Przejdź do treści

Groszek cukrowy i jego 5 właściwości zdrowotnych. Dlaczego warto mieć go w kuchni?

groszek cukrowy w brązowej misce
źródło: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Groszek cukrowy to warzywo lubiane szczególnie przez dzieci, ze względu na swój słodki smak. Przy tym jest niskokaloryczny i bogaty we właściwości odżywcze. Latem jest dostępny świeży, w zimniejsze pory roku – mrożony, świetnie spisuje się też po obróbce termicznej. Poznajcie jakie zdrowotne zalety w sobie skrywa.

Idealny podczas odchudzania

Jedna szklanka groszku cukrowego to jedynie 67 kalorii, zatem jest idealny dla osób na diecie lub osób, które pilnują kaloryczności swoich dań. Sprawdzi się idealnie jako przekąska pomiędzy posiłkami, a jego duża zawartość błonnika sprawdzi się przy diecie redukcyjnej, to on reguluje pracę układu pokarmowego i niweluje zaparcia.

Jest pomocny przy infekcji

Groszek jest doskonałym źródłem witaminy C, która jest silnym, naturalnym, rozpuszczalnym w wodzie przeciwutleniaczem, który pomaga organizmowi rozwinąć odporność i eliminuje rakotwórcze wolne rodniki w ciele. Natomiast antyoksydanty zawarte w groszku hamują proces starzenia się organizmu.

Wzmacnia mięśnie i kości

Groszek cukrowy to także witamina K, która wzmacnia kości, poprawia wchłanianie wapnia oraz  zapobiega osteoporozie. Natomiast duża zawartość białka pomaga w budowie i regeneracji mięśni. Zalecany jest osobom aktywnie uprawiającym sporty.

 

kobieta myje warzywa w zlewie

Ma pozytywny wpływ na skórę i paznokcie

Duży zastrzyk witaminy C dla organizmu nie tylko poprawia układ odpornościowy, ale może również tworzyć i utrzymywać kolagen, czyli niezbędny budulec występujący we włosach i skórze. Groszek jest też  źródłem witaminy A, która jest odpowiedzialna za utrzymywanie odpowiedniego nawilżania włosów.

Wzmacnia wzrok

Małe, niepozorne ziarenka groszku kryją też w sobie luteinę, która wzmacnia wzrok oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej, która może doprowadzić do ślepoty.

Czy wiesz, że...

Przytrzymaj
i odkryj

Smak zielonych groszku cukrowego odkryto dopiero w XVI-wiecznej Francji. Niedojrzałym groszkiem zajadały się ponoć damy dworu Ludwika XIV, Króla Słońce.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Woda smakowa – zrób ją sama!

istockphoto.com

Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!

Jak wzmocnić odporność przed sezonem infekcyjnym? Wyjaśnia farmaceutka, Zofia Winczewska

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Masz niedobór żelaza? Nie zapomnij o najważniejszych zasadach jego suplementacji

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

owsianka z bananami

Jak łączyć produkty na talerzu?

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

Jedzenie przed snem – czy naprawdę powinniśmy go unikać?

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Unsplash

Zmagasz się z niedoczynnością tarczycy? Dietetyczka wyjaśnia, co powinno znaleźć się na twoim talerzu

Chłodnik z kukurydzy z nutą kokosową

Whisky – lek czy trucizna? Jesteś koneserem? Sprawdź, co o niej wiesz

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

5 sposobów na oszczędzanie wątroby latem

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

kolorowe kapsułki

„Najgorszym asortymentem w aptece są słodycze udające leki”. Farmaceutka krytycznie o preparatach dla dzieci

wafle ryżowe

Chrupkie pieczywo – zdrowe czy jednak nie?