Przejdź do treści

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Wegetariańskie leczo - papryka górą!
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
https://www.istockphoto.com/
Od 8 do 17 tysięcy sztuk. Tyle każda z nas zużywa średnio w ciągu całego życia podpasek i tamponów. Warto więc zwracać uwagę na ich skład
Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska
Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps
Istockphoto.com
Nieoczywiste momenty, w których może nam spaść cukier. Nie chodzi tylko o alkohol
kobieta je na ulicy w pośpiechu
Czy wiesz, jakie badania powinnaś wykonać na czczo? Skorzystaj ze ściągi!
https://www.istockphoto.com/
Niebezpieczne związki. Warzywa i zioła, których nie należy łączyć ze słońcem. Wyjaśnia dietetyczka

Tradycyjne leczo pochodzi z Węgier, jest smażone na smalcu i zawiera wędzoną słoninę. Nie brzmi zdrowo i lekkostrawnie, prawda? Dlatego my proponujemy leczo w wersji wegetariańskiej. Skorzystaj z przepisu.

Wegetariańskie leczo to sycący i szybki w przygotowaniu obiad. Wykorzystamy pomidory, paprykę, marchewkę i cukinię. Całość podamy z komosą ryżową.

Komosa ryżowa, czyli quinoa, zawiera mnóstwo wartościowego białka. Quinoa jest bogata w magnez, wapń, żelazo i fosfor. Zawiera również kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Jest bezglutenowa i zawiera lizynę ‒ aminokwas odpowiedzialny za odnowę tkanek.

Cukinia jest idealnym warzywem dla osób odchudzających się. Jest niskokaloryczna i lekkostrawna. Ma najwięcej witamin i minerałów ze wszystkich warzyw dyniowatych. Zawiera witaminę A, B i C. Znajdziesz w niej również żelazo, fosfor, sód, potas i wapń.

18 dań wege, które pokochają mięsożercy

Czerwona papryka jest bogatym źródłem witaminy C, potasu, wapnia i beta-karotenu. Wprowadzenie papryki do codziennej diety pomaga w obniżeniu ciśnienia krwi. Jedzenie papryki w postaci surowej lub podduszonej wspomaga procesy trawienne.

Regularne spożywanie marchewki spowalnia procesy starzenia się skóry, poprawia wzrok i wzmacnia system odpornościowy organizmu.

Lubicie tradycyjne leczo? To pokochacie jeszcze mocniej!

Przepis na wegetariańskie leczo

Składniki:

– 1 duża cebula
– 2 ząbki czosnku
– 1/2 pęczka natki pietruszki
– 2 duże papryki
– 1 duża cukinia
– 2 marchewki
– 4 duże pomidory (bawole serca)
– 2 łyżki oleju do smażenia
– 2 cm papryczki chilli
– 90 g komosy ryżowej
– sól i pieprz do smaku
– 1/2 łyżeczki garam masala
– 1 1/2 łyżeczki kurkumy
– 1/2 łyżeczki za’ataru 

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Przygotowanie:

Komosę ryżową ugotuj według instrukcji na opakowaniu. Przecedź i odstaw na bok. Wszystkie warzywa dokładnie umyj. Obierz cebulę, czosnek i marchewki. Cebulę i czosnek pokrój w małą kostkę. Wszystkie warzywa pokrój w nieregularne kształty, może być kostka albo paski. Na głębokiej patelni lub w garnku rozgrzej olej. Wrzuć cebulę i czosnek. Podsmaż przez mniej więcej 2 minuty. Dodaj marchewkę i paprykę. Smaż przez 10 minut, mieszając, aby warzywa nie przywarły do dna naczynia. Dodaj cukinię. Podsmaż jeszcze przez 10 minut. Na koniec wrzuć pomidory. Podduś warzywa pod przykryciem, aby pomidory puściły sok. Dodaj wszystkie przyprawy i posiekaną papryczkę chilli. Zwiększ ogień i gotuj leczo, aż nadmiar wody odparuje i potrawa zgęstnieje. Leczo podawaj z komosą ryżową i posiekaną natką pietruszki.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Kiszone pomidory . Bomba witaminowa zamknięta w słoiku

borówki

Pannukakku – fiński pieczony naleśnik z borówkami. Można go jeść na ciepło i na zimno

https://www.istockphoto.com/

Czy wegetarianie żyją dłużej?

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Tortilla z bobem i awokado

Tortilla z bobem i awokado

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!