z „Czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Każdy z nas spotyka się ze stresem. Możemy przyjąć, że to część naszego życia, ale to nie powód, by nie starać się go zwalczyć. Doskonałym sposobem na to, by się rozluźnić i wyciszyć, są nieinwazyjne ćwiczenia relaksacyjne, które wprowadzą nasze ciało i umysł w harmonię i przywrócą nam spokój.

Proponuję 5 prostych ćwiczeń. W każdym z nich oddech jest najważniejszym elementem. Wykonujemy długie, głębokie wdechy nosem, a następnie długie wydechy ustami.

 

Ćwiczenie 1.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Stopy szeroko, pięty skierowane lekko do środka, nogi ugięte tak, by uda i łydki tworzyły kąt prosty. Ramiona wzdłuż tułowia, przedramiona skrzyżowane przed sobą.

Ruch: Zaczynamy wykonywać wdech, jednocześnie prostujemy powoli nogi i unosimy ramiona, przenosząc je bokiem. Prostujemy nogi, ramiona, przedramiona krzyżujemy nad głową. Wracamy do pozycji wyjściowej analogicznie w drugą stronę, wykonując wydech.

Ćwiczenie 2.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Pozycja stojąca, ciało wyprostowane, nogi ustawione na szerokość bioder. Ramiona ugięte, palce dłoni splecione w koszyczek, trzymane na wysokości klatki piersiowej. Wdech.

Ruch: Zaczynamy robić długi wydech. Uginamy nogi w stawach kolanowych z jednoczesnym zaokrągleniem pleców i wyciągnięciem ramion w przód, obracając dłonie grzbietem do twarzy przy cały czas splecionych palcach. Głowę pochylamy lekko do przodu.

 

Chcesz mieć lepszą koncentrację?

Umiejętność skupienia się to prawdziwy skarb – sprawia, że wszystko idzie łatwiej i przyjemniej. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć Twoją koncentrację.

Sprawdź
Fit na dzień dobry

Ćwiczenie 3.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Wykrok w bok. Pięta nogi ugiętej znajduje się dokładnie pod kolanem. Dłonie położone obok stopy.

Ruch: Odrywamy dłoń położoną dalej od stopy, unosimy rękę, otwierając klatkę piersiową, ręka uniesiona i ręka oparta o podłoże tworzą jedną linię. Głowa uniesiona ku górze, patrzymy za dłonią. Wykonujemy przy tym ruchu głęboki, długi wdech. Wracamy do pozycji wyjściowej analogicznie w drugą stronę, wykonując wydech.

Ćwiczenie 4.

Fot: Katarzyna Milewska

Ruch: Leżymy na plecach, ramiona leżą wyprostowane nad głową, nogi ugięte w stawach kolanowych.

Ruch: Przenosimy ramiona nad głową (cały czas wyprostowane), jednocześnie podnosząc się za pomocą mięśni brzucha. Dotykamy dłońmi do kolan i przyciągamy ciało do przodu, do momentu aż łokcie zetkną się z kolanami. Podczas całego ćwiczenia zachowujemy proste plecy. Wykonując ten ruch, wykonujemy wdech. Wracamy do pozycji wyjściowej analogicznie w drugą stronę, wykonując wydech.

kobieta relaks

Ćwiczenie 5.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Klęk podparty.

Ruch: Lewe kolano i prawy łokieć odrywamy od ziemi i przyciągamy do siebie, następnie prostujemy obie kończyny tak, by utworzyły z tułowiem jedną linię. Odkładamy dłoń i kolano, by następnie ćwiczenie powtórzyć na drugą stronę. Wdech wykonujemy, wyciągając ciało do jednej linii, wydech zaś, wracając do pozycji wyjściowej.

Ania KozłowskaTrenerka N+TC Nike Training Club, trener personalny, instruktorka Fitness, instruktorka Pole Dance, trener II klasy koszykówki, instruktorka pływania, absolwentka studiów II stopnia Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie na wydziale Wychowania Fizycznego. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Jak zniszczyć sobie odporność latem? To wcale nie takie trudne

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Twoja mama ma nadciśnienie? Zobacz, co możesz dla niej zrobić!

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

odchudzanie

„Odchudzanie powinnyśmy zacząć od ustabilizowania emocji, a dopiero później od jedzenia”. Nie stresuj się! To ma wpływ na naszą wagę, przekonuje dietetyczka

Chora kobieta leży w łóżku

Dlaczego niektóre z nas chorują częściej?

Za ciepło, za zimno… Skąd kłopoty z temperaturą ciała?

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie

Kasia Bigos trenerka

Trening z wykorzystaniem ściany. Propozycje ćwiczeń trenerki Kasi Bigos

Kasia Bigos trenerka

Hantle w dłoń – czas na wymodelowanie ramion

Kobieta podczas treningu

Ćwiczysz i czujesz ból? Koniecznie przerwij ćwiczenia. Nieleczona kontuzja jest niebezpieczna!

„Fizjoterapeuci wykonują wspaniałą pracę. Ale zarabiają 1800 zł na rękę i żeby zarobić godnie, pracują po 12 godzin przez 7 dni w tygodniu” – mówi fizjoterapeutka Sandra Osipiuk

kobieta przemawia do publiczności

Stres popijasz kawą? Uważaj na serce. O tym, czy przyspieszone bicie serca jest dla nas groźne, mówi kardiolog

Czy stres ma wpływ na alergię?

Nie radzisz sobie ze stresem? Polub się z adaptogenami!

Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

najlepsza pora dnia

Najlepsza pora dnia na zdrowy nawyk to…

pomaganie

Pomaganie jest zdrowe!