Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy konkret

Sucha skóra? Nie pij wody!

Sucha skóra? Nie pij wody!
Sucha skóra jest problemem zewnętrznym. Zdjęcie: shutterstock

Po zimie skóra zazwyczaj nie wygląda najlepiej. Zmiany temperatury, chłodne powietrze i mróz wysuszają naszą naturalną powłokę. Wiem coś o tym. Pij dużo wody – słyszałam nie raz. A to okazał  się mit. Tak przynajmniej uważa pewna grupa specjalistów dermatologii.

Dermatolodzy z University of Arkansas for Medical Sciences obalają popularny pogląd, że picie większej ilości wody nawilży skórę. Suchość skóry jest problemem zewnętrznym i tylko dbając o nią z zewnątrz, zapewnimy prawidłowy poziom nawilżenia - twierdzą badacze. Dlatego przede wszystkim należy unikać niekorzystnych czynników, jak: zbyt długie kąpiele, częste przebywanie w chlorowanej wodzie (na basenie), zatykanie porów skóry rozmaitymi kosmetykami. Należy również unikać drażniących detergentów i zanieczyszczeń, bo przecież sucha skóra to nie tylko problem dotyczący twarzy, ale też rąk czy nóg.

Najlepiej nawilżać skórę dobranymi do swojego rodzaju cery kremami, maściami czy olejkami. Preparaty powinny chronić zewnętrzną warstwę skóry przed utratą nadmiernej ilości wody. Skuteczna w utrzymaniu prawidłowego poziomu wilgoci w skórze jest zwykła biała wazelina lub lanolina. Za nawilżenie odpowiada dodatkowo praca gruczołów łojowych, co jest już kwestią indywidualną.

Kilka wskazówek:

Długa kąpiel w gorącej wodzie - dla mnie upragniony po całym dniu relaks - niestety niedobry dla skóry. Oj, szkoda... Lepiej temperaturę wody zmniejszyć (wystarczy ciepła) i wylegiwać się w wannie nie dłużej niż 10 minut.

Istotną rolę odgrywa powietrze w domu. Nawilżacz - wskazany.

Masaż twarzy - co ma do nawilżania? Powoduje lepsze ukrwienie, dzięki czemu skóra szybciej się regeneruje i przyjmuje składniki odżywcze. Masaż możemy wykonywać sami.

Raz w tygodniu nałóżcie na twarz nawilżającą maskę. Możecie przygotować ją samodzielnie. Moja propozycja: zmieszajcie łyżeczkę majonezu, żółtko oraz łyżeczkę miąższu aloesowego. Nałóżcie na twarz na 10-15 minut, spłukajcie ciepłą wodą. Voila!

Wracając do tezy dermatologów z Arkansas. Czy przyjąć ją bezkrytycznie? W końcu nie ulega wątpliwości, że to, co jemy, dociera do każdej komórki naszego ciała, również skóry. Dotyczy to także cząsteczek H2O. Hmm... Z drugiej strony, gdy popatrzymy na przykład na mieszkańców krajów, w których brakuje wody pitnej, czy istnieje tam problem wysuszonej skóry? Raczej nie. Dużą zasługę może mieć tu większa wilgotność powietrza. Czyli jednak czynnik zewnętrzny.... Coś w tym jest!


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
pozytywny zapytał(a) 3 maja 2014
Pytanie dotyczy artykułu Sucha skóra? Nie pij wody!
Witam ,mam pytanie od ponad trzech-czterech lat łuszczy mi się skura na nosie i okolicach policzkuw ,dzieje się to co prawda z przerwami ale jest ,używałem już chyba wszystkiego i nic ,słyszałem też że to odwodnienie lecz po przeczytaniu artykułu to juz nic nie wiem, wiec co mam robić jakiego kremu używać?
ZielonyZagonek odpowiedział(a) 3 maja 2014
przepraszam, że w trzech odpowiedziach ale oprogramowanie serwisu nie pozwoliło mi odpowiedzieć w jednym komentarzu. Pozdrawiam jeszcze raz, Ewa
ZielonyZagonek odpowiedział(a) 3 maja 2014
Cześć, sucha skóra jest związana z brakiem harmonii w organiźmie, zaś ta wywołana jest głównie przez stres, nieodpowiednią dietę oraz styl życia. Dlatego jeśli masz faktycznie problemy z łuszczeniem się skóry najpierw przestań liczyć, że krem pomoże, gdyż to tak jak łykanie tabletki na dwie minuty spokój a problem powróci. Warto skupić się na diecie i tym czy organizm jest w stanie dobrze tawić. Czyli przede wszystkim musisz zadbać o nawilżenie ciała od wewnątrz, świetnym rozwiązaniem jest staroświeckie picie siemienia lnianego. kolejna sprawa musisz ogrzać organizm czyli, unikaj staraj się ubierać ciepło i unikaj niskich temperatur. Dodatkowo: ‒ bądź spokojna/y i korzystaj z technik relaksacyjnych, ‒ unikaj surowych, suchych i zimnych potraw, ... CDN.
pozytywny odpowiedział(a) 4 maja 2014
dzięki i pozdrawiam
ZielonyZagonek odpowiedział(a) 3 maja 2014
‒ siemię lniane powinno być pite codziennie w celu nawilżenia organizmu (zalej 3 łyżki zmielonego siemienia szklanką wody i gotuj przez 10-15 minut. Pij po pół szklanki odcedzonego wywaru 2 razy dziennie). ‒ staraj się wprowadzić rutynę dotyczącą czasu odżywiania (posiłki spożywaj zawsze o tych samych godzinach) i snu. Pamiętaj, że zdrowa skóra jest odzwierciedleniem naszego stanu zdrowia, brak harmonii w organiźmie bardzo szybko odbija się na skórze. Kremy działają jedynie chwilę i jedynie kamuflują problem zamiast z nim walczyć. Przepraszam, że tak długo. Pozdrawiam serdecznie, Ewa P.S. jeśli faktycznie chcesz coś już użyć z zewnątrz kup w zielarskim żywokost suszony, zmiel w młynku do kawy i takie zioło wymieszane z wodą na papkę nałóż na nos, zmyj kiedy wszystko wyschnie.
ZielonyZagonek odpowiedział(a) 3 maja 2014
‒ jedz ciepłe i dobrze przyprawione dania, najlepiej jednogarnkowe. Używaj przypraw takich jak czarny pieprz, kminek, jałowiec, cynamon, liść laurowy, ziele angielskie, bazylia czy anyż, ‒ warto dietę wbogacić o orzechy czy kiełki tradycyjnych zbóż, takich jak orkisz, ‒ nie zapomnij o ziołach, pij ciepłe pomiędzy posiłkami tutaj przyda ci się koszyczek rumianku, kwiat czarnego bzu, ziele prawoślazu lekarskiego, kwiat lawendy, owoc rokitnika czy płatki dzikiej róży, które odżywią organizm i zaspokoją zapotrzebowanie na smak. ‒ słodkie owoce, jak banany, śliwki czy wiśnie, również pomogą w regulacji doszy. Wszystkie jagody oraz kwaśne owoce, jak winogrona, pomarańcze czy cytryny, są jak najbardziej wskazane. Pamiętaj, aby nie jeść niedojrzałych owoców gdyż te mają charakter ściągający, ‒ unikaj słodyczy, kofeiny, suchych i gorzkich potraw,

Polecane wpisy

Ćwiczysz? Nawadniaj się!

Małgorzata Różańska

Najpopularniejsze wpisy