Przejdź do treści

5 najlepszych ćwiczeń na uda – poleca 5 fit dziewczyn

5 najlepszych ćwiczeń na uda - poleca 5 fit dziewczyn
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Alibabki
Wanda Narkiewicz-Jodko (Borkowska) nie żyje. Wokalistka zespołu Alibabki przegrała walkę z glejakiem
pączki
Tłusty czwartek. Jak zjeść pączka i nie przytyć? Ile pączek ma kalorii?
Mamy przepis na pączki nietłuściochy!
Tłusty czwartek. Mamy przepis na pączki nietłuściochy!
Kobieta z telefonem, przy komputerze
Przeglądarka skierowań. Co to jest i jak z niej skorzystać?
Adele / gettyimages
Dieta Adele. Adele schudła kilkadziesiąt kilogramów dzięki specjalnej diecie. Chodzi o dietę sirtfood. Jakie są jej zasady?

Kto by nie chciał, by były smukłe, jędrne i umięśnione w sam raz? Uda nie wyrzeźbią się same. 5 posiadaczek nóg jak marzenie podpowiada, jak ćwiczyć uda, by się… udało!

O ćwiczeniach na wewnętrzną stronę ud powinniście wiedzieć już wszystko – Kasia Bigos przygotowała dla was solidnego seta! Wiecie też, jak wykonywać ćwiczenia na nogi z obciążeniem. Teraz pora na ekspercki i kompleksowy trening ud. 5 dziewczyn, które o rzeźbieniu ciała wiedzą wszystko, pokaże wam swoje ukochane ćwiczenia. Rzeźbimy piękne uda!

Ćwiczenie na uda – poleca Marta Witecka

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: wypad.

Stań na twardym podłożu, ze stopami na szerokość bioder, i prawą stopą zrób wykrok w tył. Lewe kolano powinno być pod kątem prostym i nie powinno wychodzić poza linię palców lewej stopy. Prawą nogę trzymaj delikatnie ugiętą, trzymaj biodra równo. Pamiętaj, że kolana w każdej fazie tego ćwiczenia mają pozostawać na linii stóp ‒ nie pozwalaj im rozchodzić się na boki. Pilnuj kolana nogi, która jest z przodu, aby nie wychodziło dalej niż do linii palców stopy. Następnie przenieś ciężar na lewą nogę i podnieś się na niej do stania prosto, kolano prawej nogi przyciągnij do brzucha. Wróć do wypadu.
Powtórz ćwiczenie 10 razy na każdą nogę. Całość powtórz 3 razy.

Marta Witecka – trenuje akrobatykę pod okiem trenerów akrobatyki sportowej oraz zagranicznych mistrzów tej dziedziny. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych warsztatach z nauczycielami AcroYogi z Europy i Stanów Zjednoczonych (uczestniczka AcroYoga Solar Immersion w Berlinie oraz AcroYoga Lunar Immersion w Londynie). Praktykuje jogę i nieustannie testuje nowe aktywności. Promotorka AcroYogi w Polsce.

Ćwiczenie na uda – poleca Agata Kabengele

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: stań w rozkroku, nogi rozstaw na szerokość bioder.

Zejdź do przysiadu, a następnie podnoś się, unosząc jedną nogę do boku. Wróć do pozycji przysiadu, podnosząc się, unoś do góry drugą nogę.
Ćwiczenie powtórz 10 razy na każdą stronę.

Agata Kabengele – miłośniczka aktywnego trybu życia, z wykształcenia dziennikarka, po godzinach blogerka lifestyle’owo-sportowa. Regularna aktywność to dla niej sposób na pracę nad sobą, czerpanie radości z najmniejszych rzeczy, złapanie dystansu i zdrowego podejścia do codziennych spraw. Na jej blogu przeczytacie, w jaki sposób sport pozwala spełniać marzenia, jak zmieniać swoje nawyki na lepsze i zdrowsze oraz jak przy tym wszystkim nie popaść w przesadę i zachować zdrowy rozsądek. Zasada, którą się kieruje, to „work ‒ life ‒ workout balance”, czyli równoważenie pracy, aktywności i życia prywatnego. 

Ćwiczenie na uda – poleca Julita Kotecka

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: stań obunóż, stopy ustaw na szerokość bioder.

Wykonaj zakrok po skosie (prawa noga do tyłu i w lewą stronę, lewa do tyłu i w prawą stronę). Wykonuj ruch naprzemiennie lewą i prawą nogą, między każdym powtórzeniem wróć do pozycji wyjściowej. Dłonie wciskaj w siebie, pamiętaj o utrzymaniu prostego kręgosłupa.
Powtórz ćwiczenie 15 razy na nogę.

Julita Kotecka  ekspertka adidas running, trenerka personalna, a także fizjoterapeutka. Kiedyś lekkoatletka, zawodniczka kadry Polski, jej dystans koronny to 3 km i 5 km, teraz już uczestniczka maratonów. Prowadzi grupy biegowe o różnym stopniu zaawansowania, przygotowuje biegaczy amatorów do maratonów i innych startów. Zawsze podkreśla, że ćwiczenia ogólnorozwojowe, trening funkcjonalny, sprawność to podstawa. Nie odpuszcza swoim zawodnikom w tej kwestii ani na moment. 

Ćwiczenie na uda – poleca Kasia Bigos

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: wykonaj przysiad ze zwróceniem szczególnej uwagi na pracę kolan (cały czas powinny być ustawione lekko na zewnątrz).

Następnie wyskakując w górę i zmieniając stronę, spadasz miękko w kolejny przysiad. Możesz dotknąć ręką stopy, ale uwaga – nie pochylaj się przy tym do przodu. Ustawienie ciała przypomina pracę surfera na desce.
Przeskakujesz dynamicznie cały czas przez 30 sekund.

Kasia Bigos  instruktorka fitness, pole dance, trenerka FireWorkout.

Ćwiczenie na uda – poleca Runfashion

Fot: Katarzyna Milewska

Pozycja wyjściowa: zrób duży krok do przodu. Pamiętaj o stopie nogi, która zaczyna wykrok ‒ powinna wylądować najpierw na pięcie, a później całą stopę dociskamy do podłoża.

Zwróć uwagę na kolano, gdy schodzisz z pozycją wyprostowaną w dół. Nie uderzaj nogą o podłogę, wystarczy, aby stworzyła kąt prosty z podłożem. Udo nogi przedniej powinno być równoległe do podłoża. Nie zapomnij, aby mieć cały czas proste plecy, gdy wracasz do góry. Wówczas poczujesz, że obciążenie skupia się głównie na nodze znajdującej się z przodu, która nie wykonuje żadnego ruchu.
Wykonaj 20 powtórzeń, tzn. 20 wykroków na prawą i 20 wykroków na lewą nogę.

Runfashion ‒ blogerka sportowo-streetwearowa – w swoich stylizacjach promuje młode polskie marki. Uzależniona od porządnej dawki wysiłku fizycznego i adrenaliny spełnia się w tajskim boksie, który jest jej nową miłością. W najbliższych planach ma podróże ukierunkowane na aktywne spędzanie czasu oraz Runmageddon! Hołduje złotej zasadzie, iż 70 proc. to dieta, a 30 proc. to trening.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

trening

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

sen

Ćwicz i… śpij dobrze!

Dwie kobiety i jeden mężczyzna biegną ulicą wśród pól pokrytych śniegiem

Trenuj z nami w te święta!

Świąteczne obżarstwo / istock

Świąteczne obżarstwo – jak przeżyć i nie przytyć?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta robi pompki

Pompki – oldschool zawsze aktualny! Jak dobrze je robić? Podpowiada Kasia Bigos

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy. Ręce ma na karku, głowę pochyloną, nogi rozłożone na boki, stopy przy sobie

Chcesz zacząć się odchudzać i ćwiczyć? Fizjoterapeutka podpowiada, od czego zacząć

Kobieta ćwiczy na macie w pokoju. Obok leży małe dziecko

Ćwiczenia po porodzie – które poprawią sylwetkę i postawę? Radzi Pani Fizjotrener

Jagoda acai. Jej systematyczne spożywanie może poprawić wydolność układu odpornościowego

Jak skutecznie ćwiczyć w domu?

Jak skutecznie ćwiczyć w domu? Podpowiada trenerka personalna

unsplash.com

Jak uniknąć bólu kolan i kręgosłupa podczas górskich wycieczek? Fizjoterapeutka tłumaczy

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

„Dziękuję Bogu, że tak się to skończyło, że nie mam kawałka stopy. Inaczej pewnie bym się nie ogarnęła” – mówi Michalina Wesołowska. Pięć lat temu powiedzieli jej, że będzie miała problemy z chodzeniem, dziś… tańczy twerk

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

mózg

Chorzy ze stresu – co się dzieje z naszym organizmem w sytuacjach stresowych?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

8 sposobów na podniesienie libido

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

insulinooporność

Dieta w insulinooporności