Przejdź do treści

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Miesiączka to nie to samo co kupa”. Pani Miesiączka rozprawia się z bzdurnymi argumentami
„Miesiączka to nie to samo co kupa”. Pani Miesiączka rozprawia się z bzdurnymi argumentami
Duffy walczy o usunięcie filmu "365 dni" z Netflixa
 „Zostałam odurzona, porwana, byłam gwałcona”. Duffy walczy u usunięcie filmu „365 dni” z Netflixa
Spanie nago jest zdrowe. Korzyści z sypiania bez ubrania
Czarna soczewica to samo zdrowie. Wypróbuj przepis z pomidorami
Ogórki kiszone - właściwości zdrowotne i 3 niezawodne przepisy
Ogórki kiszone – właściwości zdrowotne i 3 niezawodne przepisy

Spacer medytacyjny może być stosowany jako część praktyki uważności. Dzięki niemu poczujesz się bardziej zrównoważona i spokojna. Pomoże też rozwinąć lepszą świadomość otoczenia, ciała i myśli.

Czym jest spacer medytacyjny?

Spacer medytacyjny to inaczej uważność w ruchu. To wykonywanie prostej, codziennej czynności, jaką jest chodzenie, ale przenoszenie jej na spokojniejszy, bardziej świadomy wymiar. Zazwyczaj, praktykując spacer medytacyjny, poruszamy się w obrębie koła, tam i z powrotem w prostej linii lub w labiryncie. Spacerowanie medytacyjne jest również możliwe na dłuższych dystansach.

Kobieta mindfulness

Medytacja chodzona polega na uważnym i świadomym stawianiu kroków. Skupiamy się na każdym ruchu, zapominając o trapiących nas myślach. Zamiast nimi, wypełniamy naszą głowę powtarzaną mantrą lub sentencją – możemy robić to w myślach lub na głos, co może nam ułatwić zsynchronizowanie rytmu kroków z rytmem powtarzanych przez nas słów. Pamiętajmy, aby spacerować powoli, dopasowując kroki do wdechów i wydechów, a także do słów, które wypowiadamy.

Korzyści praktykowania medytacji chodzonej

  1. Zwiększa przepływ krwi

Spacer medytacyjny pomaga złagodzić uczucie ospałości lub stagnacji. Jest szczególnie ważny dla osób, które wykonują pracę siedzącą przez dłuższy czas, ponieważ spacer jest świetnym rozwiązaniem na poprawę krążenia krwi oraz na zwiększenie poziomu energii.

  1. Poprawia trawienie

Pójście na spacer po zjedzonym posiłku to świetny sposób na poprawę trawienia, szczególnie, jeśli czujemy się ciężcy lub pełni. Ruch pomaga w przemieszczaniu się pokarmu w przewodzie pokarmowym, może także zapobiegać zaparciom.

  1. Zmniejsza poczucie lęku

Badanie z 2017 roku przeprowadzone na młodych dorosłych wykazało, że spacery są skuteczniejsze w zmniejszaniu objawów lękowych, jeśli są połączone z medytacją. Uczestnicy badania, którzy wykazali najbardziej znaczące zmiany w swoich stanach lękowych, medytowali przed spacerem lub spacerowali przed medytacją. Grupa kontrolna badania, która jedynie spacerowała, nie wykazała aż tak znaczącej poprawy.

  1. Poprawia jakość snu

Nie trzeba prowadzić intensywnego treningu, aby uzyskać korzyści płynące z ćwiczeń. Badania wykazują, że regularnie wykonywane ćwiczenia wpływają pozytywnie na jakość naszego snu. Chodzenie może pomóc poprawić elastyczność i zmniejszyć napięcie mięśni, co sprawi, że poczujemy się lepiej fizycznie. Dodatkowo, częste spacery mogą zmniejszyć uczucie stresu oraz lęku, szczególnie jeżeli będziemy na nie wychodzić w godzinach porannych. Wszystkie te korzyści sprawią, że będziemy spokojniejsi, co ułatwi nam zasypianie każdej nocy.

  1. Poprawia samopoczucie

Spacer na łonie natury, na przykład po parku czy lesie, może poprawić nasze ogólne samopoczucie i pomóc poczuć się bardziej zrównoważonym. Praktyka spacerowania po lesie jest popularna w Japonii ze względu na swoje relaksacyjne zalety, jak i na zwiększenie aktywności mózgu.

  1. Sprzyja kreatywności

Praktyka uważności może dostarczyć ci większej jasności umysłu oraz pomóc w skupieniu się na swoich procesach myślowych, co może stymulować twoją kreatywność. Badania z 2015 roku wskazują na połączenie uważności oraz kreatywności, jednak potrzeba jest więcej danych, aby ustalić dokładne powiązanie tych dwóch aspektów. Sama możesz sprawdzić, jak trening uważności wpływa na twoje umiejętności rozwiązywania problemów oraz jak przyczynia się do odkrywania nowych rozwiązań.

 

Źródło: Healthline

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co ile zmieniać prześcieradło? Częściej, niż możesz sądzić

Imbir jest pomocny w przeziębieniu, ale nie tylko. Sprawia, że żyjemy dłużej

Boisz się demencji na starość? Jest rozwiązanie: pij kawę

Poczucie lęku, niepewność jutra. Jak sobie radzić ze stresem?

Kawa pomaga w trawieniu i w walce z jego zaburzeniami?

Jesteś na diecie ketogenicznej i ciągle boli cię głowa? Wyjaśniamy dlaczego

Gdy mamy zadania do wykonania, organizm nie ma czasu na chorowanie. Poddaje się, gdy mamy wolne

Cynk to niedoceniany pierwiastek, warto włączyć go do diety. W czym go szukać?

Wiesz, że codziennie szkodzisz środowisku? 5 zachowań, które musisz porzucić

Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia. Tych rzeczy nie będziemy chciały już nigdy dotykać

Uważaj na kleszcze. Niebezpieczna jest nie tylko borelioza. 6 chorób odkleszczowych

Niby banalna czynność, a większość osób robi to źle. Jak… siusiać?

Superfoods na cenzurowanym. Na te pięć produktów powinnaś uważać

Sześć skutków ubocznych słonego jedzenia. Czas na zmianę przyzwyczajeń

Jak pozbyć się kofeiny z organizmu? Mamy kilka wskazówek

Lubisz słodkie napoje? Mają negatywny wpływ na twoje zdrowie

Wydaje ci się, że nie jesteś poddenerwowana? Te symptomy mogą temu przeczyć

Alkohol jest dobry dla zdrowia? Najnowsze badania wskazują na jego wpływ na funkcje poznawcze

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Chcesz zostać wegetarianinem? Siedem typowych błędów, które możesz popełnić

Nadciśnienie to nie twój problem? Poznaj pięć sytuacji, które mogą do niego prowadzić

Kawa może pozytywnie wpływać na nasz organizm. Musisz tylko ją odpowiednio parzyć

Trzymasz pomidory w lodówce? Sprawdź, czy robisz to dobrze

O tych produktach mogłaś słyszeć wiele złego, ale naprawdę warto włączyć je do diety

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę