Przejdź do treści

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

Najlepsze ćwiczenia to te, które angażują wiele partii mięśniowych jednocześnie. Należy do nich także doskonale znane z Crossfitu ćwiczenie zwane wall ball shots.

Brzmi trochę jak nazwa egzotycznego drinka i muszę przyznać, że coś w tym jest, bo po zrobieniu takiej seryjki faktycznie nieźle kręci się w głowie. Poznałam to ćwiczenie wiele lat temu, kiedy też po raz pierwszy wybrałam się na zajęcia z Crossfitu. Robiliśmy wówczas trening o wdzięcznej nazwie Karen, który polegał na wykonaniu 150 powtórzeń przysiadu z wyrzutem kilkukilogramowej piłki w górę – na czas. Nie pamiętam, ile mi to zajęło. Pamiętam za to, że w trakcie uda, pośladki i barki paliły mnie żywym ogniem, nie mogłam oddychać, a przez kolejne kilka dni po treningu – także chodzić.

Do dziś ćwiczenie darzę dużym respektem. Dlatego chciałam się nim podzielić. Do wykonania przysiadu z wyrzutem piłki potrzebny jest kawałek ściany oraz oczywiście sama piłka przypominająca tę lekarską. Jeśli trenujecie w klubie, tego typu arsenał najczęściej znajduje się w strefie ze sprzętem do treningu funkcjonalnego.

Dr Katarzyna Pogoda

Wall ball shots – korzyści

To kolejne ćwiczenie złożone, które aktywuje do pracy całe ciało. Oprócz nóg doskonale angażuje do pracy mięsień dwugłowy ramienia i mięśnie naramienne. Poza tym już po kilkunastu powtórzeniach tętno znacznie przyśpiesza, sprawiając, że nasz organizm pracuje bardzo intensywnie, przyśpieszając w ten sposób procesy związane ze spalaniem tkanki tłuszczowej.

Wall ball shots – technika

wall ball jak wykonywac

Chwyć piłkę lekarską, łapiąc ją od dołu i trzymając łokcie blisko tułowia. Stań w lekkim rozkroku. Złap piłkę (powinna znaleźć się na wysokości klatki piersiowej), dociskając łokcie do tułowia. Następnie zejdź do przysiadu, a prostując się, wyrzuć piłkę dynamicznie w górę, aż lekko dotknie ściany. Chwytając piłkę z powrotem, od razu zejdź w przysiad. Staraj się wykonywać to ćwiczenie płynnie i dynamicznie, pilnując, by plecy były proste, kolana zrotowane delikatnie na zewnątrz, a mięśnie brzucha i pośladków napięte.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Efektywne kardio – czyli co?

Tego NIE pij przed treningiem

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Jak dbać o ścięgno Achillesa?

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie