Przejdź do treści

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

ćwiczenie za sztangą
Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda! Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta stoi na ulicy przy murze
Kwas hialuronowy – jakie funkcje pełni w skórze? Tłumaczy Ekspert Kosmetyczny
Olej palmowy – jeść czy nie jeść?
Olej palmowy – szkodliwy czy nie? Paulina Górska zebrała najważniejsze fakty
kawa
Kawa ma ważne oznaczenia na opakowaniach. O czym nas informują i dlaczego powinnyśmy zwracać na nie uwagę?
badanie krwii, test, ciążą
Test ciążowy z krwi – kiedy go zrobić i jak interpretować wynik?
Sala na onkologii dziecięcej. Rodzice w małym pomieszczeniu śpią na podłodze, czuwając przy chorych dzieciach
Jak wygląda onkologia dziecięca w Polsce? Przepełnione sale, dzieci z chemioterapią na korytarzach, rodzice śpią na podłodze

Chcesz wymodelować pośladki? Nie masz pomysłu na trening? Pośladki to jedna z trudniejszych do modelowania części kobiecej sylwetki. Nie jest to jednak niemożliwe. Problem w tym, że kobiety często nie wiedzą, jak się za to zabrać… My wiemy! Oto kilka przykładów ćwiczeń na pośladki ze sztangą.

Nieraz pisaliśmy już, że na kształt pośladków doskonale wpływają przysiady i wykroki. I w dalszym ciągu się tego trzymamy. Te ćwiczenia to podstawa. Zapytacie, co zrobić, kiedy pośladki wyraźnie nie chcą z wami współpracować? No należy wówczas wytoczyć grubsze działa i wziąć do ręki trochę żelastwa. Zaufajcie nam – to działa!

Kompleksowy trening poświęcony pośladkom trzeba oczywiście od rozgrzewki. Możecie wykonać serię ćwiczeń na pośladki bez obciążenia. Wasze pośladki będą przygotowane do cięższej pracy. Potem dopiero zacznijcie terapię szokową. Obciążenia dobierajcie tak, by dwa ostatnie powtórzenia wykonywać z wyraźnym wysiłkiem i tak, by ostatnie było prawie niemożliwe do wykonania. Nie bójcie się! Przeżyjecie to. Koniec końców będziecie państwo zadowoleni.

Kasia Bigos

Klasyczne ćwiczenia z wolnymi ciężarami w różnym stopniu angażują mięśnie pośladkowe oraz przód i tył ud. Oto drobne zmiany, które mogą przenieść część pracy z nóg na pośladki, przyśpieszając efekty treningu:

– wracając martwym ciągiem w górę, mocno napinaj pośladki,

– stawaj szerzej podczas przysiadów ze sztangą, kierując palce na zewnątrz. Skup się na tym, by angażować w tym ruchu mocno pośladki.

Uwaga: Jeśli jesteś osobą początkującą, niech twoim priorytetem będzie nauka prawidłowej techniki. Jeśli nie wiesz, czy poprawnie wykonujesz ćwiczenie, koniecznie zapytaj o to trenera.

kobieta w trakcie treningu

Ćwiczenia na pośladki – wejście na podest ze sztangą

Oprzyj sztangę na górnej części pleców, stań przodem do podestu (niech będzie możliwie wysoki). Wchódź na podest jedną nogą. Wykonaj tak 20 wejść. Następnie zrób to samo na drugą nogę. Wykonaj to ćwiczenie w 4 seriach.

Ćwiczenia na pośladki – przysiad ze sztangą (back squat)

Stań prosto, stopy rozstaw na szerokość barków. Sztangę oprzyj na górnej części pleców. Wypchnij biodra w tył (pamiętaj, by nie odrywać pięty od ziemi) i zejdź na tyle nisko, by uda znalazły się przynajmniej w pozycji równoległej do podłoża. Zatrzymaj się na chwilę i napnij mocno pośladki. Wróć do pozycji wyjściowej i znów napnij pośladki.

Dobra rada: Wykonując przysiad, pamiętaj o napinaniu mięśni brzucha i pośladków. Musisz pamiętać o tym, by je zaangażować do pracy. W przeciwnym razie to ćwiczenie nie będzie tak efektywne (dla pośladków oczywiście), jakby mogło być.
Wykonaj ćwiczenie w 3 seriach. Liczba powtórzeń: 15/12/10.
Polecam także dodawać z każdą kolejną serią dodatkowe obciążenie.
Ćwiczenie możesz wykonać w wersji sumo.

Ćwiczenia na pośladki – unoszenie bioder ze sztangą

To jedno z najlepszych ćwiczeń na pośladki. Uważaj na prawidłową technikę! Oprzyj plecy o ławeczkę (na wysokości łopatek). Stopy oprzyj stabilnie o podłoże, a sztangę umieść w zgięciu bioder. Złap sztangę nachwytem i unieś biodra w górę, mocno napinając pośladki (zatrzymaj ruch na 3 sekundy). W trakcie tuchu uaktywnij mięśnie brzucha, nie pozwól, by odcinek lędźwiowy się załamywał. Zwróć uwagę także na głowę. Ma być przez cały czas przedłużeniem kręgosłupa.
Ćwiczenie wykonaj w 3 seriach po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na pośladki- martwy ciąg jednonóż

Stań prosto, sztangę złap nachwytem. Nie pozwól, by kolano wychodziło zanadto do przodu. Cofnij biodra i przenieś ciężar ciała na lewą nogę. Prawą nogę przenieś do tyłu. Plecy mają być proste, a korpus powinien znaleźć się w pozycji równoległej do podłoża. Ciągnij sztangę blisko nogi.
Wracając do pozycji wyjściowej, cały czas masz pozostawać na jednej nodze. Wykonaj serię 15 powtórzeń na lewą nogę, a następnie na prawą.
Zrób 3 takie serie.

Ćwiczenia na pośladki – martwy ciąg o prostych nogach

Sztangę ustaw na podłożu. Stań naprzeciwko niej i ustaw stopy na szerokość bioder. Palce stóp powinny wystawać nieco za gryf. Nogi lekko ugięte w kolanach. Złap sztangę nad chwytem. Z wdechem pochyl tułów w przód, prowadząc sztangę na wyprostowanych rękach blisko ciała i opuść ją poniżej kolan. Przytrzymaj ciężar przez 1-2 sekundy i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej.
Pamiętaj, że plecy muszą być proste. Teoretycznie nogi powinny być prosto, ale lepiej bardzo delikatne ugiąć je w stawie kolanowym. Ta wersja jest bezpieczniejsza dla lędźwi.
Wykonaj 4 serie po: 12/10/10/8 powtórzeń.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

Autorki profilu na Instagramie wyjogowane.pl

Ból karku – jak z nim walczyć? Radzą nauczycielki jogi

trening

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Anna Lewandowska o trenowaniu mięśni brzucha w ciąży. Czy w ciąży można robić brzuszki?

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

5 najlepszych ćwiczeń na uda – poleca 5 fit dziewczyn

sen

Ćwicz i… śpij dobrze!

kobieta na siłowni

Siłownia. 6 sposobów, jak oswoić się z siłownią

Dwie kobiety i jeden mężczyzna biegną ulicą wśród pól pokrytych śniegiem

Trenuj z nami w te święta!

Świąteczne obżarstwo / istock

Świąteczne obżarstwo – jak przeżyć i nie przytyć?

bieganie

Pierogi kontra biegi

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

dziewczyna na snowboardzie

Zanim ruszysz na narty – przygotuj się fizycznie!

Kobieta ćwiczy jogę. Podnosi ręce i wygina się do tyłu. Ubrana jest w strój sportowy

Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach? Podziękują ci za to twoje barki!

Kobieta robi pompki

Pompki – oldschool zawsze aktualny! Jak dobrze je robić? Podpowiada Kasia Bigos

Przeziębienie a ćwiczenia - lekarka odpowiada, czy można w trakcie infekcji ćwiczyć

Czy w trakcie przeziębienia można ćwiczyć? Odpowiada lekarka dr Miriam Staier

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

mózg

Chorzy ze stresu – co się dzieje z naszym organizmem w sytuacjach stresowych?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

8 sposobów na podniesienie libido

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?