Przejdź do treści

Wieczorne treningi górą

Wieczorne treningi górą
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Inteligencja jako źródło cierpień
Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia
Jak działa na cerę gruszka? Poznaj 5 właściwości
Jak działa na cerę gruszka? Poznaj 5 właściwości
Jak zrobić szpagat?
Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos
Wyzwania domowych piekarzy
Wyzwania domowych piekarzy, czyli jak upiec sobie chleb
Tajemnicze choroby
Tajemnicze choroby. Mimo postępu w nauce, wciąż nie wiemy, co je wywołuje

Wieczorne treningi to idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka i pójść na jogging. Ćwiczenia po zmroku też przynoszą świetne wyniki i mają mnóstwo zalet.

1. Zyskasz na czasie

Wiedziałeś, że poranny trening wymaga solidnej, wydłużonej rozgrzewki, bo po nocy organizm ma niższą temperaturę, obniżone tętno, a mięśnie są mniej elastyczne? Trenując wieczorem, możesz skrócić ten czas. Po całym dniu ciało jest bardziej rozgrzane niż po nocy, więc krótka rozgrzewka wystarczy, aby przygotować się do wysiłku i uniknąć kontuzji.

2. Spalisz kalorie

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Od zawsze byłeś pewien, że aby spalać tłuszcz, trzeba ćwiczyć rano, a na dodatek na czczo? Nieprawda. Wieczorny jogging czy ćwiczenia w fitness klubie spalą tyle samo kalorii co identyczny trening poranny. Dodatkowym plusem wieczornych treningów jest to, że jeśli zdecydujesz się na więcej niż spacer w żółwim tempie lub bezmyślne machanie kilogramowymi hantlami, przyspieszysz metabolizm jeszcze na pewien czas po zakończeniu ćwiczeń. Co to znaczy? Ano tyle, że twój organizm zamiast zwalniać metabolizm, utrzyma go na podwyższonych obrotach i przez całą noc będzie spalał tłuszcz.

3. Rozruszasz mięśnie

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstockCały dzień pracy przy biurku urozmaicony kilkoma godzinami spędzonymi w korkach – to wystarczy, by wieczorem nie mieć ochoty ruszyć nawet małym palcem. Ale wieczorny seans przed telewizorem to naprawdę wyjście najgorsze z możliwych. Zamiast się zastanawiać, czy masz siłę na cokolwiek, zaryzykuj! Szybko się przekonasz, że było warto. Wieczorny trening rozrusza zmęczone mięśnie, rozluźni je, dotleni i wzmocni, dzięki czemu zlikwidujesz negatywne skutki siedzącego trybu życia. Osłabione siedzeniem kości i stawy będą ci wdzięczne, może nawet zmniejszyć się ból krzyża, zniknie ciężkość nóg i ból karku.

4. Zresetujesz się

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Nic tak nie uwalnia od złych emocji jak wysiłek fizyczny. Dlatego po stresującym, spędzonym w napięciu i pośpiechu dniu warto całą złość i frustrację wybiegać, wyskakać, wycisnąć z siebie na siłowni. Spróbuj! Zobaczysz, że z każdym oddechem i każdą wylaną kroplą potu pozbywać się będziesz złych emocji. Zyskasz spokój i nabierzesz dystansu do różnych spraw. Wielu osobom podczas joggingu udaje się spokojnie przemyśleć bieżące wyzwania, a niektórzy wpadają na nowe, świetne pomysły. Poza tym nic tak nie poprawia samopoczucia jak endorfiny, którymi nagrodzi cię organizm za wysiłek fizyczny.

5. Doładujesz baterie

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Po ćwiczeniach każdy odczuwa przypływ energii. Zadyszka szybko mija, a uczucie, że można przenosić góry, pozostaje. Dlaczego tego nie wykorzystać na przykład przed wyjściem na wieczorną imprezę? Zamiast opijać się kawą albo napojami energetycznymi, idź na energiczny spacer, przebieżkę lub aerobik. Później weź chłodny prysznic, wskocz w wyjściowe ciuchy i ruszaj na miasto. Ruch pobudza tak samo skutecznie jak kofeina, ale w przeciwieństwie do niej nie wypłukuje z organizmu witamin.

6. Spokojnie zaśniesz

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Masz problemy z zasypianiem? Zamiast sięgać po nasenne specyfiki albo wlewać w siebie melisę, wybierz się na wieczorny trening. Wzmocnisz serce, poprawisz działanie układu odpornościowego i zapewnisz sobie zdrowy, regenerujący sen. Po wieczornym treningu weź ciepły prysznic, posłuchaj muzyki, poczytaj książkę i po prostu idź spać. Następnego dnia wstaniesz wypoczęty i w dobrym humorze. A poza tym nie będziesz musiał zrywać się o świcie na poranne ćwiczenia!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

owsianka

Co jeść przed i po treningu?

Kobieta rozciąga się

Jak rozciągać się po treningu? Kasia Bigos i Andrzej Bogdał wyjaśniają

Kobieta ćwiczy bosu

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

odpoczywająca kobieta

5 przypadków, w których trzeba odpuścić trening

Dwie kobiety i jeden mężczyzna biegną ulicą wśród pól pokrytych śniegiem

Trenuj z nami w te święta!

szklanki z wodą

Dlaczego zimą szybciej się odwadniamy?

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

kobieta wykonująca martwy ciąg

Czy dobrze wykonujesz martwy ciąg?

kettlebells

Kettle w dłonie! Kształtuj sylwetkę i zwiększ swoja siłę, trenując z obciążeniem

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Tego NIE pij przed treningiem

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Bez rozgrzewki ani rusz!

Trenując, pamiętaj o rozgrzewce

Kobieta leży na hamaku

Regeneracja – zachowaj równowagę!

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

kobieta wycierająca nos

Grypa hiszpanka – przyczyny i objawy. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?