Przejdź do treści

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Miksujemy: koktajl na dobry sen
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?
Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?
Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!
Czy stres ma wpływ na alergię?
Jak powstają rozstępy? Dostałyśmy je od tygrysicy! Zobacz świetną animację
Nie radzisz sobie ze stresem? Polub się z adaptogenami!

Przewracasz się z boku na bok? Liczysz barany? Budzisz się niewyspany i zmęczony? Bezsenność może mieć wiele przyczyn, a jedna z nich może tkwić w diecie. 

Bezsenności nie wolno bagatelizować, bo zły sen ma wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. O ile przyczyna tego, że się nie wysypiamy, nie wynika z poważnego problemu z zdrowiem, można sobie pomóc, dbając o to, co zjadamy jako ostatni posiłek przed snem – czyli 2-3 godziny przed pójściem do łóżka.

Ostatni posiłek powinien być lekki i składać się z węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. Koktajl z jagodami, bananami i melisą sprawdzi się tu doskonale.

kobieta mająca problem ze snem

Jagody są owocami o niskim indeksie glikemicznym, co oznacza, że niskie stężenie poziomu cukru po spożyciu jagód nie powoduje intensywnego i nagłego wydzielania insuliny przez trzustkę. Kiedy poziom insuliny we krwi jest na niskim poziomie, organizm spala kalorie i nie odkłada zbędnej tkanki tłuszczowej. Jagody polepszają krążenie, uszczelniają naczynia krwionośne, działają przeciwzapalnie, mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie układu moczowego oraz zapobiegają udarom mózgu.

Melisa łagodzi napięcia, działa tonizująco na układ nerwowy. Ma działanie rozkurczające i uspokajające.

Chcesz mieć lepszą koncentrację?

Umiejętność skupienia się to prawdziwy skarb – sprawia, że wszystko idzie łatwiej i przyjemniej. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć Twoją koncentrację.

Sprawdź

Za kłopoty ze snem odpowiedzialne są przede wszystkim niedobory witamin z grupy B. Banany są ich niezastąpionym źródłem! Są w nich witaminy B1, B2, B3, B5, B6, B11, B12, a także potas i magnez. Banany są polecane w okresie wzmożonego stresu, gdyż koją nerwy i uspokajają.

Mleko migdałowe jest bogate w białko, nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy z grupy B, E i PP i składniki mineralne: magnez, potas, fosfor, wapń, żelazo, mangan, miedź oraz tryptofan. Ten ostatni uspokaja oraz reguluje sen. Osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu powinny polubić mleko migdałowe, ponieważ nie zawiera tłuszczów nasyconych i ma mniej cukru oraz węglowodanów niż tradycyjne mleko.

Jak przygotować się do spokojnego snu? Zmiksować powyższe składniki na koktajl!

Koktajl na dobry sen

Koktajl na bezsenność. Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– 200 ml mleka migdałowego
– 5 łyżek świeżych lub mrożonych jagód
– jeden dojrzały banan
– 10 listków świeżej melisy

Wszystkie produkty zmiksuj i pij od razu.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Jak spać, aby twój organizm najlepiej na tym skorzystał?

Zdrowe lody na patyku

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Katarzyna Szmigiel dermatolog

Maseczka, peeling ani make-up nie pomagają? O tym, jak sen wpływa na wygląd naszej skóry, pisze dermatolożka Katarzyna Szmigiel

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem