Przejdź do treści

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Wegetariańskie leczo - papryka górą!
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Tradycyjne leczo pochodzi z Węgier, jest smażone na smalcu i zawiera wędzoną słoninę. Nie brzmi zdrowo i lekkostrawnie, prawda? Dlatego my proponujemy leczo w wersji wegetariańskiej. Skorzystaj z przepisu.

Wegetariańskie leczo to sycący i szybki w przygotowaniu obiad. Wykorzystamy pomidory, paprykę, marchewkę i cukinię. Całość podamy z komosą ryżową.

Komosa ryżowa, czyli quinoa, zawiera mnóstwo wartościowego białka. Quinoa jest bogata w magnez, wapń, żelazo i fosfor. Zawiera również kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Jest bezglutenowa i zawiera lizynę ‒ aminokwas odpowiedzialny za odnowę tkanek.

Cukinia jest idealnym warzywem dla osób odchudzających się. Jest niskokaloryczna i lekkostrawna. Ma najwięcej witamin i minerałów ze wszystkich warzyw dyniowatych. Zawiera witaminę A, B i C. Znajdziesz w niej również żelazo, fosfor, sód, potas i wapń.

18 dań wege, które pokochają mięsożercy

Czerwona papryka jest bogatym źródłem witaminy C, potasu, wapnia i beta-karotenu. Wprowadzenie papryki do codziennej diety pomaga w obniżeniu ciśnienia krwi. Jedzenie papryki w postaci surowej lub podduszonej wspomaga procesy trawienne.

Regularne spożywanie marchewki spowalnia procesy starzenia się skóry, poprawia wzrok i wzmacnia system odpornościowy organizmu.

Lubicie tradycyjne leczo? To pokochacie jeszcze mocniej!

Przepis na wegetariańskie leczo

Składniki:

– 1 duża cebula
– 2 ząbki czosnku
– 1/2 pęczka natki pietruszki
– 2 duże papryki
– 1 duża cukinia
– 2 marchewki
– 4 duże pomidory (bawole serca)
– 2 łyżki oleju do smażenia
– 2 cm papryczki chilli
– 90 g komosy ryżowej
– sól i pieprz do smaku
– 1/2 łyżeczki garam masala
– 1 1/2 łyżeczki kurkumy
– 1/2 łyżeczki za’ataru 

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Przygotowanie:

Komosę ryżową ugotuj według instrukcji na opakowaniu. Przecedź i odstaw na bok. Wszystkie warzywa dokładnie umyj. Obierz cebulę, czosnek i marchewki. Cebulę i czosnek pokrój w małą kostkę. Wszystkie warzywa pokrój w nieregularne kształty, może być kostka albo paski. Na głębokiej patelni lub w garnku rozgrzej olej. Wrzuć cebulę i czosnek. Podsmaż przez mniej więcej 2 minuty. Dodaj marchewkę i paprykę. Smaż przez 10 minut, mieszając, aby warzywa nie przywarły do dna naczynia. Dodaj cukinię. Podsmaż jeszcze przez 10 minut. Na koniec wrzuć pomidory. Podduś warzywa pod przykryciem, aby pomidory puściły sok. Dodaj wszystkie przyprawy i posiekaną papryczkę chilli. Zwiększ ogień i gotuj leczo, aż nadmiar wody odparuje i potrawa zgęstnieje. Leczo podawaj z komosą ryżową i posiekaną natką pietruszki.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”