Przejdź do treści

Migdały z czekoladą i miodem – połączenie nieziemsko dobre i zdrowe

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj
Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało
Czerniak – 8 rzeczy, których możesz o nim nie wiedzieć
Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką
Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

To będzie przepis dla każdego, kto lubi słodkie przekąski, a nie przepada za zbyt długim ich przygotowywaniem. Ten deser będzie także zdrowym wyborem i przede wszystkim smacznym. Bo czy może być coś lepszego od połączenia płatków migdałowych, miodu, czekolady i pomarańczy?

Płatki migdałowe poleca się kobietom w ciąży, wegetarianom oraz osobom na diecie odchudzającej. Migdały wzmacniają koncentrację i jednocześnie uspokajają. Skutecznie obniżają poziom cholesterolu i cukru we krwi. Są bogate w cenny błonnik, białko oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Zawierają wapń, żelazo, magnez, fosfor i potas. Oprócz tego spożywając regularnie płatki migdałowe, dostarczysz takie witaminy jak kwas foliowy, witaminę B6, witaminę A i E. Pobudzają metabolizm. Wzmacniają paznokcie i włosy.

Gorzka czekolada, jedzona regularnie, nie tylko poprawia humor, bo podnosi poziom serotoniny, ale dzięki swoim cennym składnikom może też chronić układ krwionośny, poprawia pracę mózgu, czy też wspomaga działanie mikroflory jelitowej. Więcej jej zaskakujących właściwości poznacie tutaj: 7 faktów o gorzkiej czekoladzie, których możesz nie znać.

 

Rozwałkowane ciasto na pierniki

Migdały i czekolada – to już brzmi dobrze! A do tego jeszcze miód o właściwościach naturalnego antybiotyku i pomarańcze z dużą dawką witaminy C, magnezu i potasu. Połączenie nieziemsko dobre i zdrowe. Czego potrzebujesz?

Migdały z czekoladą i miodem – składniki:

– 400 g płatków migdałowych
– 300 g gorzkiej czekolady
– 100-200 g miodu
– skórka otarta z połowy pomarańczy
– porządna szczypta gałki muszkatołowej

Migdały z czekoladą i miodem – przygotowanie:

Płatki migdałowe podpraż na suchej patelni, aż się ładnie zarumienią, i w całej kuchni będzie nimi pięknie pachniało. W tym czasie w rondelku, na małym ogniu rozpuść miód. Dodaj gałkę muszkatołową. Miodem polej płatki. Wymieszaj całość tak, aby każdy migdał był pokryty miodem. Płatki rozłóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

zdrowy-deser-z-migdalami

Zdjęcie: masz.talerz

Odstaw aż miód zastygnie. W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę. Polej nią migdały,

przepis-na-zdrowy-deser

Zdjęcie: masz.talerz

posyp skórką pomarańczową.

zdrowy-deser-migdalowy

Zdjęcie: masz.talerz

Odstaw do lodówki aż czekolada zastygnie. Pokrój w dowolne kawałki.

deser-z-migdalow

Zdjęcie: masz.talerz

Przechowuj w pojemniku w lodówce.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym