Przejdź do treści

4 ćwiczenia na równowagę ciała. Nie są wyczerpujące a przyniosą ci wiele korzyści

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Testy na nietolerancje pokarmowe IgG – marketing czy wiarygodna diagnostyka?
Testy na nietolerancje pokarmowe IgG – marketing czy wiarygodna diagnostyka?
Zatkany kanalik – kiedy może się pojawić taki problem i jak temu zaradzić? Odpowiada Hafija
Zatkany kanalik – kiedy może się pojawić taki problem i jak temu zaradzić? Odpowiada Hafija
"Czy naprawdę ryzyko zakażenia przewyższa ryzyko łamania praw rodziców?". Centrum Nauki o Laktacji apeluje o złagodzenie przepisów dotyczących izolowania dzieci od matek po porodzie
„Czy naprawdę ryzyko zakażenia przewyższa ryzyko łamania praw rodziców?”. Centrum Nauki o Laktacji apeluje o złagodzenie przepisów dotyczących izolowania dzieci od matek po porodzie
Noworodek ze spiralą w ręku / Facebook.com
„W Wietnamie urodził się chłopczyk ze spiralą w rączce” – piszą media. Czy to możliwe? Mamy odpowiedź ginekologa
Trzy typy kobiet w ciąży – sprawdź, którym jesteś ty albo twoja koleżanka

Trening równowagi, czy też stabilizacji, nie należy do najłatwiejszych. Nie dlatego, że jest jakoś specjalnie trudny, ale ciężko zmobilizować się do tego, aby wykonywać go systematycznie. Czemu warto to zmienić?

Bo po pierwsze, takie ćwiczenia nie należą do wyczerpujących, zaś korzyści z nich płynące są ogromne. To że taki trening możecie wykonać z obciążeniem własnego ciała, jest raczej jasne. Tym razem jednak trochę nowości. Zaprezentujemy wam wersję z użyciem poduszki sensomotorycznej, czyli tak zwanego „jeża”.

Wykonywanie ćwiczeń na tym przyrządzie wpływa na poprawę koordynacji, aktywuje mięśnie głębokie, pozytywnie wpływając na centralny układ nerwowy. Dodatkowo poduszka sensomotoryczna jest pomocna dla osób mających problemy z krążeniem.

Fit na dzień dobry

Poprzez systematyczny trening jesteście w stanie lepiej kontrolować pracę aparatu ruchu, pracować nad równowagą, a także poprawić stan zdrowia stawów i kręgosłupa.

Ćwiczenie 1. Przysiad na poduszce sensomotorycznej

trening równowagi i stabilizacji

Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujecie dwóch poduszek sensomotorycznych lub jednej dużej.

Rozstawcie je tak, aby ustawić się w pozycji przysiadu. Stopy są rozstawione na szerokość bioder, a pięty lekko zrotowane do środka. Wykonujcie prawidłowo pod względem technicznym przysiad, schodząc biodrami poniżej linii kolan i wyciągając ramiona przed siebie. Poduszka sprawia, że podłoże nie jest stabilne, dzięki czemu jesteście w stanie popracować nad kontrolą ciała oraz aktywacją i wzmocnieniem mięśni głębokich.

Wykonajcie w spokojnym tempie 10-12 powtórzeń.

Ćwiczenie 2. Siad równoważny

trening stabilzacji ciała

Usiądźcie na poduszce sensomotorycznej z nogami wyprostowanymi, tułowiem odchylonym i lekko zaokrąglonym kręgosłupem w odcinku piersiowym. Poprzez napięcia mięśni brzucha postarajcie się wytrzymać w tej pozycji ok. 10-20 sekund.

Łatwiejszą wersją tego ćwiczenia jest praca z ugiętymi nogami, które nie dotykają podłoża.

Powtórzcie ćwiczenie 10-krotnie.

Ćwiczenie 3. Superman w klęku

trening na stabilizację ciała

Ruch zacznijcie od pozycji klęku podpartego z jednym kolanem na poduszce sensomotorycznej. Unoście naprzemianstronnie rękę i nogę (tak, aby były one przedłużeniem kręgosłupa). Ciało ma być ustawione w jednej linii, i w takiej pozycji starajcie się wytrzymać 30 sekund. Po upływie tego czasu – zmieńcie strony.

Powtórzcie ćwiczenie po 3 razy na stronę.

Ćwiczenie 4. Stanie na jednej nodze

ćwiczenie na stabilizację - stanie na jednej nodze

W pozycji wyprostowanej stańcie jedną nogą na poduszce sensomotorycznej, a drugą trzymajcie ugiętą pod katem 90 stopni w stosunku do tułowia. Ciężar ciała rozłóżcie równomiernie na biodrach, aby utrzymać stabilną sylwetkę.

Pozycja: łopatki ściągnięte do siebie, a barki lekko opuszczone w dół. Plecy proste, mocno napięte mięśnie brzucha oraz pośladki. Spokojny i płynny oddech.

Wytrzymajcie 30 sekund i zamieńcie stronę.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kolejna ważna akcja trenerki Marty Stoberskiej

„Z niedoskonałościami możesz być zdrowa i sprawna”. Kolejna ważna akcja trenerki Marty Stoberskiej

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Nie masz pomysłu na ćwiczenia w domu? Spróbuj tych retro treningów – spalisz kalorie i poprawisz nastrój

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Masz zakwasy po treningu? Pomogą… węglowodany

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Kawę warto pić przed treningiem

Kiedy najlepiej pić kawę? Rano, przed treningiem? Sprawdzamy

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud. Sprawdź, jaki zrobić trening na tę część ciała

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Homeostaza — Dowiedz się czym jest ten jeden z najważniejszych procesów dla organizmu człowieka

Homeostaza organizmu – czym jest i co wywołuje jej zaburzenia?

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – stretching dla początkujących i dzieci

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę