Przejdź do treści

Chcesz przytyć skutecznie i zdrowo? Wypróbuj nasz koktajl

Miksujemy: koktajl na przyrost wagi
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Wszyscy się odchudzają, a ty chcesz przytyć… Zupełnie ci nie wychodzi? Przybranie na wadze może być równie trudne jak odchudzanie. Mamy dla ciebie pyszny koktajl, który usprawni tę walkę o każdy dodatkowy kilogram.

Jak przytyć skutecznie i zdrowo? Wzbogać swoją dietę o węglowodany, zdrowe tłuszcze i białko. Nasz koktajl ma to wszystko ‒ możesz go pić na drugie śniadanie albo potraktować jako popołudniową przekąskę.

Jogurt naturalny ‒ jogurt jest źródłem łatwo przyswajalnego białka. Wybierz ten bez zbędnych dodatków. Powinien zawierać tylko białka mleka i żywe kultury bakterii jogurtowych. Możesz wybrać jego bardziej tłustą wersję – jogurt grecki.

Awokado nazywane jest owocem maślanym. A to z powodu wysokiej zawartości tłuszczów ‒ żaden owoc nie zawiera ich tak dużo jak awokado. A w dodatku to same zdrowe tłuszcze: jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki którym koktajl jest nie tylko kaloryczny, ale też zdrowy! Tłuszcze te chronią przed chorobami serca i wspomagają układ odpornościowy.

Banan. Dodany do koktajlu wzbogaci go o słodki smak, który owoc zawdzięcza zawartym w nim węglowodanom – szybkim i łatwym źródłom energii. Ponadto banany to bogactwo makro- i mikroelementów oraz witamin i poprawiającego humor tryptofanu.

Owocowe śniadanie

Limonka. Dzięki sokowi z limonki (lub cytryny) co prawda nie przytyjesz, ale awokado utrzyma piękną pistacjową barwę, a koktajl nabierze orzeźwiającego smaku. Limonka lub cytryna to świetne źródło witaminy C, która m.in. wspomaga układ odpornościowy i ma działanie antynowotworowe.

Koktajl na przyrost wagi

koktajl na przybranie na wadze

Zdjęcie: masz.talerz

Koktajl na przyrost wagi – składniki:

– ½ miękkiego awokado
– ½ banana
– jogurt naturalny lub grecki 100 g
– sok z ½ limonki lub cytryny

Koktajl na przyrost wagi – przygotowanie

Miękkie awokado wydrąż ze skórki. Obierz banana. Wyciśnij sok z limonki lub cytryny. W blenderze połącz wszystkie składniki. Miksując, dodawaj po łyżce jogurt. Możesz w razie potrzeby do składników dodać wodę, by uzyskać rzadszą konsystencję koktajlu. Pij od razu.

 

Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Przepis na witaminowe koktajle usprawniające pracę mózgu

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!