Przejdź do treści

Zdrowe gofry z sezonowymi owocami. Smakują lepiej niż tradycyjne

Zdrowe gofry – są takie!
Gofry z mąki amarantusowej i kasztanowej. Zdjęcie: Aga Piątkowska | www.prettybaked.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje
yoga twarzy joga
Joga dla twarzy. Kasia Bem pokazuje miny, które działają lepiej niż botoks
istockphoto
Często miewasz migreny? Sprawdź, co może prowokować bóle

Ach, gofry… Was też atakują latem na każdym kroku? Ten zapach, dodatki, góra bitej śmietany… Zamiast pakować w siebie puste kalorie, zróbcie sobie własne gofry – z sezonowymi owocami, na bazie mieszanki nietypowych mąk. Smakują nawet lepiej niż tradycyjne, obiecujemy!

Truskawki, maliny, borówki, porzeczki – wszystkie są wyciągnięcie ręki. Owoce jagodowe mają za zadanie stać na staży naszego zdrowia i urody. Bogate w antyoksydanty neutralizują wolne rodniki, których nadmiar przyczynia się do zachorowań na miażdżycę i nowotwory, a także wspomagają utrzymanie w dobrej formie naszego… umysłu. Jeśli już o formie mowa, nie muszę chyba przypominać o tym, że nasi mali sprzymierzeńcy nie mają wiele wspólnego z gromadzeniem tkanki tłuszczowej?

Ale przejdźmy do sedna, czyli gofrów kryjących się pod grubą warstwą owoców. Biała mąka pszenna ustąpiła tu miejsca mieszance mąki amarantusowej i kasztanowej. Pierwsza z nich dostarczy wam więcej wapnia, żelaza i magnezu niż powszechnie kojarzone z tymi minerałami produkty. Jest też bogata w wartościowe białko i błonnik. Mąka kasztanowa jest lekkostrawna i – podobnie jak amarantusowa – wolna od glutenu. Mokre składniki to nic innego jak najlepsze, co mógł dać nam kokos – mleczko i olej, który (jeśli nierafinowany) uważany jest za najzdrowszy tłuszcz.

5 produktów, które pomogą przetrwać upały

Jeśli zazwyczaj jedliście gofry z dżemem lub polewą i chcecie, by – mówiąc wprost – owoce „miały się na czym trzymać”, zmiksujcie dojrzałego banana z sokiem cytrynowym. Uzyskacie zaskakująco słodki dżem, który przed podaniem możecie zmieszać choćby ze sproszkowaną spiruliną bądź nasionami chia.

Przepis na zdrowe gofry

Zdjęcie: Aga Piątkowska | www.prettybaked.pl

Zdrowe gofry – składniki (8 gofrów):

– 110 g mąki amarantusowej
– 135 g mąki kasztanowej
– 1 łyżeczka rozdrobnionego ksylitolu
– szczypta soli
– szczypta gałki muszkatołowej
– 3 żółtka
– 75 g oleju kokosowego, rozpuszczonego
– 400 ml mleczka kokosowego
– 3 białka

Zdrowe gofry – dodatki:

– 2 banany
– 4 łyżki soku z cytryny
– truskawki
maliny
borówki
– porzeczki
– 1 łyżeczka spiruliny (opcjonalnie)
– 2 łyżeczki nasion chia (opcjonalnie) 

Zdrowe gofry – przygotowanie

Obie mąki mieszamy z przyprawami. Jeśli nie mamy mąki amarantusowej, ziarna amarantusa mielimy w młynku do kawy (można w ten sposób od razu rozdrobnić ksylitol). Dodajemy żółtka i olej kokosowy, miksujemy, stopniowo wlewając mleczko kokosowe.

Rozgrzewamy gofrownicę. Białka ubijamy na sztywno. Przekładamy do wcześniej przygotowanego ciasta, delikatnie mieszamy łopatką, tak by masa zbytnio nie opadła. Gofry pieczemy nieco dłużej niż te tradycyjne na mące pszennej, przetrzymujemy jeszcze chwilę po tym, jak się zarumienią.

Banana dzielimy na kawałki, miksujemy wraz z sokiem z cytryny do konsystencji dżemu, możemy dodać któryś z opcjonalnych dodatków. Używamy jako polewy do gofrów. Na całość nakładamy słodko-kwaśne, sezonowe owoce – im więcej, tym lepiej!

Aga Piątkowska – Krakuska z krwi i kości, entuzjastka fotografii kulinarnej i fitnessu we wszelkich formach. Nieśmiała gaduła, superzorganizowana w swoim roztrzepaniu. Z kuchennym oprzyrządowaniem zaprzyjaźniła się, by przygotowywać „modeli” do zdjęć, niestety ci – jak na złość – nie dożywają czasem do sesji… 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Semifreddo – deser na medal. Każda jego część kryje w sobie inny smak!

Sernik na zimno z borówkami

Sernik na zimno z borówkami

Jagodowe tartaletki

Wybierz się do lasu po jagody i przygotuj z nich pyszne tartaletki

Mrożone batony z malinami

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Malinowe batony z kwaskową nutą. Przekąska idealna na śniadanie, na deser czy przejażdżkę rowerową

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego