Przejdź do treści

Przepis na wege leczo z selerem naciowym

Seler naciowy – patent na wege leczo
Zdjęcie: Marta Ziarno | www.feed-me-better.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Polskie nastolatki uważają się za grube. Badania pokazują co innego
Ginekolog Michał Lipa o tym, jak i kiedy można ocenić długość i wagę dziecka
Chemioterapia: kobiety silniej odczuwają skutki niż mężczyźni
Mama Ginekolog: nie sprawdzajcie w ulotkach, czy dany lek można stosować w trakcie karmienia piersią
michał domaszewski
Dr Michał Domaszewski: nie bójmy się odpoczywać, kiedy chorujemy

Pyszne wegetariańskie leczo to potrawa, która nasyci i rozgrzeje w chłodne dni. Seler naciowy w trakcie duszenia w pysznym sosie traci swój intensywny aromat, a dodaje daniu lekkiej chrupkości i świetnego, delikatnego posmaku. Skorzystaj z przepisu.

A do selera naciowego przekonać się warto. To taki dietetyczny cudotwórca. Jest bardzo niskokaloryczny (7 kcal/100 g). Zawiera dużą ilość błonnika, dzięki czemu pobudza trawienie i metabolizm. Zawiera dwukrotnie więcej witaminy C od cytrusów, zawiera również witaminy z grupy B, witaminę E i PP. Ma działanie oczyszczające, dzięki czemu usuwa z organizmu toksyny. Wśród warzyw korzeniowych jest niekwestionowanym królem pod względem zawartości fosforu. Poza tym zawiera dużo wapnia, cynku, potasu i magnezu.

Warzywne leczo z ciecierzycą i selerem naciowym

Składniki (na 2 porcje):

– 100 g suchej ciecierzycy
– 4-5 pomidorów
– 3 łodygi selera naciowego
– 1 średnia cukinia
– 1 mała cebula
– 3 ząbki czosnku
– 1 łyżka koncentratu pomidorowego
– 2 łyżki masła klarowanego lub oleju do smażenia
– sól morska
– świeżo mielony pieprz
– kolendra

Ciecierzycę namaczamy na noc w wodzie. Następnego dnia ją płuczemy i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości, według instrukcji na opakowaniu (można też użyć 1 puszki ciecierzycy w zalewie). Pomidory sparzamy wrzątkiem, zdejmujemy skórę i kroimy na kawałki. Na dużej patelni rozpuszczamy masło. Wrzucamy pokrojonego w cienkie plasterki selera naciowego. Gdy się zeszkli i trochę zmięknie, dodajemy pokrojoną w półplasterki cukinię. Po około 3 minutach dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę. Smażymy około 4-5 minut, mieszając od czasu do czasu. Dodajemy posiekany drobno czosnek. Mieszamy i po chwili dodajemy przygotowane pomidory. Często mieszamy, dusimy, aż pomidory się rozpadną . Dodajemy ciecierzycę, koncentrat pomidorowy i posiekaną kolendrę. Odparowujemy wodę, aż powstanie sos. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Danie dodatkowo można podawać z ryżem lub makaronem. Po przełożeniu na talerze posypujemy kolendrą.
Marta Ziarno – miłośniczka zdrowej kuchni. Uwielbia karmić swoich przyjaciół. Na swoim blogu Feed Me Better udowadnia, że zdrowe, dietetyczne jedzenie nie musi być nudne. W swojej kuchni odchudza przepisy, eksperymentuje ze zdrowymi składnikami i szykuje ładne, kolorowe i apetyczne dania.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Kubek kawy

Kawa a jakość plemników. Okazuje się, że jest zależność!

Angelina Jolie najpierw szokowała, teraz ratuje życie

Męski „PMS”, czyli Syndrom Poirytowanego Samca

Męski „PMS”, czyli Syndrom Poirytowanego Samca

Strach przed bólem gorszy niż ból

Strach przed bólem gorszy niż ból

6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory

10 produktów łagodzących objawy menopauzy

Nie odkrywaj swojej pasji – stwórz ją

Zdenerwowany? Zjedz coś

Fitness na zdrowe jelita

Owoce i warzywa bez przemycania

Owoce i warzywa bez przemycania

Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi?

10 ekokosmetyków idealnych na lato