Przejdź do treści

Frittata ze szparagami. Dasz się skusić?

Frittata ze szparagami
Szparagi są idealne dla osób dbających o linię. Zdjęcie: Gosia Łaniak | Modern Taste
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Jestem chuda. Nie znoszę tego słowa, tak jak przez większość życia nie akceptowałam, że taka jestem”. Joanna Osyda szczerze o swojej wadze
Warsztaty milczenia. Kasia Bem tłumaczy, jak działa potęga ciszy
Shinrin yoku. Japońska kąpiel, która koi człowieka
Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?
Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?
Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!

Szparagi jak nic innego zwiastują zbliżające się lato. Są idealnym składnikiem lekkich i zdrowych dań. W towarzystwie zielonego groszku i wędzonego łososia znakomicie sprawdzą się w pełnej smaku frittacie.

Szparagi występują w trzech odmianach. Szparagi zielone charakteryzują się mocnym, wyrazistym smakiem. Swój kolor zawdzięczają temu, że rosnąc nad ziemią, mają kontakt ze światłem słonecznym. Są tak miękkie, że nie trzeba ich obierać przed gotowaniem. Białe szparagi rosną pod ziemią. Są delikatne w smaku, ale dość twarde, dlatego przed przygotowaniem należy je obrać. Ostatnią odmianą są szparagi fioletowe, posiadacze najgrubszej łodygi. Zawierają mniej błonnika i więcej cukrów.

Szparagi są bogatym źródłem kwasu foliowego – bardzo ważnego dla kobiet w ciąży. Dużo w nich też beta-karotenu, witaminy C i E, które odpowiedzialne są za kondycję włosów, skóry i paznokci. Szparagi zawierają też wzmacniający odporność glutation oraz inulinę, która zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Szparagi są idealne dla osób dbających o linię. Mają niski indeks glikemiczny (IG = 15), a 100 g tych warzyw zawiera jedynie 18 kcal. Są także bogate w błonnik, który nie tylko reguluje pracę jelit, ale też zapewnia uczucie sytości na dłużej.

Można przygotować je na wiele smakowitych sposobów. Jednym z moich ulubionych jest lekka i pożywna frittata, idealny zdrowy lunch.

Frittata ze szparagami, zielonym groszkiem i wędzonym łososiem

Składniki:

– ok. 200 g szparagów (ok. 1/2 pęczka)
– 80 g zielonego groszku (może być mrożony)
– 50 g wędzonego łososia
– 3 jajka
– kilka kropel octu balsamicznego
– sól i pieprz do smaku
– olej rzepakowy do smażenia

Mazurek być musi!

Przygotowanie

Nagrzewamy piekarnik do 180 C. Przygotowujemy patelnię do zapiekania (lub inne naczynie) o średnicy ok. 20 cm. Jeśli używamy mrożonego groszku, to wyjmujemy go do rozmrożenia kilka minut wcześniej. Szparagi myjemy i odłamujemy końcówki. Kroimy na mniejsze kawałki (ok. 3-4 cm każdy). Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju. Wrzucamy szparagi i groszek. Smażymy ok. 3 minuty. Pod koniec smażenia doprawiamy octem balsamicznym oraz solą i pieprzem.

W międzyczasie roztrzepujemy widelcem jajka. Łososia dzielimy na mniejsze kawałki i dodajemy do jajek. Delikatnie doprawiamy (pamiętajmy, że wędzony łosoś jest słony). Wlewamy jajka na patelnię ze szparagami i groszkiem. Smażymy ok. 2 minuty, odsuwając ścięte jajka od brzegów patelni. Gdy frittata będzie już prawie ścięta wstawiamy ją do nagrzanego piekarnika na 10 minut, aż wierzch ładnie się zarumieni. Smakuje równie dobrze na gorąco i na zimno.

 

Gosia Łaniak – absolwentka kulturoznawstwa bez pamięci zakochana w fotografii kulinarnej. Miłośniczka aktywności fizycznej. W kuchni niepoprawna hedonistka, poza nią realistka ze skłonnością do snucia wielkich marzeń. Autorka bloga kulinarno-fotograficznego Modern Taste.

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wegański krem sezamowy z owocami lata

Kąski batata z guacamole i chipsem z jarmużu

Zdrowa, szybka przekąska z batatów i chipsy z jarmużu

Wegańskie lody jaglano-truskawkowe

Wegańskie lody jaglano-truskawkowe

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Przepis na witaminowe koktajle usprawniające pracę mózgu

Wiosenne tagliatelle ze szparagów

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Przepis na indyjskie sataje z tempehu

Spaghetti z cukinii z figami

Bezmięsny obiad! Makaron z cukinii w towarzystwie fig

Szparag daje radę!

Sezon na szparagi! Wypróbuj 3 smaczne i niezwykle proste przepisy ze szparagami w roli głównej

Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Jedzenie na stole

Święta bez jaj, czyli Wielkanoc na diecie wegańskiej

Jaglany mazurek lekko tropikalny

Wielkanocny mazurek z kokosem, mango i limonką

Crumble, czyli deser z… selerem!

Crumble, czyli deser z… selerem!

Zdrowe panierki – chrupiąca przyjemność

Buraczany krem w towarzystwie miętowego pesto i aksamitnej śmietanki z fety

Chrup, chrup pora!