Przejdź do treści

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao
Koktajl z surowym kakao. Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dłonie
Ręce – co mówią o zdrowiu?
Zrób sobie marcepan!
Zrób sobie marcepan!
Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!
Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie
Dziewczyna pije zielony sok
Witaminy i minerały, które zatrzymują czas
Burgery z kalafiora z salsą paprykową
Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Surowe kakao śmiało można dołączyć do grupy produktów superfoods. Koktajl z jego dodatkiem z powodzeniem spełni rolę słodkiej przekąski w zdrowej wersji!

Kakao od razu kojarzy nam się z czekoladą, jednak aby zachowało swoje dobroczynne działanie, najlepiej spożywać je w wersji surowej. Kakao jest najbogatszym źródłem wielu składników odżywczych. Między innymi magnezu, który nie tylko dobrze wpływa na pracę układu nerwowego, ale także krwionośnego. Ziarna kakaowca posiadają najwięcej magnezu ze wszystkich produktów spożywczych. Zawierają największą koncentrację antyoksydantów, więcej niż jakiekolwiek inne jedzenie. Antyoksydanty chronią nas przed wolnymi rodnikami, które atakują nasze DNA i przyspieszają proces starzenia się organizmu. Kakao podnosi wydajność umysłu, relaksuje mięśnie i pozwala budować mocne kości. Zawiera również anandamid, endorfinę, która jest naturalnie produkowana po wysiłku fizycznym, a także fenyloetyloaminę, którą produkuje organizm, kiedy jesteśmy zakochani. Kakao ma bardzo dobry wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Zawiera także witaminę C oraz kwasy tłuszczowe omega-6. Wbrew pozorom nie tuczy! Wręcz przeciwnie zmniejsza apetyt i wzmaga uczucie sytości. Dlatego w sklepach ze zdrową żywnością szukajmy surowego kakao w postaci całych ziaren, rozdrobnionej albo sproszkowanej. Warto całkowicie zrezygnować ze słodzonego. Surowe kakao świetnie sprawdzi się w koktajlu z bananem i płatkami jęczmiennymi.

Koktajl z surowym kakao

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– 1 łyżka surowego kakao
– 1 dojrzały banan
– szczypta cynamonu
– 2 łyżki płatków jęczmiennych
– 4 łyżki jogurtu naturalnego
– 150 ml mleka migdałowego 

Zmiksuj wszystkie składniki i pij od razu.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

6 powodów, dla których warto jeść algi. W tych niepozornych glonach kryje się prawdziwa supermoc

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Superfoods - żywność nadzwyczajna!

Top 5 Superfoods – żywność nadzwyczajna!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Przepis na witaminowe koktajle usprawniające pracę mózgu

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć

Dzień z życia weganina

Dzień z życia weganina. Jadłospis na cały dzień

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

8 superfoods dla zdrowia układu trawiennego

Nie marnuj jedzenia! Kotleciki z resztek po wyciskaniu soków

Przepis na ratattouille – warzywny gulasz

Pomysł na majówkę: bataty i szparagi z grilla

Miksujemy: koktajl na anemię

Masz niedobór żelaza? Wypróbuj przepis na koktajl na anemię