Przejdź do treści

Przepis na zdrowe śniadanie – koktajl ze spiruliną

Zdjęcie: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem
Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?
Kobieta siedzi w łózku pod pościelą i trzyma chusteczkę przy nosie
Krwotok z nosa – czy odchylać głowę do tyłu?
Co zyskasz dzięki probiotykom? Sprawdź ich zaskakujące zalety
Dopadł cię energetyczny zjazd? Poznaj 6 produktów, z którymi wygrasz ze zmęczeniem

Przejadła ci się owsianka i skończyły pomysły na zdrowe, sycące śniadania? Ta propozycja postawi cię na nogi o poranku. Jej bazą będzie gęsty koktajl ze spiruliną, a jako dodatki wykorzystamy mango, kiwi, gruszkę, ziarenka granatu i nasiona chia. Naprawę zdrowa miska!

Spirulina jest zaliczana do produktów z grupy superfoods. To oznacza, że nawet niewielka jej ilość zawiera mnóstwo składników dobrze wpływających na nasze zdrowie. Dlatego takiego produktu nie mogło zabraknąć w naszej supermisce. Ten zielony proszek to nic innego jak sproszkowane glony. Spirulina zawiera dużo białka, wapnia, magnezu, cynku, chromu i fosforu oraz aminokwasy, które nie są produkowane przez organizm, co oznacza, że należy je dostarczać w pożywieniu. Oprócz tego znajdziesz w niej witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe.

Spirulina wspomaga metabolizm, wzmacnia kości, paznokcie i upiększa cerę. Ma działanie przeciwnowotworowe i antywirusowe.

Kolejnym superskładnikiem naszego zdrowego śniadania są nasiona chia. Te maleńkie ziarenka napakowane przeciwutleniaczami zawierają sporo białka, kwasów omega-3, witamin i błonnika. Są świetnym elementem diety dzięki temu, że powiększają swoją objętość, co sprawia, że na dłużej dają uczucie sytości. Nasiona chia można jeść na surowo albo po wcześniejszym namoczeniu w wodzie, mleku albo soku. Jeszcze tylko garść ulubionych owoców i gotowe!

Spirulina. Zdjęcie: iStock

Śniadaniowa miska mocy – składniki

– 1 łyżeczka nasion chia
– 1 banan
– 150 ml świeżego soku z jabłek
– 1 łyżeczka sproszkowanej spiruliny
– sok z połowy limonki
– kilka łyżek ziarenek granatu
– jedno kiwi
– kilka plastrów gruszki
– kilka plastrów mango

Śniadaniowa miska mocy – przygotowanie:

Zacznij od pokrojenia banana w plasterki, połóż go w odstępach na talerzu i włóż do zamrażarki na 30 minut. W międzyczasie pokrój owoce w plasterki albo kawałki. Do miksera wrzuć banana, sok z jabłek, spirulinę, sok z limonki i zmiksuj na gładką masę. Supermiskę podawaj z koktajlem ze spiruliny, owocami i nasionami chia.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

6 powodów, dla których warto jeść algi. W tych niepozornych glonach kryje się prawdziwa supermoc

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Superfoods - żywność nadzwyczajna!

Top 5 Superfoods – żywność nadzwyczajna!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego