Przejdź do treści

Joga – jak się z nią polubić?

Joga – jak się z nią polubić?
Fot. konferencja prasowa Reebok
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Cel – polubić się z jogą. Innymi słowy, pójść i nie umrzeć z nudów. Tak myślałam wybierając się na pierwsze lekcje jogi. Też kojarzy ci się z monotonią? Pomyśl o tym trochę inaczej.

Nie zamierzam w jakikolwiek sposób dyskredytować jogi. Jej fani mogą spać spokojnie. Wiem, co myślicie – jak można nudzić się na jodze?! Ba – jak w ogóle można kojarzyć jogę z nudą? Przykro mi, ale część osób – zwłaszcza tych, które na jodze nie były – kojarzy ją z zajęciami:

a)      Dla uduchowionych dziwolągów
b)      Dla leniwych (w końcu to ćwiczenia w jednym miejscu)
c)       I wreszcie… dla nudziarzy.

Wybaczcie. Jestem wulkanem energii. Kocham muzykę, zwłaszcza głośną, ćwiczenia w rytmie i wreszcie ostry wycisk okupiony strumieniami potu. Dlatego do jogi podchodziłam sceptycznie. Znałam jej niepodważalne zalety i zawsze wiedziałam, że stanowiłaby doskonałe uzupełnienie moich własnych (bardziej hardcorowych) zestawów ćwiczeniowych. Za każdym razem jednak mój zapał się kończył (do zajęć podchodziłam parokrotnie i nigdy nie zostałam na dłużej). Czemu? Dziś uważam, że do jogi trzeba dojrzeć. Należy ją zrozumieć i poczuć o co w niej chodzi. I niech nikt mi nie mówi, że to nie jest specyficzny klimat! Bo aby się z jogą polubić, trzeba ten klimat poczuć.

Ostatnio znów wróciłam do zajęć. I mimo że wciąż nie dotarłam do sedna tego tematu, tym razem postanowiłam dać jodze więcej czasu. Jest lepiej niż poprzednio, bo chociaż nazwy asanów wciąż pozostają dla mnie tajemniczymi i odrobinę zabawnymi określeniami, zaczynam rozumieć, o co chodzi z odnajdywaniem przestrzeni w swoim ciele i… głowie. Fakt – muzyka mogłaby rozpraszać. Poza tym szalenie cenię pozycje, które – jak się okazuje – faktycznie wymagają  sporo siły i to zupełnie innej niż ta znana mi z siłowni lub sali ćwiczeń. Wprawdzie wciąż bardziej skupiam się na ciele niż aspekcie mentalnym jogi, ale myślę, że to przyjdzie z czasem. Próbowałam tylko metody Iyengara, ale chyba sprawdzę też bardziej dynamiczną astangę.

Cały czas się uczę. Dla mnie joga to drogocenne lekcje tego, jak rozciągać się bezpiecznie i skutecznie. Nie ukrywam zresztą, że na zajęcia chodzę przede wszystkim po to, by się rozciągnąć i odrobinę rozluźnić ciało po innych treningach. Paulina Holtz powiedziała mi kiedyś: – Zajęcia jogi wyciszają, dają poczucie równowagi i mocy w ciele. Wreszcie czuję, że mam nad nim jakąś kontrolę. Wtedy wspominała też o tym, że przekonała się, że joga nie jest nudnym tkwieniem w miejscu. To było ponad rok temu. Wtedy nie wierzyłam. Dziś zaczynam rozumieć o co jej chodziło.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Joga zbawiennie wpływa na funkcjonowanie ciała i umysłu. Zapewnia Kasia Bem

Jak zrobić pozycję żurawia? Oto ćwiczenia, które przygotują ciało do jogowej asany

Ćwiczenia oddechowe na trawienie

Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać

woda z cytryną

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Kobieta siedząca przy łóżku

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

„Większość życia marnujemy na roztrząsanie tego, co minęło lub śnimy na jawie na temat tego, co ma dopiero nadejść. Co za koszmarna strata czasu!”

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Zminimalizuj ilość stresu w swoim życiu. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

„Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki”

Joga na silne ramiona

Joga na silne ramiona

Witaj Słońce!

Witaj Słońce!

Stań na głowie

Stań na głowie

O co prosi twoje ciało?

O co prosi twoje ciało?

Joga bez grawitacji

Joga bez grawitacji