Przejdź do treści

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao
Koktajl z surowym kakao. Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Małgorzata Rozenek
Małgorzata Rozenek pokazała zdjęcie z płaczącym synkiem. Oburzone głosy: to obrzydliwe gwałcenie praw dziecka
Pigwa - owoc w sam raz na zimowe infekcje!
Pigwa – owoc, który w mig przegoni infekcje! Dietetyczka tłumaczy, dlaczego warto po nią sięgać
koronawirus, lekarze rodzinni
Powtarzał: dajcie lekarzom rodzinnym zlecać testy, a zobaczycie skalę epidemii. Michał Domaszewski o rekordach zakażeń w Polsce
Kobieta wstrzykuje sobie insulinę w brzuch
Insulina przy cukrzycy typu II – czy można ją odstawić tak, jak zrobił to Lech Wałęsa? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu
Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Surowe kakao śmiało można dołączyć do grupy produktów superfoods. Koktajl z jego dodatkiem z powodzeniem spełni rolę słodkiej przekąski w zdrowej wersji!

Kakao od razu kojarzy nam się z czekoladą, jednak aby zachowało swoje dobroczynne działanie, najlepiej spożywać je w wersji surowej. Kakao jest najbogatszym źródłem wielu składników odżywczych. Między innymi magnezu, który nie tylko dobrze wpływa na pracę układu nerwowego, ale także krwionośnego. Ziarna kakaowca posiadają najwięcej magnezu ze wszystkich produktów spożywczych. Zawierają największą koncentrację antyoksydantów, więcej niż jakiekolwiek inne jedzenie. Antyoksydanty chronią nas przed wolnymi rodnikami, które atakują nasze DNA i przyspieszają proces starzenia się organizmu. Kakao podnosi wydajność umysłu, relaksuje mięśnie i pozwala budować mocne kości. Zawiera również anandamid, endorfinę, która jest naturalnie produkowana po wysiłku fizycznym, a także fenyloetyloaminę, którą produkuje organizm, kiedy jesteśmy zakochani. Kakao ma bardzo dobry wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Zawiera także witaminę C oraz kwasy tłuszczowe omega-6. Wbrew pozorom nie tuczy! Wręcz przeciwnie zmniejsza apetyt i wzmaga uczucie sytości. Dlatego w sklepach ze zdrową żywnością szukajmy surowego kakao w postaci całych ziaren, rozdrobnionej albo sproszkowanej. Warto całkowicie zrezygnować ze słodzonego. Surowe kakao świetnie sprawdzi się w koktajlu z bananem i płatkami jęczmiennymi.

Koktajl z surowym kakao

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– 1 łyżka surowego kakao
– 1 dojrzały banan
– szczypta cynamonu
– 2 łyżki płatków jęczmiennych
– 4 łyżki jogurtu naturalnego
– 150 ml mleka migdałowego 

Zmiksuj wszystkie składniki i pij od razu.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Indyjskie superfoods na zdrową jesień

Indyjskie superfoods na zdrową jesień

Kobieta po 40-tce

10 produktów, po które warto sięgać, gdy jesteś po 40-tce

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Dżem z borówek lub jagód. Przepis na przetwory bez cukru

Superfoods na cenzurowanym. Na te pięć produktów powinnaś uważać

Seler naciowy

Seler naciowy – jakie ma właściwości zdrowotne? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna

Algi morskie – czy warto jeść glony? Właściwości i zastosowanie alg

Miód

Przepis na miód z mniszka lekarskiego. Naturalny, bez cukru i pyszny!

Karczochy i ich wykorzystanie. Jakie mają działanie i właściwości?

Karczochy i ich wykorzystanie. Jakie mają działanie i właściwości?

Miłorząb japoński – jakie ma właściwości i działanie? Rozmawiamy z ekspertem Piotrem Sokołowskim

Czereśnie na talerzu

„Czysta 15-stka” i „Brudna 12-stka”. Które owoce i warzywa są najbardziej, a które najmniej zanieczyszczone? Mamy najnowsze listy na 2020 rok!

Syrop z mniszka lekarskiego – przepis, właściwości, działanie

Syrop z mniszka lekarskiego – przepis, właściwości, działanie

Miksujemy superfoods! Koktajl z guaraną

Miksujemy superfoods! Koktajl z guaraną

deser chia z figą

Nasiona chia. 10 przepisów na koktajle, puddingi i desery

herbata z hibiskusa

Herbata z hibiskusa, sprawdź jej właściwości i kiedy po nią sięgać

Ania Starmach / Purella

Ania Starmach o superfoods: Kraj pochodzenia jest gwarancją jakości. Jeśli produkty nie posiadają informacji o pochodzeniu surowca to znaczy, że są z Chin, a takich powinniśmy się wystrzegać

chrzan

Chrzan to wciąż niedoceniony naturalny antybiotyk. Dietetyczka mówi, jakie ma właściwości lecznicze

Śniadaniowa miska zdrowia

Smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska zdrowia. Bogactwo witamin na początek dnia

Miksujemy superfoods! Koktajl z młodym jęczmieniem

Miksujemy superfoods! Koktajl z młodym jęczmieniem

Miksujemy: koktajl na poprawę humoru

Na poprawę humoru! Koktajl z surowym kakao

zakwas z burakó

Zakwas z buraków – superfood idealny na zimę. Jakie ma właściwości?

Kobieta w grubym swetrze z kubkiem z gorącym napojem w dłoniach, w tle rozmyty jesienny pejzaż

5 najważniejszych błędów żywieniowych, które popełniamy zimą. Tłumaczy dietetyczka

Żurawina w misce. obok leży butelka z żurawiną

Żurawina – naturalny antybiotyk. Właściwości żurawiny wymieniają dietetycy z „Czytamy etykiety”

Miska z aronią

Aronia – drogocenny owoc nie tylko na przeziębienie

Jagoda acai. Jej systematyczne spożywanie może poprawić wydolność układu odpornościowego