Przejdź do treści

Koktajl ze spiruliną – miksujemy superfoods!

Miksujemy superfoods! Koktajl ze spiruliną
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Mamy dla was przepis na świetny zielony koktajl ze spiruliną w roli głównej. Nie znamy żadnego ziarna, owocu czy środka spożywczego, który byłby bogatszy w substancje odżywcze niż ta alga!

Spirulina to nazwa mikroskopijnych niebiesko-zielonych alg, które już wieki temu stanowiły pokarm dla Azteków. Zawiera ona prawie 4000 cennych dla organizmu związków. Znajdziecie w niej łatwo przyswajalne żelazo (ma go znacznie więcej niż mięso), magnez, potas, witaminy, makro- i mikroelementy. Dzięki obecności pigmentów – zielonego chlorofilu i niebieskiej fikocyjaniny – działa antyoksydacyjnie oraz przeciwzapalnie i antyalergicznie.

Dowiedziono, że zwiększa ona sprawność układu immunologicznego, wspiera serce i redukuje poziom cholesterolu, pomaga wzmocnić układ trawienny. Spirulina dodaje też sił witalnych i poprawia kondycję psychofizyczną.

Zawiera witaminę B12, która wpływa na poprawę pamięci i zapobiega anemii. Większość ludzi spożywa witaminę B12 zawartą w wątrobie zwierzęcej, jednak spirulina zawiera jej do 2,5 raza więcej. Ma też 5-20 razy więcej witaminy B2 niż inne pożywienie oraz więcej witaminy B1 niż owoce i warzywa. Spirulina zawiera beta-karoten – źródło witaminy A – ma go 20-25 razy więcej niż marchewka. Spirulina bywa nazywana też zielonym mięsem z powodu niespotykanie dużej zawartości wysokowartościowego białka. Jego udział jest blisko trzykrotnie większy od zawartości białka w mięsie.

Spirulinę możemy kupić zarówno w proszku, jak i w tabletkach. Najłatwiej dostać ją w sklepach ze zdrową żywnością. Dawkowanie opisane jest przeróżnie. Zaleca się dziennie spożycie 1-3 łyżeczek proszku i nawet aż do 12 tabletek. Jeśli zdecydujecie się na spirulinę w proszku, łatwo połączyć ją w koktajlu z ulubionymi dodatkami. Warto pamiętać o tym, aby dodać odrobinę soku z limonki, dzięki temu pozbędziemy się gorzkiego smaku spiruliny.

Zielony koktajl ze spiruliną

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

 Składniki:

– płaska łyżeczka spiruliny
– garść, świeżego szpinaku
– 1 banan
– plasterek imbiru
– sok z połowy limonki
– 150 ml soku wyciśniętego z jabłek 

Wszystkie składniki zmiksuj i pij od razu.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto