Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Ćwiczenia na pośladki – od A do Z. Fot: Kasia Milewska

Ładna i krągła pupa bez cellulitu to jeden z głównych celów kobiet chodzących na siłownię. Kobietom trudniej wypracować idealne kształty tych okolic, bo to jedno z pierwszych miejsc, gdzie magazynuje się tłuszcz. Na szczęście mamy dla was superskuteczną serię ćwiczeń, które zdziałają cuda!

Ćwiczenia na pośladki – dieta

Zacznijmy od tego, że sam trening nie zlikwiduje nadmiaru tkanki tłuszczowej z okolicy pośladków i bioder. Niezależnie od tego, jak ciężko będziesz harować, jeśli jesz tzw. śmieciowe produkty, tkanka tłuszczowa nie zniknie. Ale! Przez połączenie treningu i odpowiedniej diety można wyrzeźbić odpowiednie mięśnie. Nie zapominajmy, że prawdziwy trening zawsze zaczyna się w kuchni.

Ćwiczenia na pośladki – obmyśl plan działania

Dobra wiadomość jest taka, że odpowiednio ćwiczone mięśnie pośladków szybko zaczną zmieniać kształt! Zdziwisz się, ile w dwa, trzy miesiące można wypracować systematyczną pracą i dobrze dobranymi ćwiczeniami na pośladki. Jeśli masz płaską pupę – z pewnością nadasz jej okrąglejszy kształt, jeśli zbyt „miękką”, natychmiast zobaczysz różnicę. Pamiętaj, że ładny wygląd pośladków musi się także łączyć z udami, zwłaszcza mięśniem dwugłowym uda. I on musi solidnie popracować, aby nasza pupa ładnie się wyrzeźbiła. Świetne efekty uzyskasz już od samych przysiadów i wykroków. To najlepsze ćwiczenia na uda i pośladki, ale dlaczego nie mielibyśmy pójść z tym dalej? Dwa, trzy razy w tygodniu wykonaj kompleksowy program. Ćwiczenia na pośladki to przecież nie tylko przysiady.

Ćwiczenia na pośladki – napinaj!

Aby dobrze stymulować mięśnie pośladków, należy skoncentrować się na napinaniu ich przy każdym powtórzeniu. Z doświadczenia wiem, że wiele osób, ćwicząc bez obciążenia, zwyczajnie o tym zapomina. Widać to zwłaszcza przy przysiadach. Za każdym razem, kiedy się podnosisz, spinaj mocno pośladki. Jeśli o tym zapominasz, wyrób sobie taki nawyk, napinając mięśnie nawet wówczas, kiedy siedzisz, aż ruch ten wejdzie ci w krew. To, że robisz przysiad, nie zawsze znaczy, że mięśnie pośladkowe pracują jak należy. To ty musisz je zaktywizować w danym ruchu. Tyczy się to zresztą wszystkich ćwiczeń.

Ćwiczenia na pośladki:

1. Unoszenie nóg w stawie biodrowym w klęku podpartym

Ustaw się w klęku podpartym i ugnij lewą nogę pod kątem prostym (stopy flex). Unieś zgiętą nogę trzy razy w górę, napinając mocno pośladki i zatrzymując się na sekundę za każdym razem, gdy jesteś w górze, następnie zmień kierunek ruchu i – schodząc nogą w dół – przełóż ją po skosie, zbliżając kolano do łydki. Zacznij od początku (3 razy góra i skos). Zrób 10–15 powtórzeń na każdą nogę i wykonaj 3 serie.

cwiczenia na posladki

Ćwiczenia na pośladki to nie tylko przysiady. Fot: Kasia Milewska

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
kasia zapytał(a) 24 kwietnia 2014
Pytanie dotyczy artykułu Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Cwicze po 40do 50 min w sumie na cale cialo ,ale wiecej czasu na posladki 3-4 serie ?przysiady itp ?
kasia zapytał(a) 24 kwietnia 2014
Pytanie dotyczy artykułu Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Cwicze od prawie 2 lat na posladki ,staram sie utrzymywac diete lecz moje posladki nadal sa plaskie I obwisle ,dlaczego?
Karolina KOZAK odpowiedział(a) 26 maja 2014
Spróbuj ćwiczeń Mel B na pośladki (na youtube je znajdziesz). Po tygodniu już są widoczne efekty - uniesiona, zaokrąglona i ujędrniona pupa. ;)
krzysztofkruczek odpowiedział(a) 24 kwietnia 2014
Pytanie, jak ćwiczysz?
kasia zapytał(a) 24 kwietnia 2014
Pytanie dotyczy artykułu Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Cwicze po 40do 50 min w sumie na cale cialo ,ale wiecej czasu na posladki 3-4 serie ?przysiady itp ?
kasia zapytał(a) 24 kwietnia 2014
Pytanie dotyczy artykułu Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Cwicze od prawie 2 lat na posladki ,staram sie utrzymywac diete lecz moje posladki nadal sa plaskie I obwisle ,dlaczego?
Karolina KOZAK odpowiedział(a) 26 maja 2014
Spróbuj ćwiczeń Mel B na pośladki (na youtube je znajdziesz). Po tygodniu już są widoczne efekty - uniesiona, zaokrąglona i ujędrniona pupa. ;)
krzysztofkruczek odpowiedział(a) 24 kwietnia 2014
Pytanie, jak ćwiczysz?