Przejdź do treści

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie łatwiej osiągnąć cel Logan Weaver/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Ta decyzja zaprzecza dorobkowi ostatnich 40 lat polskiej medycyny rozrodu, neonatologii i pediatrii”. NIL i PTP o wyroku Trybunału Konstytucyjnego
dziewczyna, ból
„Czy wiesz, czym jest ból?”. Dr Paweł Kabata w mocnych słowach o tym, że nikt nie ma prawa do decydowania o cierpieniu innych
Przeziębienie w ciąży? Lekarka radzi, jak sobie z nim poradzić
Przeziębienie w ciąży? Lekarka podpowiada, jak sobie z nim poradzić
Personel medyczny z własnych środków stworzył „śluzę antycovidową”. Folia szklarniowa i czarne worki na śmieci mają chronić przed wirusem
Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacji po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu "Jak wychować dziewczynki"
Jak rozmawiać z dziećmi o protestach po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu „Jak wychować dziewczynki”

Oponka na brzuchu to niechciany problem wielu kobiet. Spędziłaś już godziny na siłowni i odmawiałaś sobie swoich ulubionych potraw, ale problem wcale nie zniknął. Być może źle się do tego zabrałaś. Dziś wyjaśniamy, jakie zmiany pomogą ci w osiągnięciu idealnie płaskiego brzucha.

Niechciana „oponka”

Wiele kobiet marzy o płaskim brzuchu, jednak z jakiegoś powodu nie mogą osiągnąć swojego celu. Pomimo czasu spędzonego na siłowni i odmawiania sobie jedzenia „oponka” na brzuchu ma się dobrze? Niestety, nie jest to problem wyłącznie estetyczny, ale również zdrowotny. Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu może przyczyniać się do powstawania chorób, takich jak cukrzyca typu drugiego, nadciśnienie, choroby serca czy nawet demencja. Warto zatem zadbać o swoje zdrowie oraz wygląd i wziąć sprawy w swoje ręce. Przedstawiamy sprawdzone sposoby na pozbycie się niechcianej „oponki”.

Jak pozbyć się oponki z brzucha

Pozbądź się nadprogramowych węglowodanów w swojej diecie

Węglowodany, a w szczególności cukier i skrobia, powodują wytwarzanie insuliny, która magazynuje tłuszcze, a jej zbyt wysoki poziom jest szkodliwy dla zdrowia. Kiedy natomiast insulina utrzymuje się na niskich poziomach, przyczynia się do spalania tłuszczu przez organizm oraz pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu nerek. Nerki usuwają nadmiar sodu i wody uwalniając od wzdęć i zatrzymywania wody w organizmie. Wystarczy więc od czasu do czasu odmówić sobie wysokowęglowodanowej przekąski, aby pomóc organizmowi w prawidłowym funkcjonowaniu.

Poznaj zdrowe źródła węglowodanów, białka i tłuszczy

Unikaj węglowodanów zawartych w ryżu, makaronach czy chlebie i zamień je na ich zdrowe źródła. Zdecydowanie lepiej jest dostarczać organizmowi węglowodanów pochodzących na przykład z brokułów, kalafiora, batatów oraz kapusty. Jedz dużo warzyw zawierających węglowodany zdrowe dla naszego organizmu, a szybko odczujesz efekty. Zalecana dzienna dawka węglowodanów to 20 do 50 gramów.

Kolejnym bardzo ważnym składnikiem naszej diety jest białko. Jak wiedzą chyba wszyscy, pomaga ono w budowaniu tkanki mięśniowej. Zdrowym źródłem białka są jaja, ryby oraz mięso kurczaka, indyka czy wołowe. Mięso, a w szczególności ryby są również cennym źródłem kwasów omega-3, wspomagających serce. Omega-3 i inne zdrowe tłuszcze można dostarczyć swojemu organizmowi również poprzez spożywanie awokado, oliwy z oliwek czy oleju rybnego.

Nie zapominaj o piciu wody

Nasz organizm składa się w przeważającej części z wody. Nic zatem dziwnego, że picie jej jest tak bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Twoje ciało, skóra i komórki potrzebują odpowiedniego nawodnienia, by wszystkie procesy biologiczne działały tak, jak powinny. Woda sprawia również, że czujemy się syci, co w efekcie zapobiega podjadaniu.

Ćwicz regularnie

Regularne ćwiczenia pomagają w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała oraz znacznie przyspieszają proces chudnięcia. Należy wykonywać ćwiczenia fizyczne co najmniej trzy razy w tygodniu. Nieważne, czy jest to rozciąganie, bieganie czy podnoszenie ciężarów. Po nich poczujesz się znacznie lepiej, a dodatkowo spalisz kalorie i rozbudujesz tkankę mięśniową. Zaczniesz również zauważać efekty w spadku masy ciała. Jeśli się tak nie stanie, pamiętaj że mięśnie, które rozbudowujesz także ważą, w efekcie więc, jeśli skupiasz się na ćwiczeniach siłowych, możesz wcale nie schudnąć, a wręcz przybrać na wadze. Nie załamuj się jednak – sylwetka zmieni się na wyraźnie smuklejszą.

Daj sobie czas na regenerację

Sen jest nam niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. Pozwól odpocząć swojemu ciału i zregenerować się po ciężkim dniu w pracy czy po treningu. Spanie przez 8 do 10 godzin przyczynia się do naprawy komórek twojego ciała. Ponadto sen przyspiesza gojenie, co pozwala w naturalny sposób pozbyć się bólu.

 

Źródło: Medical Daily

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Z czego wynika myślenie, że „jesz za mało i przez to nie chudniesz”? Odpowiada Jakub Chwiłkowski

Z czego wynika myślenie, że „jesz za mało i przez to nie chudniesz”? Odpowiada Jakub Chwiłkowski

Liposukcja kawitacyjna – co to, efekty, przeciwwskazania

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

20 rzeczy, przez które nie możesz schudnąć

Kobieta z drinkiem

Czy alkohol ścina białka mięśniowe i hamuje odchudzanie? Najpopularniejsze mity obala dietetyk Radosław Smolik

“Przejmij kontrolę nad swoim ciałem, a przejmiesz kontrolę nad swoim życiem”. Psychodietetyczka tłumaczy, dlaczego hasło Ewy Chodakowskiej jest fatalne

Psychodietetyczka tłumaczy, dlaczego „motywujące” hasła Ewy Chodakowskiej są fatalne

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Psychodietetyczka Małgorzata Akkus wyjaśnia, dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne i dlaczego warto zacząć jeść intuicyjnie

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Małgorzata Akkus tłumaczy, jak jeść intuicyjnie i dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Joanna Jaworska: Nikt nie ma prawa oceniać cię za to, że przytyłaś, bo to serio nic złego. Czasem to sygnał, że w naszym życiu jest lepiej

Joanna Jaworska: Nikt nie ma prawa oceniać cię za to, że przytyłaś, bo to serio nic złego. Czasem to sygnał, że w naszym życiu jest lepiej

Szczupła kobieta

Dieta norweska, czyli monotonny jadłospis, efekt na chwilę i skutki uboczne

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku