Przejdź do treści

5 rzeczy, które uproszczą ci życie. Przeczytaj porady Kasi Bem

Zdjęcie: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?
Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?
Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!
Czy stres ma wpływ na alergię?
Jak powstają rozstępy? Dostałyśmy je od tygrysicy! Zobacz świetną animację
Nie radzisz sobie ze stresem? Polub się z adaptogenami!

Żyjemy w cywilizacji nadmiaru. Przytłoczeni milionem niepotrzebnych rzeczy, tysiącem kuszących możliwości, setkami wyzwań, koniecznością podejmowania od rana do wieczora błahych decyzji  tęsknimy za prostotą. A uprościć swoje życie można właśnie w tej chwili.

Na początek zadaj sobie pytanie, czy to, co masz, jest tym, czego potrzebujesz? Czy twój stan posiadania powoduje, że twoje życie jest prostsze, czy wprost przeciwnie, czyni cię niewolnikiem rzeczy i męczących błahych wyborów. Czy przypadkiem twój cenny czas i bezcenna energia nie są codziennie bezsensownie wydatkowane na podjęcie decyzji, którą z wielu par butów założyć  oraz jaki rodzaj płatków wybrać na śniadanie? Tak, zgadza się, mówimy o drobiazgach, tyle że życia nie warto trwonić na rzeczy niewarte uwagi.

 

Po co komplikować, skoro można uprościć. Jak? Właśnie tak:

Chcesz mieć lepszą koncentrację?

Umiejętność skupienia się to prawdziwy skarb – sprawia, że wszystko idzie łatwiej i przyjemniej. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć Twoją koncentrację.

Sprawdź

Zminimalizuj swoją garderobę

Prezydent Obama słynął z tego, że nosił wyłącznie szare i granatowe garnitury.  Gdy raz założył zielony, informacja ta natychmiast obiegła wszytki światowe media. Dlaczego? A no dlatego, że ma ważniejsze decyzje do podjęcia niż zastanawianie się, w co się ubrać co rano. Ok, nie jesteś prezydentem Stanów Zjednoczonych, ale czy twoja szafa pełna strojów, butów i torebek na pewno cię uszczęśliwia? Przejrzyj jej zawartość  i zostaw tylko te rzeczy, które lubisz i często nosisz.  To, co zniszczone, kiepskiej jakości, wątpliwej urody, nieforemne lub przyciasne – oddaj, wyrzuć lub zamień.

 

Jedz codziennie to samo na śniadanie

Nawet sobie nie zdajesz sprawy, jak to  uprości i zorganizuje twoje poranki, a przy tym wpłynie korzystnie na zdrowie i samopoczucie. Oczywiście nie mam tu na myśli kubka kawy na czczo. Kawa, owszem, jak najbardziej, ale w towarzystwie pełnowartościowego, odżywczego śniadania – na przykład pysznej owsianki. To  lekkostrawny, sycący posiłek bogaty w błonnik i węglowodany złożone, często  wybierane przez osoby uprawiające aktywnie sport.  Błonnik stymuluje pracę jelit i pęcznieje w żołądku, na długo dając poczucie sytości. Węglowodany złożone natomiast są długo trawione w organizmie, dzięki czemu poziom cukru nie podnosi się gwałtownie, co uchroni cię przed szybkim spadkiem energii i atakiem wilczego głodu. Wsuwasz owsiankę i masz z głowy – nie marnujesz połowy poranka na myślenie, co by tu dzisiaj zjeść…

Kupuj mniej, ale w najlepszym gatunku

Na co dzień  wystarczy ci jeden  gatunek doskonałej herbaty czy kawy, aby rozkoszować się jej smakiem. Zamiast kilku pudełek herbat w torebkach czy taniej kawy zakupionych w supermarkecie, kup wysokogatunkową odmianę w liściach z tegorocznych zbiorów albo niewielką ilość świeżo zmielonych ziaren w wyspecjalizowanym sklepie. Poświęć chwilę, by porozmawiać ze sprzedawcą, dowiedz się, jak najlepiej zaparzyć aromatyczny napar, jak go podawać, jak przechowywać , a z picia uczyń rytuał i przyjemność. Tę samą zasadę przyjmij dla wszystkiego, co posiadasz – miej mniej, ale w najlepszym gatunku.

 

6 nawyków szczęśliwych ludzi

Rób listy zakupów

To wprawdzie zajmuje kilka minut, ale oszczędza godziny. Po pierwsze zmusza cię do przejrzenia zasobów, więc nie kupujesz bez sensu i na zapas, po drugie wykorzystujesz to, co masz, po trzecie nie trwonisz czasu na bezsensowne przechadzanie się po galeriach handlowych i zyskujesz przestrzeń na realizację swoich pasji i zainteresowań.

Otaczaj się małą ilością rzeczy

Czy nie zdarzyło ci się w niemal pustym pokoju hotelowym czy bardzo oszczędnie urządzonym mieszkaniu doświadczyć poczucia swoistej ulgi? Brak rzeczy zbędnych stwarza dodatkową przestrzeń dla uczuć i myśli. Pustka jest twórcza i inspirująca. Rozejrzyj się po swojej przestrzeni  i usuń z niej na początek kilka ozdób, fotografii, rzeczy nieużywanych, które tylko zbierają kurz. Od razu poczujesz inną energię miejsca, która udzieli się również tobie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

najlepsza pora dnia

Najlepsza pora dnia na zdrowy nawyk to…

pomaganie

Pomaganie jest zdrowe!

Jak stres wpływa na twoje ciało?

zmęczona kobieta w pracy

6 zaskakujących skutków wpływu stresu na nasz organizm

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Medytująca kobieta z kotem

Medytacja jest dla ludzi! Chcesz zacząć? Oto proste wskazówki

skóra

Rzeczy, których skóra ci nie daruje, można długo wyliczać. Oto 8 tych najważniejszych

kobieta w łóżku

Odpowiednia ilość oraz stała pora snu jest najlepszym i najtańszym środkiem na stres. Oto 10 powodów, by zacząć sypiać regularnie

Chcesz być zdrowsza? Poznaj 8 sekretów ludzi, którzy nie chorują

Co może boleć ze stresu?

Jak dbać o dobry sen? Nie chodzi wcale o liczenie baranów

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz swojemu zdrowiu. Wykorzystaj 5 sposobów, jak nie dać się ponieść destrukcyjnym emocjom

Nie wiesz, jak zapanować nad apetytem? Sprawdź 10 rzeczy, które sprawiają, że ciągle odczuwasz głód

Kobieta z kręconymi włosami stoi pod ścianą i obgryza paznockie. Patrzy w bok

Obgryzanie paznokci, zgrzytanie zębami, żucie gumy. Te nerwowe nawyki mogą poważnie ci zaszkodzić

Jak być szczerym i nie mieć wrogów?

Joga zbawiennie wpływa na funkcjonowanie ciała i umysłu. Zapewnia Kasia Bem

Nadmierna potliwość to sygnał od organizmu, że coś ci dolega. Poznaj 7 rzeczy, o których informuje twój pot

stres praca kobieta

Częste infekcje, łamliwe paznokcie i słabe włosy. To przez stres! Oto 8 powodów, dlaczego się stresujesz

Co się dzieje z naszą skórą, gdy się stresujemy? O wpływie stresu na cerę pisze kosmetolog Joanna Skrzypczak

Masaż – jak wybrać najlepszy?

Masz ochotę na masaż? Sprawdź, który będzie odpowiedni dla ciebie

W jakiej pozycji spać, żeby się wyspać?

W jakiej pozycji spać, żeby się dobrze wyspać? Podpowiadamy

Pot na czole

Znów oblał cię zimny pot? Cierpisz na nadpotliwość? Sprawdź, co radzą dermatolog oraz specjalista medycyny estetycznej

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające