Przejdź do treści

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

ćwiczenie za sztangą
Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda! Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Źródło: Gettyimages.com
Jak prawidłowo przewozić noworodki i niemowlęta w foteliku samochodowym? Odpowiadają Położne dla Ciebie
Fot.: Gettyimages.com
Jak powstaje mleko UHT i czy jest mniej zdrowe od mleka pasteryzowanego? Dietetyczka wyjaśnia
jęczenie w seksie
Jęczysz w trakcie seksu, bo „tak trzeba”? Psycholożka odradza
kobieta z twarzą w cieniu
Pielęgnacja skóry atopowej jesienią. Wiemy, co zrobić, by AZS nie było tak uciążliwe
„Mam ochotę uciec na koniec świata”. Dlaczego przed okresem czujemy się czas tak beznadziejnie?

Chcesz wymodelować pośladki? Nie masz pomysłu na trening? Pośladki to jedna z trudniejszych do modelowania części kobiecej sylwetki. Nie jest to jednak niemożliwe. Problem w tym, że kobiety często nie wiedzą, jak się za to zabrać… My wiemy! Oto kilka przykładów ćwiczeń na pośladki ze sztangą.

Nieraz pisaliśmy już, że na kształt pośladków doskonale wpływają przysiady i wykroki. I w dalszym ciągu się tego trzymamy. Te ćwiczenia to podstawa. Zapytacie, co zrobić, kiedy pośladki wyraźnie nie chcą z wami współpracować? No należy wówczas wytoczyć grubsze działa i wziąć do ręki trochę żelastwa. Zaufajcie nam – to działa!

Kompleksowy trening poświęcony pośladkom trzeba oczywiście od rozgrzewki. Możecie wykonać serię ćwiczeń na pośladki bez obciążenia. Wasze pośladki będą przygotowane do cięższej pracy. Potem dopiero zacznijcie terapię szokową. Obciążenia dobierajcie tak, by dwa ostatnie powtórzenia wykonywać z wyraźnym wysiłkiem i tak, by ostatnie było prawie niemożliwe do wykonania. Nie bójcie się! Przeżyjecie to. Koniec końców będziecie państwo zadowoleni.

Kasia Bigos

Klasyczne ćwiczenia z wolnymi ciężarami w różnym stopniu angażują mięśnie pośladkowe oraz przód i tył ud. Oto drobne zmiany, które mogą przenieść część pracy z nóg na pośladki, przyśpieszając efekty treningu:

– wracając martwym ciągiem w górę, mocno napinaj pośladki,

– stawaj szerzej podczas przysiadów ze sztangą, kierując palce na zewnątrz. Skup się na tym, by angażować w tym ruchu mocno pośladki.

Uwaga: Jeśli jesteś osobą początkującą, niech twoim priorytetem będzie nauka prawidłowej techniki. Jeśli nie wiesz, czy poprawnie wykonujesz ćwiczenie, koniecznie zapytaj o to trenera.

kobieta w trakcie treningu

Ćwiczenia na pośladki – wejście na podest ze sztangą

Oprzyj sztangę na górnej części pleców, stań przodem do podestu (niech będzie możliwie wysoki). Wchódź na podest jedną nogą. Wykonaj tak 20 wejść. Następnie zrób to samo na drugą nogę. Wykonaj to ćwiczenie w 4 seriach.

Ćwiczenia na pośladki – przysiad ze sztangą (back squat)

Stań prosto, stopy rozstaw na szerokość barków. Sztangę oprzyj na górnej części pleców. Wypchnij biodra w tył (pamiętaj, by nie odrywać pięty od ziemi) i zejdź na tyle nisko, by uda znalazły się przynajmniej w pozycji równoległej do podłoża. Zatrzymaj się na chwilę i napnij mocno pośladki. Wróć do pozycji wyjściowej i znów napnij pośladki.

Dobra rada: Wykonując przysiad, pamiętaj o napinaniu mięśni brzucha i pośladków. Musisz pamiętać o tym, by je zaangażować do pracy. W przeciwnym razie to ćwiczenie nie będzie tak efektywne (dla pośladków oczywiście), jakby mogło być.
Wykonaj ćwiczenie w 3 seriach. Liczba powtórzeń: 15/12/10.
Polecam także dodawać z każdą kolejną serią dodatkowe obciążenie.
Ćwiczenie możesz wykonać w wersji sumo.

Ćwiczenia na pośladki – unoszenie bioder ze sztangą

To jedno z najlepszych ćwiczeń na pośladki. Uważaj na prawidłową technikę! Oprzyj plecy o ławeczkę (na wysokości łopatek). Stopy oprzyj stabilnie o podłoże, a sztangę umieść w zgięciu bioder. Złap sztangę nachwytem i unieś biodra w górę, mocno napinając pośladki (zatrzymaj ruch na 3 sekundy). W trakcie tuchu uaktywnij mięśnie brzucha, nie pozwól, by odcinek lędźwiowy się załamywał. Zwróć uwagę także na głowę. Ma być przez cały czas przedłużeniem kręgosłupa.
Ćwiczenie wykonaj w 3 seriach po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na pośladki- martwy ciąg jednonóż

Stań prosto, sztangę złap nachwytem. Nie pozwól, by kolano wychodziło zanadto do przodu. Cofnij biodra i przenieś ciężar ciała na lewą nogę. Prawą nogę przenieś do tyłu. Plecy mają być proste, a korpus powinien znaleźć się w pozycji równoległej do podłoża. Ciągnij sztangę blisko nogi.
Wracając do pozycji wyjściowej, cały czas masz pozostawać na jednej nodze. Wykonaj serię 15 powtórzeń na lewą nogę, a następnie na prawą.
Zrób 3 takie serie.

Ćwiczenia na pośladki – martwy ciąg o prostych nogach

Sztangę ustaw na podłożu. Stań naprzeciwko niej i ustaw stopy na szerokość bioder. Palce stóp powinny wystawać nieco za gryf. Nogi lekko ugięte w kolanach. Złap sztangę nad chwytem. Z wdechem pochyl tułów w przód, prowadząc sztangę na wyprostowanych rękach blisko ciała i opuść ją poniżej kolan. Przytrzymaj ciężar przez 1-2 sekundy i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej.
Pamiętaj, że plecy muszą być proste. Teoretycznie nogi powinny być prosto, ale lepiej bardzo delikatne ugiąć je w stawie kolanowym. Ta wersja jest bezpieczniejsza dla lędźwi.
Wykonaj 4 serie po: 12/10/10/8 powtórzeń.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Pośladki a prawidłowa postawa. Sprawdź, co powinnaś poprawić

Pośladki a prawidłowa postawa. Sprawdź, co powinnaś poprawić

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Cubii - co to jest? Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować? Po posiłku czy na czczo? Rano czy wieczorem?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

Żuraw - ćwiczenie w jodze

Żuraw – ćwiczenie. Jak zrobić pozycję kruka w jodze?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?