Przejdź do treści

Joga – jak się z nią polubić?

Joga – jak się z nią polubić?
Fot. konferencja prasowa Reebok
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Cel – polubić się z jogą. Innymi słowy, pójść i nie umrzeć z nudów. Tak myślałam wybierając się na pierwsze lekcje jogi. Też kojarzy ci się z monotonią? Pomyśl o tym trochę inaczej.

Nie zamierzam w jakikolwiek sposób dyskredytować jogi. Jej fani mogą spać spokojnie. Wiem, co myślicie – jak można nudzić się na jodze?! Ba – jak w ogóle można kojarzyć jogę z nudą? Przykro mi, ale część osób – zwłaszcza tych, które na jodze nie były – kojarzy ją z zajęciami:

a)      Dla uduchowionych dziwolągów
b)      Dla leniwych (w końcu to ćwiczenia w jednym miejscu)
c)       I wreszcie… dla nudziarzy.

Wybaczcie. Jestem wulkanem energii. Kocham muzykę, zwłaszcza głośną, ćwiczenia w rytmie i wreszcie ostry wycisk okupiony strumieniami potu. Dlatego do jogi podchodziłam sceptycznie. Znałam jej niepodważalne zalety i zawsze wiedziałam, że stanowiłaby doskonałe uzupełnienie moich własnych (bardziej hardcorowych) zestawów ćwiczeniowych. Za każdym razem jednak mój zapał się kończył (do zajęć podchodziłam parokrotnie i nigdy nie zostałam na dłużej). Czemu? Dziś uważam, że do jogi trzeba dojrzeć. Należy ją zrozumieć i poczuć o co w niej chodzi. I niech nikt mi nie mówi, że to nie jest specyficzny klimat! Bo aby się z jogą polubić, trzeba ten klimat poczuć.

Ostatnio znów wróciłam do zajęć. I mimo że wciąż nie dotarłam do sedna tego tematu, tym razem postanowiłam dać jodze więcej czasu. Jest lepiej niż poprzednio, bo chociaż nazwy asanów wciąż pozostają dla mnie tajemniczymi i odrobinę zabawnymi określeniami, zaczynam rozumieć, o co chodzi z odnajdywaniem przestrzeni w swoim ciele i… głowie. Fakt – muzyka mogłaby rozpraszać. Poza tym szalenie cenię pozycje, które – jak się okazuje – faktycznie wymagają  sporo siły i to zupełnie innej niż ta znana mi z siłowni lub sali ćwiczeń. Wprawdzie wciąż bardziej skupiam się na ciele niż aspekcie mentalnym jogi, ale myślę, że to przyjdzie z czasem. Próbowałam tylko metody Iyengara, ale chyba sprawdzę też bardziej dynamiczną astangę.

Cały czas się uczę. Dla mnie joga to drogocenne lekcje tego, jak rozciągać się bezpiecznie i skutecznie. Nie ukrywam zresztą, że na zajęcia chodzę przede wszystkim po to, by się rozciągnąć i odrobinę rozluźnić ciało po innych treningach. Paulina Holtz powiedziała mi kiedyś: – Zajęcia jogi wyciszają, dają poczucie równowagi i mocy w ciele. Wreszcie czuję, że mam nad nim jakąś kontrolę. Wtedy wspominała też o tym, że przekonała się, że joga nie jest nudnym tkwieniem w miejscu. To było ponad rok temu. Wtedy nie wierzyłam. Dziś zaczynam rozumieć o co jej chodziło.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

„Większość życia marnujemy na roztrząsanie tego, co minęło lub śnimy na jawie na temat tego, co ma dopiero nadejść. Co za koszmarna strata czasu!”

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Zminimalizuj ilość stresu w swoim życiu. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

„Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki”

Ashtanga da ci kopa!

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc

Joga na silne ramiona

Joga na silne ramiona

Witaj Słońce!

Witaj Słońce!

Stań na głowie

Stań na głowie

O co prosi twoje ciało?

O co prosi twoje ciało?

Joga bez grawitacji

Joga bez grawitacji

5 minut na... AcroYodze

5 minut na… AcroYodze

Jogowa Karetka Pogotowia

Prozdrowotny wpływ jogi na funkcjonowanie ciała i umysłu

Zrelaksuj się z jogą

Zrelaksuj się z jogą

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat

Zaśnij jak dziecko

Zaśnij jak dziecko

Yogilates, czyli Wschód spotyka Zachód

Yogilates, czyli Wschód spotyka Zachód

AcroYoga na zdrowie

AcroYoga na zdrowie

Wakacje z jogą - inne niż wszystkie

Wakacje z jogą – inne niż wszystkie