Przejdź do treści

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy
Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy. Hamish Duncan/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Osobowość unikająca (APVD) – objawy, przyczyny, leczenie
Gaz pieprzowy a karmienie piersią. Mgr farmacji Karolina Morze radzi, co kobieta karmiąca powinna zrobić, jeśli zostanie nim zaatakowana
Gaz pieprzowy a karmienie piersią. Ekspertka radzi, co kobieta karmiąca powinna zrobić, jeśli zostanie nim zaatakowana
Seks i rutyna – to normalne! Dlaczego nuda w łóżku pcha nas w kierunku przygód?
Kontempluj każdy kęs! Jaki ma związek jedzenie z medytacją?
Ser kozi wycofany ze sprzedaży. GIS ostrzega: „Nie można wykluczyć obecności bakterii Listeria monocytogenes”
Ser kozi wycofany ze sprzedaży. GIS ostrzega: nie można wykluczyć obecności bakterii Listeria monocytogenes

Przygotowanie do nart to coś, o czym absolutnie nie należy zapominać. Jeśli wybierasz się w tym sezonie na narty lub deskę, koniecznie pamiętaj o regularnych ćwiczeniach fizycznych na kilka miesięcy przed wyjazdem. Powodem większości kontuzji na stokach jest nie tylko brawura, lecz także brak odpowiedniego przygotowania fizycznego do nart. Skorzystaj z naszego treningu!

Dlaczego przygotowanie do nart jest ważne?

Narty czy snowboard bez konkretnego przygotowania to niemal pewne kontuzje. Odpowiednie przygotowanie fizyczno-kondycyjne umożliwi nam łatwiejsze osiągnięcie perfekcyjnej techniki jazdy, jak i wydłuży czas przez który możemy szaleć na śniegu (a nie zsuwać się asekuracyjnie po stoku już po godzinie intensywnej jazdy). Największym problemem są tzw. „narciarze sezonowi”, którzy przez cały rok nic nie ćwiczą, a co gorsza prowadzą głównie siedzący tryb życia. Przygotowanie do nart to pierwsza rzecz, o której powinni pomyśleć planując wyjazd – odpowiedni trening nie tylko zmniejszy ryzyko urazów, ale zapewni też większe bezpieczeństwo nam oraz innym osobom przebywającym na stoku.

Stoki narciarskie zaczynają być naśnieżane w drugiej połowie grudnia, więc najlepszym momentem na rozpoczęcie treningu będzie październik. Im później zabierzemy się za ćwiczenia, tym mniejsza szansa, że zdążymy prawidłowo wytrenować mięśnie i stawy. Jeśli wiesz, że nie wystarczy ci motywacji na samodzielne wykonywanie ćwiczeń, zapisz się na zajęcia z trenerem personalnym, który przygotuje ci trening dostosowany do twoich potrzeb. Jeśli takie zajęcia nie wchodzą w grę, nic straconego. Pomożemy ci w przygotowaniach, prezentując jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia.

Jak przygotować się fizycznie na narty?

Trening przed jazdą na nartach powinien być prosty i skuteczny. Ma za zadanie przygotowywać kompleksowo wszystkie grupy mięśniowe na większy wysiłek, poprawiać wydolność, kondycję oraz wytrzymałość. Wykonywany regularnie odpowiednio wcześniej przed wyjazdem, uchroni cię przed kontuzjami i sprawi, że nie dasz się wykluczyć z zimowego szusowania. Trochę cierpliwości i samozaparcia – i możesz bezpiecznie ruszać na stok!

W treningu przed wyjazdem na narty najważniejszą partią ciała są mięśnie nóg i pasa biodrowego. Istotną rolę pełni także staw skokowy, kolanowy, i biodrowy. Pierwszym i nieodłącznym elementem każdego treningu jest rozgrzewka. Poświęćmy na nią 10-15 minut. Jeśli jesteśmy na siłowni, możemy skorzystać z takich urządzeń jak: rower stacjonarny, steper lub orbitrek. Możemy też wykonać kilkuminutowy trucht w miejscu. Następnie wykonajmy wymachy nóg, przysiady, krążenie ramion, bioder i kolan oraz wyskoki i przeskoki. Kolejne ćwiczenia powinny wzmacniać mięśnie nóg – do tego najbardziej odpowiedni jest trening wytrzymałościowo-siłowy.

Przygotowanie do nart – ćwiczenia

Oto treningowy niezbędnik dla wszystkich szanujących się narciarzy i snowboardzistów. Z filmiku dowiesz się, jak wykonać m.in:

  • przysiad z unoszeniem ramion w górę
  • przeskoki z naprzemienną pracą ramion
  • przysiad z przyciąganiem gumy fitness
  • przeskoki boczne

Bibliografia:

[1] S. Tasz, „Ćwiczenia narciarskie dla początkujących i średniozaawansowanych”, 2010.

[2] K. Drzymała, „Narty. Poradnik bez kantów”, Wydawnictwo Helion, 2012.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować: rano czy wieczorem? Na czczo czy po posiłku?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

Żuraw – ćwiczenie. Jak zrobić pozycję kruka w jodze?

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

TBC – na czym polegają zajęcia?

TBC – na czym polegają zajęcia? Kto może ćwiczyć?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

Ćwiczenia ogólnorozwojowe – co powinnyśmy o nich wiedzieć?

Najpopularniejsze

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.