Przejdź do treści

Zdrowe lody na patyku

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Agnieszka Hyży
Agnieszka Hyży: nie oszukujmy siebie i całego świata słodkimi historyjkami jak z reklamy o pięknym bobasku
Joanna Kurowska o żałobie i wsparciu terapeutycznym. „To żaden wstyd, gdy człowiek szuka pomocy”
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria
Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół

Uff, jak gorąco! O czym marzycie, kiedy lato jest w pełni, żar się leje z nieba i najchętniej wskoczylibyście od razu do basenu? Odpowiedź jest prosta – o lodach! Cudownie zmrożonych, orzeźwiających i najlepiej zjedzonych bez wyrzutów sumienia. Czyli zdrowych, bo domowych.

Prawda jest taka, że lody, które dostaniemy w sklepach, są po prostu niezdrowe. Zawierają mnóstwo cukru, konserwantów i barwników. Czyli wszystko to, co jest zupełnie zbędne. My mamy na to sposób. Nie ma nic lepszego od domowych lodów. Przygotujesz je szybciej, niż Ci się wydaje. Możesz dodać ulubione zioła i owoce. My postawiliśmy na sezonowe truskawki, słodkie banany, sycące orzechy, domową granolę i pyłek pszczeli.

Dobra wiadomość jest taka, że sezon na truskawki jest w pełni! Stragany aż uginają się od tych słodkich i pachnących owoców. Warto po nie sięgać właśnie teraz, bo są lokalne i najzdrowsze. Dobra wiadomość dla osób będących na diecie odchudzającej – truskawki są niskokaloryczne i lekkostrawne. Poza tym zawierają sporo wody, co oznacza, że nawadniają organizm, są moczopędne, sycące i oczyszczają z toksyn. To bogactwo witamin z grupy A, D, E, C i K. Warto je jeść ze względu na zawartość cynku, potasu, magnezu, fosforu i wapnia. Oprócz tego truskawki wykazują działanie bakteriobójcze i regulują poziom cholesterolu.

Składniki (dla 2 osób):

– jeden banan
– łyżka domowego masła orzechowego
– kilka truskawek
– 2 łyżki domowej granoli
– 2 łyżki borówek
– szczypta gałki muszkatołowej
– pół łyżeczki pyłku pszczelego
– foremki do lodów

Przygotowanie:

Banana pokrój na plastry, rozłóż na talerzu i wstaw do zamrażalki na minimum godzinę. Resztę owoców umyj.

lody-na-patykuZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Truskawki rozgnieć widelcem. Do miksera wrzuć zamrożone banany, gałkę i masło orzechowe. Zmiksuj na gładką konsystencję.

zdrowe-lody-na-patyku-truskawkiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Do foremek przełóż część zmiksowanych bananów,

zdrowe-lody-na-patykuZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

dodaj truskawki, posyp borówkami, granolą i pyłkiem. Wstaw do zamrażarki, aż całość stężeje.

lody-na-patyku-posypZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jedz dla ochłody.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto