Przejdź do treści

5 rzeczy, które uproszczą ci życie. Przeczytaj porady Kasi Bem

Zdjęcie: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wrzody żołądka – jak wyglądają objawy? Wyjaśnia gastroenterolog
4 sposoby na pogodzenie się
Jak się skutecznie pogodzić? Skorzystaj ze wskazówek psychologa
Chwile, kiedy dziecko wyrasta z małej fasolki, warte są każdej sekundy. Zobacz galerię niesamowitej radości z oczekiwania
Judy Chicago, matka chrzestna waginy: feminizm jest humanizmem
Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Żyjemy w cywilizacji nadmiaru. Przytłoczeni milionem niepotrzebnych rzeczy, tysiącem kuszących możliwości, setkami wyzwań, koniecznością podejmowania od rana do wieczora błahych decyzji  tęsknimy za prostotą. A uprościć swoje życie można właśnie w tej chwili.

Na początek zadaj sobie pytanie, czy to, co masz, jest tym, czego potrzebujesz? Czy twój stan posiadania powoduje, że twoje życie jest prostsze, czy wprost przeciwnie, czyni cię niewolnikiem rzeczy i męczących błahych wyborów. Czy przypadkiem twój cenny czas i bezcenna energia nie są codziennie bezsensownie wydatkowane na podjęcie decyzji, którą z wielu par butów założyć  oraz jaki rodzaj płatków wybrać na śniadanie? Tak, zgadza się, mówimy o drobiazgach, tyle że życia nie warto trwonić na rzeczy niewarte uwagi.

 

Po co komplikować, skoro można uprościć. Jak? Właśnie tak:

Zminimalizuj swoją garderobę

Prezydent Obama słynął z tego, że nosił wyłącznie szare i granatowe garnitury.  Gdy raz założył zielony, informacja ta natychmiast obiegła wszytki światowe media. Dlaczego? A no dlatego, że ma ważniejsze decyzje do podjęcia niż zastanawianie się, w co się ubrać co rano. Ok, nie jesteś prezydentem Stanów Zjednoczonych, ale czy twoja szafa pełna strojów, butów i torebek na pewno cię uszczęśliwia? Przejrzyj jej zawartość  i zostaw tylko te rzeczy, które lubisz i często nosisz.  To, co zniszczone, kiepskiej jakości, wątpliwej urody, nieforemne lub przyciasne – oddaj, wyrzuć lub zamień.

 

Jedz codziennie to samo na śniadanie

Nawet sobie nie zdajesz sprawy, jak to  uprości i zorganizuje twoje poranki, a przy tym wpłynie korzystnie na zdrowie i samopoczucie. Oczywiście nie mam tu na myśli kubka kawy na czczo. Kawa, owszem, jak najbardziej, ale w towarzystwie pełnowartościowego, odżywczego śniadania – na przykład pysznej owsianki. To  lekkostrawny, sycący posiłek bogaty w błonnik i węglowodany złożone, często  wybierane przez osoby uprawiające aktywnie sport.  Błonnik stymuluje pracę jelit i pęcznieje w żołądku, na długo dając poczucie sytości. Węglowodany złożone natomiast są długo trawione w organizmie, dzięki czemu poziom cukru nie podnosi się gwałtownie, co uchroni cię przed szybkim spadkiem energii i atakiem wilczego głodu. Wsuwasz owsiankę i masz z głowy – nie marnujesz połowy poranka na myślenie, co by tu dzisiaj zjeść…

Kupuj mniej, ale w najlepszym gatunku

Na co dzień  wystarczy ci jeden  gatunek doskonałej herbaty czy kawy, aby rozkoszować się jej smakiem. Zamiast kilku pudełek herbat w torebkach czy taniej kawy zakupionych w supermarkecie, kup wysokogatunkową odmianę w liściach z tegorocznych zbiorów albo niewielką ilość świeżo zmielonych ziaren w wyspecjalizowanym sklepie. Poświęć chwilę, by porozmawiać ze sprzedawcą, dowiedz się, jak najlepiej zaparzyć aromatyczny napar, jak go podawać, jak przechowywać , a z picia uczyń rytuał i przyjemność. Tę samą zasadę przyjmij dla wszystkiego, co posiadasz – miej mniej, ale w najlepszym gatunku.

 

6 nawyków szczęśliwych ludzi

Rób listy zakupów

To wprawdzie zajmuje kilka minut, ale oszczędza godziny. Po pierwsze zmusza cię do przejrzenia zasobów, więc nie kupujesz bez sensu i na zapas, po drugie wykorzystujesz to, co masz, po trzecie nie trwonisz czasu na bezsensowne przechadzanie się po galeriach handlowych i zyskujesz przestrzeń na realizację swoich pasji i zainteresowań.

Otaczaj się małą ilością rzeczy

Czy nie zdarzyło ci się w niemal pustym pokoju hotelowym czy bardzo oszczędnie urządzonym mieszkaniu doświadczyć poczucia swoistej ulgi? Brak rzeczy zbędnych stwarza dodatkową przestrzeń dla uczuć i myśli. Pustka jest twórcza i inspirująca. Rozejrzyj się po swojej przestrzeni  i usuń z niej na początek kilka ozdób, fotografii, rzeczy nieużywanych, które tylko zbierają kurz. Od razu poczujesz inną energię miejsca, która udzieli się również tobie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Pot na czole

Znów oblał cię zimny pot? Cierpisz na nadpotliwość? Sprawdź, co radzą dermatolog oraz specjalista medycyny estetycznej

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające

kobieta relaks

Jak odpocząć w jeden wieczór? Psycholog zdradza sprawdzone patenty

Stres to mocny przeciwnik – jak się z nim mierzyć?

Chodzisz rozdrażniona i sama nie wiesz czego chcesz? PMS psuje ci połowę miesiąca? Zwalcz go dietą!

Kręgosłup – jak o niego zadbać i nie nadwyrężać? Oto 10 cennych rad od fizjoterapeuty

Jak skóra reaguje na stres?

Praca biurowa może niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie. Fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk tłumaczy, jak możemy sobie pomóc

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Zespół przewlekłego zmęczenia – jak go rozpoznać?

Zespół przewlekłego zmęczenia – jak go rozpoznać?

Stres? Praca? Pośpiech? Potrzebujesz rozluźnienia. Oto kilka przydatnych ćwiczeń na szyję i ramiona

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Nie garb się! Będziesz… weselsza

ciasto z pistacjami

10 superfoods, które pomogą zwalczyć stres

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. One pomogą się wyluzować

Ty i telefon to nieodłączny duet? Zobacz 5 dolegliwości, które może wywołać smartfon

„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?

„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów

Dziewczyna hamak

5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie

10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

„Złamane serce” to nie tylko przenośnia! O schorzeniu, które przez lata nie było rozpoznawane, mówi kardiolog Robert Gil

Stres w pracy - jak się go pozbyć?

Stres w pracy – jak go ograniczyć?

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Jak obniżyć poziom kortyzolu

Wysoki poziom kortyzolu może być niebezpieczny. Oto jak możesz go obniżyć