Przejdź do treści

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające

5 ćwiczeń, które zredukują stres
Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kawa
„Jeśli jest godzina 13, masz już za sobą dwie filiżanki kawy i czekasz aż twoja herbata wystygnie, to sygnał, że przesadzasz”. O tym, jaka jest bezpieczna dawka kawy, mówi internistka
Kobieta w ciąży podczas badania krzywej cukrowej.
Krzywa cukrowa i jej znaczenie podczas ciąży
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?
Skąd się bierze miód?
Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Każdy z nas spotyka się ze stresem. Możemy przyjąć, że to część naszego życia, ale to nie powód, by nie starać się go zwalczyć. Doskonałym sposobem na to, by się rozluźnić i wyciszyć, są nieinwazyjne ćwiczenia relaksacyjne, które wprowadzą nasze ciało i umysł w harmonię i przywrócą nam spokój.

Proponuję 5 prostych ćwiczeń. W każdym z nich oddech jest najważniejszym elementem. Wykonujemy długie, głębokie wdechy nosem, a następnie długie wydechy ustami.

 

Ćwiczenie 1.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Stopy szeroko, pięty skierowane lekko do środka, nogi ugięte tak, by uda i łydki tworzyły kąt prosty. Ramiona wzdłuż tułowia, przedramiona skrzyżowane przed sobą.

Ruch: Zaczynamy wykonywać wdech, jednocześnie prostujemy powoli nogi i unosimy ramiona, przenosząc je bokiem. Prostujemy nogi, ramiona, przedramiona krzyżujemy nad głową. Wracamy do pozycji wyjściowej analogicznie w drugą stronę, wykonując wydech.

Ćwiczenie 2.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Pozycja stojąca, ciało wyprostowane, nogi ustawione na szerokość bioder. Ramiona ugięte, palce dłoni splecione w koszyczek, trzymane na wysokości klatki piersiowej. Wdech.

Ruch: Zaczynamy robić długi wydech. Uginamy nogi w stawach kolanowych z jednoczesnym zaokrągleniem pleców i wyciągnięciem ramion w przód, obracając dłonie grzbietem do twarzy przy cały czas splecionych palcach. Głowę pochylamy lekko do przodu.

 

Fit na dzień dobry

Ćwiczenie 3.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Wykrok w bok. Pięta nogi ugiętej znajduje się dokładnie pod kolanem. Dłonie położone obok stopy.

Ruch: Odrywamy dłoń położoną dalej od stopy, unosimy rękę, otwierając klatkę piersiową, ręka uniesiona i ręka oparta o podłoże tworzą jedną linię. Głowa uniesiona ku górze, patrzymy za dłonią. Wykonujemy przy tym ruchu głęboki, długi wdech. Wracamy do pozycji wyjściowej analogicznie w drugą stronę, wykonując wydech.

Ćwiczenie 4.

Fot: Katarzyna Milewska

Ruch: Leżymy na plecach, ramiona leżą wyprostowane nad głową, nogi ugięte w stawach kolanowych.

Ruch: Przenosimy ramiona nad głową (cały czas wyprostowane), jednocześnie podnosząc się za pomocą mięśni brzucha. Dotykamy dłońmi do kolan i przyciągamy ciało do przodu, do momentu aż łokcie zetkną się z kolanami. Podczas całego ćwiczenia zachowujemy proste plecy. Wykonując ten ruch, wykonujemy wdech. Wracamy do pozycji wyjściowej analogicznie w drugą stronę, wykonując wydech.

kobieta relaks

Ćwiczenie 5.

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: Klęk podparty.

Ruch: Lewe kolano i prawy łokieć odrywamy od ziemi i przyciągamy do siebie, następnie prostujemy obie kończyny tak, by utworzyły z tułowiem jedną linię. Odkładamy dłoń i kolano, by następnie ćwiczenie powtórzyć na drugą stronę. Wdech wykonujemy, wyciągając ciało do jednej linii, wydech zaś, wracając do pozycji wyjściowej.

Ania KozłowskaTrenerka N+TC Nike Training Club, trener personalny, instruktorka Fitness, instruktorka Pole Dance, trener II klasy koszykówki, instruktorka pływania, absolwentka studiów II stopnia Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie na wydziale Wychowania Fizycznego. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

jak schudnąć po ciąży

„Pociążowa oponka” nie zniknie od robienia brzuszków. Kasia Bigos krok po kroku wyjaśnia, jak schudnąć po ciąży

skóra

Rzeczy, których skóra ci nie daruje, można długo wyliczać. Oto 8 tych najważniejszych

kobieta w łóżku

Odpowiednia ilość oraz stała pora snu jest najlepszym i najtańszym środkiem na stres. Oto 10 powodów, by zacząć sypiać regularnie

Chcesz być zdrowsza? Poznaj 8 sekretów ludzi, którzy nie chorują

Co może boleć ze stresu?

Kasia Bigos

Ćwiczenia na nogi – nie tylko na maszynach

Jak dbać o dobry sen? Nie chodzi wcale o liczenie baranów

Wymodeluj ramiona z kettlebells. Kasia Bigos pokaże ci, jak najlepiej to zrobić

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Jak wymodelować wewnętrzną stronę ud? Prezentujemy kilka skutecznych ćwiczeń

Marzą ci się smukłe ramiona? Oto kilka ćwiczeń, które w tym pomogą

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Cała prawda o interwałach. Trener wyjaśnia w jaki sposób z nich korzystać

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz swojemu zdrowiu. Wykorzystaj 5 sposobów, jak nie dać się ponieść destrukcyjnym emocjom

Nie wiesz, jak zapanować nad apetytem? Sprawdź 10 rzeczy, które sprawiają, że ciągle odczuwasz głód

Kobieta z kręconymi włosami stoi pod ścianą i obgryza paznockie. Patrzy w bok

Obgryzanie paznokci, zgrzytanie zębami, żucie gumy. Te nerwowe nawyki mogą poważnie ci zaszkodzić

Jak być szczerym i nie mieć wrogów?

Ćwiczenia na pośladki z piłką fitness. Bez trudu wykonasz je w domu

Dopadają cię skurcze? Oto kilka pomysłów, jak ich unikać