Przejdź do treści

Wieczorne treningi górą

Wieczorne treningi górą
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Odchudzone wersje świątecznych dań
Chora kobieta stoi z kubkiem w ręku i chusta na głowie i patrzy przez okno
Przełom w leczeniu chorób nowotworowych. „Ostatnia nadzieja dla pacjentów bez nadziei”
Kobieta w ciąży trzyma w ręku zdjęcie z badania USG
Rezygnacja z Banku Tkanek Germinalnych. Czy jest szansa dla kobiet chorych na raka?
kobieta używająca mikroskopu
Leki na cukrzycę i nadciśnienie sposobem na raka?
wegański stek wydrukowany w drukarce 3D
Wegański stek z drukarki 3D

Wieczorne treningi to idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka i pójść na jogging. Ćwiczenia po zmroku też przynoszą świetne wyniki i mają mnóstwo zalet.

1. Zyskasz na czasie

Wiedziałeś, że poranny trening wymaga solidnej, wydłużonej rozgrzewki, bo po nocy organizm ma niższą temperaturę, obniżone tętno, a mięśnie są mniej elastyczne? Trenując wieczorem, możesz skrócić ten czas. Po całym dniu ciało jest bardziej rozgrzane niż po nocy, więc krótka rozgrzewka wystarczy, aby przygotować się do wysiłku i uniknąć kontuzji.

2. Spalisz kalorie

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Od zawsze byłeś pewien, że aby spalać tłuszcz, trzeba ćwiczyć rano, a na dodatek na czczo? Nieprawda. Wieczorny jogging czy ćwiczenia w fitness klubie spalą tyle samo kalorii co identyczny trening poranny. Dodatkowym plusem wieczornych treningów jest to, że jeśli zdecydujesz się na więcej niż spacer w żółwim tempie lub bezmyślne machanie kilogramowymi hantlami, przyspieszysz metabolizm jeszcze na pewien czas po zakończeniu ćwiczeń. Co to znaczy? Ano tyle, że twój organizm zamiast zwalniać metabolizm, utrzyma go na podwyższonych obrotach i przez całą noc będzie spalał tłuszcz.

3. Rozruszasz mięśnie

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstockCały dzień pracy przy biurku urozmaicony kilkoma godzinami spędzonymi w korkach – to wystarczy, by wieczorem nie mieć ochoty ruszyć nawet małym palcem. Ale wieczorny seans przed telewizorem to naprawdę wyjście najgorsze z możliwych. Zamiast się zastanawiać, czy masz siłę na cokolwiek, zaryzykuj! Szybko się przekonasz, że było warto. Wieczorny trening rozrusza zmęczone mięśnie, rozluźni je, dotleni i wzmocni, dzięki czemu zlikwidujesz negatywne skutki siedzącego trybu życia. Osłabione siedzeniem kości i stawy będą ci wdzięczne, może nawet zmniejszyć się ból krzyża, zniknie ciężkość nóg i ból karku.

4. Zresetujesz się

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Nic tak nie uwalnia od złych emocji jak wysiłek fizyczny. Dlatego po stresującym, spędzonym w napięciu i pośpiechu dniu warto całą złość i frustrację wybiegać, wyskakać, wycisnąć z siebie na siłowni. Spróbuj! Zobaczysz, że z każdym oddechem i każdą wylaną kroplą potu pozbywać się będziesz złych emocji. Zyskasz spokój i nabierzesz dystansu do różnych spraw. Wielu osobom podczas joggingu udaje się spokojnie przemyśleć bieżące wyzwania, a niektórzy wpadają na nowe, świetne pomysły. Poza tym nic tak nie poprawia samopoczucia jak endorfiny, którymi nagrodzi cię organizm za wysiłek fizyczny.

5. Doładujesz baterie

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Po ćwiczeniach każdy odczuwa przypływ energii. Zadyszka szybko mija, a uczucie, że można przenosić góry, pozostaje. Dlaczego tego nie wykorzystać na przykład przed wyjściem na wieczorną imprezę? Zamiast opijać się kawą albo napojami energetycznymi, idź na energiczny spacer, przebieżkę lub aerobik. Później weź chłodny prysznic, wskocz w wyjściowe ciuchy i ruszaj na miasto. Ruch pobudza tak samo skutecznie jak kofeina, ale w przeciwieństwie do niej nie wypłukuje z organizmu witamin.

6. Spokojnie zaśniesz

Wieczorne treningi górą

Zdjęcie: shutterstock

Masz problemy z zasypianiem? Zamiast sięgać po nasenne specyfiki albo wlewać w siebie melisę, wybierz się na wieczorny trening. Wzmocnisz serce, poprawisz działanie układu odpornościowego i zapewnisz sobie zdrowy, regenerujący sen. Po wieczornym treningu weź ciepły prysznic, posłuchaj muzyki, poczytaj książkę i po prostu idź spać. Następnego dnia wstaniesz wypoczęty i w dobrym humorze. A poza tym nie będziesz musiał zrywać się o świcie na poranne ćwiczenia!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Kobieta w kawiarni siedzi, podpierając brodę łokciami i myśli, patrząc w jeden punkt

Cienie po oczami – oto 7 powodów

Siła i piękno. Niepełnosprawne dziewczyny na Instagramie. Zobacz galerię

Makijażystka alarmuje: higiena w make-upie jest tak samo ważna jak pielęgnacja cery

Woda różana w miseczce, ręka z pomalowanymi paznokciami

Domowe sposoby na mocne paznokcie

kobieta maluje usta

Spierzchnięte usta – jakie są przyczyny?

Hello My Hero. Kaja Szulczewska. Jej profil „Ciałopozytyw” to fenomen

Kobieta w masce, za nią miasto w smogu

Smog – jego skutki widać na twojej twarzy

Dziewczyna stoi w parku w trakcie zimy

Elektryzują ci się włosy zimą? Poznaj 30 sposobów na elektryzujące włosy

kobieta na ulicy poprawia szminką usta patrząc w małe lusterko

Masz dość ciągłego malowania brwi czy śladów szminki na kubku? Makijaż permanentny jest rozwiązaniem

Gruszka. Jak działa na cerę?

Gruszka. Jak działa na cerę? Poznaj 5 właściwości

Kobieta podczas farmowania włosów, trzymająca pojemnik na farbę

4 sposoby na plamy po farbowaniu włosów

Bielizna nie jest zgodą na seks. Zobacz najlepsze zdjęcia z akcji #ThisIsNotConsent