Przejdź do treści

Bolą cię lędźwie? Te ćwiczenia przyniosą ci ulgę! Pokazuje Pani Fizjotrener

Bolą cię lędźwie? Te ćwiczenia przyniosą ci ulgę! Pokazuje Pani Fizjotrener
Bolą cię lędźwie? Te ćwiczenia przyniosą ci ulgę! Pokazuje Pani Fizjotrener / iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Po weekendzie spędzonym na odwiedzaniu grobów bliskich, a niejednokrotnie też wspólnych obiadach w rodzinnym gronie i wielu kilometrach przebytych samochodem w jednej pozycji, mają prawo boleć nas lędźwie. Gosia Włodarczyk, znana w sieci jako Fizjotrener, radzi, jakie ćwiczenia mogą nam pomóc.

Ustawienie miednicy to podstawa

„Pochodziłaś, postałaś, posiedziałaś i bolą lędźwie? Kobiety często narzekają na ból w tym miejscu. Po pierwsze, zwróć uwagę na postawę ciała i jak ustawiona jest twoja miednica. Jej ustawienie powinno być neutralne!” – pisze na swoim profilu na Intagramie fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk.

Pojawia się jednak ważne pytanie: neutralne, czyli jakie? Jak wyjaśnia ekspertka, stojąc bokiem do lustra, jesteśmy w stanie ocenić, czy:

  • nie pochylamy miednicy do przodu,
  • nie wypychamy pupy,
  • lordoza lędźwiowa nie jest za mocno pogłębiona (powinien być delikatny łuk).

„Taka postawa to najbardziej optymalne napięcie mięśni pleców i brzucha, idealne przenoszenie sił i obciążeń” – podkreśla.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Mama, Beauty
Wimin Zestaw z myślą o dziecku, 30 saszetek
139,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z Twoim mikrobiomem, 30 saszetek
139,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Zdrowie intymne i seks, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z SOS PMS, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Energia, Beauty
Naturell Witamina B Complex Vegan, 180 tabletek
79,99 zł
Kobieta

A co jeśli już zaboli?

Odpowiednia postawa może naprawdę zdziałać cuda. Ale jeśli już lędźwie nas bolą, warto pomóc sobie ćwiczeniami. Gosia Włodarczyk pisze, że mogą to być:

  • skłony boczne,
  • skłony boczne ze skrętem tułowia,
  • pozycja szewca z jogi.

Wykonując tego typu trening nie musisz skupiać się na tym, jak długo wykonujesz poszczególne ćwiczenia i  jak dużo powtórzeń robisz. W każdej pozycji powinnaś zostać, jak pisze ekspertka, „po kilka spokojnych oddechów”. Powodzenia!

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Pani Fizjotrener – kim jest?

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. Specjalistka w ciekawy i przystępny sposób przekazuje rzeczy, o których głośno się nie mówi.

W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzuchaJej profil obserwuje ponad 115 tys. osób.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Czym jest trening split i kiedy warto go wprowadzić do swojego kalendarza?

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Proste ćwiczenia na ból kości ogonowej. Co na ból promieniujący do pośladka?

Rumba – na czym polega ten taniec? Jak wpływa na sylwetkę?

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

„Ważny jest ruch, ale równie istotne jest to, jaki on pozostawia w nas ślad”. O Metodzie Feldenkraisa i edukacji ruchowej jako drogi do samopoznania mówi Marta Górna-Wiszniewska

Jak często należy ćwiczyć?

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Pani Fizjotrener ostrzega przed tą pozycją podczas pracy zdalnej. Proponuje 3 znacznie lepsze alternatywy

Pani Fizjotrener ostrzega przed tą pozycją podczas pracy zdalnej. Proponuje cztery znacznie lepsze alternatywy

Kobieta ćwiczy

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

Mięśnie Kegla – jak ćwiczyć, gdzie są? Czym są mięśnie Kegla?

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

3 błędy w ćwiczeniach na brzuch, które rujnują dno miednicy. Przestrzega Pani Fizjotrener

3 błędy w ćwiczeniach na brzuch, które rujnują dno miednicy. Przestrzega Pani Fizjotrener

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Zakładasz nogę na nogę? To jeden z wielu nawyków, których nie lubi dno miednicy. Mówi o tym fizjoterapeutka uroginekologiczna Monika Grzegorzewicz

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Katarzyna Chanowska, fizjoterapeutka uroginekologiczna / archiwum prywatne

„Mnóstwo kobiet kumuluje napięcia w różnych rejonach ciała, część gromadzi je w miednicy. A te mięśnie nie są ze stali” – mówi Katarzyna Chanowska, fizjoterapeutka

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

×