Przejdź do treści

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

ćwiczenie za sztangą
Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda! Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nietrzymanie moczu u kobiet / rawpixel
Fizjoterapeutka Katarzyna Piotrowska: „wiele kobiet słysząc szum wody, nawet myśląc o odkręconym kranie, może odczuwać parcie na pęcherz”. Od czego to zależy?
Kobieta wśród słoneczników - kalendarz pyleń 2020
Kalendarz pyleń 2020. Sprawdź, jakie rośliny pylą w poszczególnych miesiącach
Cholesterol w diecie / istock
Po co nam cholesterol? Dietetyczka Zofia Suszka wyjaśnia, czy jest on nam potrzebny do życia
Kobieta trzyma niemowlę na rękach
Higiena w połogu – 8 przykazań głównych od Położnej Kasi
Kobieta trzyma w dłoniach pisanki
W jaki sposób sprawdzić, czy jajka są świeże? Czytamy Etykiety pokazują prosty trik!

Chcesz wymodelować pośladki? Nie masz pomysłu na trening? Pośladki to jedna z trudniejszych do modelowania części kobiecej sylwetki. Nie jest to jednak niemożliwe. Problem w tym, że kobiety często nie wiedzą, jak się za to zabrać… My wiemy! Oto kilka przykładów ćwiczeń na pośladki ze sztangą.

Nieraz pisaliśmy już, że na kształt pośladków doskonale wpływają przysiady i wykroki. I w dalszym ciągu się tego trzymamy. Te ćwiczenia to podstawa. Zapytacie, co zrobić, kiedy pośladki wyraźnie nie chcą z wami współpracować? No należy wówczas wytoczyć grubsze działa i wziąć do ręki trochę żelastwa. Zaufajcie nam – to działa!

Kompleksowy trening poświęcony pośladkom trzeba oczywiście od rozgrzewki. Możecie wykonać serię ćwiczeń na pośladki bez obciążenia. Wasze pośladki będą przygotowane do cięższej pracy. Potem dopiero zacznijcie terapię szokową. Obciążenia dobierajcie tak, by dwa ostatnie powtórzenia wykonywać z wyraźnym wysiłkiem i tak, by ostatnie było prawie niemożliwe do wykonania. Nie bójcie się! Przeżyjecie to. Koniec końców będziecie państwo zadowoleni.

Kasia Bigos

Klasyczne ćwiczenia z wolnymi ciężarami w różnym stopniu angażują mięśnie pośladkowe oraz przód i tył ud. Oto drobne zmiany, które mogą przenieść część pracy z nóg na pośladki, przyśpieszając efekty treningu:

– wracając martwym ciągiem w górę, mocno napinaj pośladki,

– stawaj szerzej podczas przysiadów ze sztangą, kierując palce na zewnątrz. Skup się na tym, by angażować w tym ruchu mocno pośladki.

Uwaga: Jeśli jesteś osobą początkującą, niech twoim priorytetem będzie nauka prawidłowej techniki. Jeśli nie wiesz, czy poprawnie wykonujesz ćwiczenie, koniecznie zapytaj o to trenera.

kobieta w trakcie treningu

Ćwiczenia na pośladki – wejście na podest ze sztangą

Oprzyj sztangę na górnej części pleców, stań przodem do podestu (niech będzie możliwie wysoki). Wchódź na podest jedną nogą. Wykonaj tak 20 wejść. Następnie zrób to samo na drugą nogę. Wykonaj to ćwiczenie w 4 seriach.

Ćwiczenia na pośladki – przysiad ze sztangą (back squat)

Stań prosto, stopy rozstaw na szerokość barków. Sztangę oprzyj na górnej części pleców. Wypchnij biodra w tył (pamiętaj, by nie odrywać pięty od ziemi) i zejdź na tyle nisko, by uda znalazły się przynajmniej w pozycji równoległej do podłoża. Zatrzymaj się na chwilę i napnij mocno pośladki. Wróć do pozycji wyjściowej i znów napnij pośladki.

Dobra rada: Wykonując przysiad, pamiętaj o napinaniu mięśni brzucha i pośladków. Musisz pamiętać o tym, by je zaangażować do pracy. W przeciwnym razie to ćwiczenie nie będzie tak efektywne (dla pośladków oczywiście), jakby mogło być.
Wykonaj ćwiczenie w 3 seriach. Liczba powtórzeń: 15/12/10.
Polecam także dodawać z każdą kolejną serią dodatkowe obciążenie.
Ćwiczenie możesz wykonać w wersji sumo.

Ćwiczenia na pośladki – unoszenie bioder ze sztangą

To jedno z najlepszych ćwiczeń na pośladki. Uważaj na prawidłową technikę! Oprzyj plecy o ławeczkę (na wysokości łopatek). Stopy oprzyj stabilnie o podłoże, a sztangę umieść w zgięciu bioder. Złap sztangę nachwytem i unieś biodra w górę, mocno napinając pośladki (zatrzymaj ruch na 3 sekundy). W trakcie tuchu uaktywnij mięśnie brzucha, nie pozwól, by odcinek lędźwiowy się załamywał. Zwróć uwagę także na głowę. Ma być przez cały czas przedłużeniem kręgosłupa.
Ćwiczenie wykonaj w 3 seriach po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na pośladki- martwy ciąg jednonóż

Stań prosto, sztangę złap nachwytem. Nie pozwól, by kolano wychodziło zanadto do przodu. Cofnij biodra i przenieś ciężar ciała na lewą nogę. Prawą nogę przenieś do tyłu. Plecy mają być proste, a korpus powinien znaleźć się w pozycji równoległej do podłoża. Ciągnij sztangę blisko nogi.
Wracając do pozycji wyjściowej, cały czas masz pozostawać na jednej nodze. Wykonaj serię 15 powtórzeń na lewą nogę, a następnie na prawą.
Zrób 3 takie serie.

Ćwiczenia na pośladki – martwy ciąg o prostych nogach

Sztangę ustaw na podłożu. Stań naprzeciwko niej i ustaw stopy na szerokość bioder. Palce stóp powinny wystawać nieco za gryf. Nogi lekko ugięte w kolanach. Złap sztangę nad chwytem. Z wdechem pochyl tułów w przód, prowadząc sztangę na wyprostowanych rękach blisko ciała i opuść ją poniżej kolan. Przytrzymaj ciężar przez 1-2 sekundy i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej.
Pamiętaj, że plecy muszą być proste. Teoretycznie nogi powinny być prosto, ale lepiej bardzo delikatne ugiąć je w stawie kolanowym. Ta wersja jest bezpieczniejsza dla lędźwi.
Wykonaj 4 serie po: 12/10/10/8 powtórzeń.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Kobieta skacze

Dlaczego ćwiczenia na trampolinie zrujnują ci zdrowie? Tłumaczy fizjoterapeutka

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca. Jak sobie z nimi poradzić?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

Wykrok niejedno ma imię

Wykrok niejedno ma imię. Poznaj jego najlepsze wersje

Kobieta robi przysiady z wyskokiem na schodach

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad z wyskokiem

Ewa Chodakowska / Purella

Ewa Chodakowska: ważne, aby określić realny cel, a w jego realizacji podążać małymi krokami

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Nauczycielka jogi pokazuje ćwiczenie rozciągające na krześle

Masz pracę siedzącą? Poznaj „Koci Grzbiet”. „Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem” – twierdzi nauczycielka jogi

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Ćwiczenia na pośladki – dlaczego warto je wykonywać? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Kobieta skacze na skakance

Skakanka na 3 sposoby. Jak trenować skutecznie?

Kobieta ćwiczy bosu

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

Autorki profilu na Instagramie wyjogowane.pl

Ból karku – jak z nim walczyć? Radzą nauczycielki jogi

trening

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Archiwalne zdjęcie z czasów pandemii hiszpanki/Underwood Archives/Getty Images

Grypa hiszpanka. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.