Przejdź do treści

Zdrowe lody na patyku

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK
Babska solidarność istnieje! Zobacz profile na Instagramie, które przeczą teorii, że kobiety się nie wspierają
Gosia Włodarczyk
Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

O czym marzycie, kiedy lato jest w pełni, żar się leje z nieba i najchętniej wskoczylibyście od razu do basenu? Odpowiedź jest prosta – o lodach! Cudownie zmrożonych, orzeźwiających i najlepiej zjedzonych bez wyrzutów sumienia. Czyli zdrowych, bo domowych.

Prawda jest taka, że lody, które dostaniemy w sklepach, są po prostu niezdrowe. Zawierają mnóstwo cukru, konserwantów i barwników. Czyli wszystko to, co jest zupełnie zbędne. My mamy na to sposób. Nie ma nic lepszego od domowych lodów. Przygotujesz je szybciej, niż Ci się wydaje. Możesz dodać ulubione zioła i owoce. My postawiliśmy na sezonowe truskawki, słodkie banany, sycące orzechy, domową granolę i pyłek pszczeli.

Dobra wiadomość jest taka, że sezon na truskawki jest w pełni! Stragany aż uginają się od tych słodkich i pachnących owoców. Warto po nie sięgać właśnie teraz, bo są lokalne i najzdrowsze. Dobra wiadomość dla osób będących na diecie odchudzającej – truskawki są niskokaloryczne i lekkostrawne. Poza tym zawierają sporo wody, co oznacza, że nawadniają organizm, są moczopędne, sycące i oczyszczają z toksyn. To bogactwo witamin z grupy A, D, E, C i K. Warto je jeść ze względu na zawartość cynku, potasu, magnezu, fosforu i wapnia. Oprócz tego truskawki wykazują działanie bakteriobójcze i regulują poziom cholesterolu.

Składniki (dla 2 osób):

– jeden banan
– łyżka domowego masła orzechowego
– kilka truskawek
– 2 łyżki domowej granoli
– 2 łyżki borówek
– szczypta gałki muszkatołowej
– pół łyżeczki pyłku pszczelego
– foremki do lodów

Przygotowanie:

Banana pokrój na plastry, rozłóż na talerzu i wstaw do zamrażalki na minimum godzinę. Resztę owoców umyj.

lody-na-patykuZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Truskawki rozgnieć widelcem. Do miksera wrzuć zamrożone banany, gałkę i masło orzechowe. Zmiksuj na gładką konsystencję.

zdrowe-lody-na-patyku-truskawkiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Do foremek przełóż część zmiksowanych bananów,

zdrowe-lody-na-patykuZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

dodaj truskawki, posyp borówkami, granolą i pyłkiem. Wstaw do zamrażarki, aż całość stężeje.

lody-na-patyku-posypZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jedz dla ochłody.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Fot: Unsplash

Czym (i dla kogo) jest NEAT, czyli spontaniczna aktywność fizyczna? Dietetyczka wyjaśnia

Jak schudnąć, gdy masz 20, 30, 40 lat?

Jak bezpiecznie i skutecznie się odchudzać, gdy masz 20, 30, 40 lat?

Mrożone batony z malinami

Najczęstsze błędy żywieniowe wg trenerki Kasi Bigos

cellulit

„Kilogramy łatwiej jest zredukować niż cellulit. Czasem schudnięcie nie wystarcza”. O tym, co łączy cellulit i dobre samopoczucie, mówi endokrynolog

Wegański krem sezamowy z owocami lata

Kąski batata z guacamole i chipsem z jarmużu

Zdrowa, szybka przekąska z batatów i chipsy z jarmużu

Wegańskie lody jaglano-truskawkowe

Wegańskie lody jaglano-truskawkowe

Bananowe lody w jednym, pysznym kęsie

Wegański jogurt kokosowy z figami

Chipsy z liści kalafiora – lekkie i chrupiące

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

Jedzenie na blacie

Największe błędy odchudzania. Rozmowa z dietetyczką Aliną Olczak

Jak ekstrakt z zielonej herbaty wpływa na metabolizm?

mleko

Mleko bez laktozy – nietolerancja czy trend żywieniowy? O tym, dla kogo są produkty bez laktozy, mówi dietetyk

Cała prawda o interwałach. Trener wyjaśnia w jaki sposób z nich korzystać

Wegańskie masło jaglane

Kobieta przed laptopem

Okno żywieniowe – czy to bezpieczna metoda odchudzania? Sprawdziliśmy, co dietetyczki sądzą o Intermittent Fasting

Wiosenny pad thai z makaronem z cukinii

bieganie

Po wielkanocnym biesiadowaniu trzeba spalić nadmiar kalorii. Podpowiadamy, jak biegać, aby chudnąć

Miksujemy: koktajl na odchudzanie

Chcesz zgubić poświąteczne kilogramy? Wypróbuj przepis na warzywny koktajl odchudzający