Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Bruschetta z serem halloumi

Bruschetta z serem halloumi
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Oto drugie śniadanie mistrza: chrupiąca bruschetta ze świeżą rukwią wodną, smażonym, lekko ciągnącym się serem halloumi i orientalną pieczoną papryką… Sprawdź ten przepis, a będziesz do niego wracać!

Ser halloumi to biały, błyszczący, twardy ser, w którego skład wchodzi mleko owcze, kozie i krowie. Pochodzi z Grecji. Może być długo przechowywany, nie tracąc swoich właściwości. W smaku jest lekko mleczny i słony. W jego skład wchodzi woda, białko i tłuszcz. Ser ten w kuchni znajduje wiele zastosowań. Można go jeść na surowo, ale najlepiej smakuje smażony albo grillowany, ponieważ w środku się rozpuszcza, a na zewnątrz powstaje chrupiąca skórka, przy tym nie traci kształtu. Dodaje się go do sałatek, frittaty, domowej pizzy. My wykorzystamy go do bruschetty. W połączeniu z kruchą rukwią wodną i pieczoną papryką smakuje doskonale!

Papryka jest warzywem bogatym w witaminę C i beta-karoten. Oprócz tego zawiera potas i wapń. Mówi się, że papryka jest warzywem zatrzymującym młodość, ze względu na zawarte w niej polifenole, które odpowiadają za usuwanie wolnych rodników, odpowiedzialnych za procesy starzenia się organizmu. Regularne jedzenie papryki pomaga obniżyć ciśnienie i chroni przed chorobami krążenia. Dlaczego jeszcze warto wprowadzić to warzywo do codziennej diety? Zawarte w papryce substancje działają bakteriobójczo, przeciwzapalnie, pozwalają utrzymać kondycję organizmu, poprawiają przemianę materii i wzmacniają odporność.

Rukiew wodna opóźnia procesy starzenia się skóry, poprawia przemianę materii, pomaga dbać o wątrobę. To niepozorne warzywo zawiera izotiocyjaniany, które hamują rozwój komórek nowotworowych i chronią przed nawrotem raka.

Sezam ze względu na wartości odżywcze mógłby zostać uznany za superfoods. Białko w sezamie ma prawie taką samą wartość jak w jajku kurzym. Oprócz tego zawiera mnóstwo cennych witamin z grupy A, E i B.

Robimy bruschettę na medal!

Bruschetta z halloumi i papryką

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki (na 4 bruschetty):

- 4 kromki chleba
- 200 g sera halloumi
- pęczek rukwi wodnej
- półtorej papryki
- 2 łyżki sezamu
- pieprz do smaku
- olej do smażenia
- świeże oregano (opcjonalnie) 

Przygotowanie: 

Umyj i przekrój paprykę na pół. Połóż na papierze do pieczenia. Skrop olejem i dodaj szczyptę pieprzu. Piecz ok. 10-15 minut w temperaturze 250 stopni. Ser halloumi pokrój na części. Obtocz go w sezamie. Rozgrzej patelnię z łyżką oleju. Smaż ser krótko, aż się zarumieni, przewracając go co jakiś czas. Rozgrzej patelnię grillową z jedną łyżką oleju, podsmaż pieczywo. Bruschette podawaj z rukwią wodną, pieczoną papryką, smażonym serem halloumi i świeżym oregano. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com


 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij