Przejdź do treści

Miksujemy: koktajl na przyrost wagi

Miksujemy: koktajl na przyrost wagi
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Wszyscy się odchudzają, a ty chcesz przytyć… Zupełnie ci nie wychodzi? Przybranie na wadze może być równie trudne jak odchudzanie. Mamy dla ciebie pyszny koktajl, który usprawni tę walkę o każdy dodatkowy kilogram.

Jak przytyć skutecznie i zdrowo? Wzbogać swoją dietę o węglowodany, zdrowe tłuszcze i białko. Nasz koktajl ma to wszystko ‒ możesz go pić na drugie śniadanie albo potraktować jako popołudniową przekąskę.

Jogurt naturalny ‒ jogurt jest źródłem łatwo przyswajalnego białka. Wybierz ten bez zbędnych dodatków. Powinien zawierać tylko białka mleka i żywe kultury bakterii jogurtowych. Możesz wybrać jego bardziej tłustą wersję – jogurt grecki.

Awokado nazywane jest owocem maślanym. A to z powodu wysokiej zawartości tłuszczów ‒ żaden owoc nie zawiera ich tak dużo jak awokado. A w dodatku to same zdrowe tłuszcze: jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki którym koktajl jest nie tylko kaloryczny, ale też zdrowy! Tłuszcze te chronią przed chorobami serca i wspomagają układ odpornościowy.

Banan. Dodany do koktajlu wzbogaci go o słodki smak, który owoc zawdzięcza zawartym w nim węglowodanom – szybkim i łatwym źródłom energii. Ponadto banany to bogactwo makro- i mikroelementów oraz witamin i poprawiającego humor tryptofanu.

Limonka. Dzięki sokowi z limonki (lub cytryny) co prawda nie przytyjesz, ale awokado utrzyma piękną pistacjową barwę, a koktajl nabierze orzeźwiającego smaku. Limonka lub cytryna to świetne źródło witaminy C, która m.in. wspomaga układ odpornościowy i ma działanie antynowotworowe.

Koktajl na przyrost wagi

koktajl na przybranie na wadze

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– ½ miękkiego awokado
– ½ banana
– jogurt naturalny lub grecki 100 g
– sok z ½ limonki lub cytryny

Miękkie awokado wydrąż ze skórki. Obierz banana. Wyciśnij sok z limonki lub cytryny. W blenderze połącz wszystkie składniki. Miksując, dodawaj po łyżce jogurt. Możesz w razie potrzeby do składników dodać wodę, by uzyskać rzadszą konsystencję koktajlu. Pij od razu.

Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto