Przejdź do treści

Groszek cukrowy i jego 5 właściwości zdrowotnych. Dlaczego warto mieć go w kuchni?

groszek cukrowy w brązowej misce
źródło: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wzdęty brzuch. Skąd się bierze i jak się go pozbyć?
Joga hormonalna – sposób na równowagę
Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów
Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową
Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa
Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Groszek cukrowy to warzywo lubiane szczególnie przez dzieci, ze względu na swój słodki smak. Przy tym jest niskokaloryczny i bogaty we właściwości odżywcze. Latem jest dostępny świeży, w zimniejsze pory roku – mrożony, świetnie spisuje się też po obróbce termicznej. Poznajcie jakie zdrowotne zalety w sobie skrywa.

Idealny podczas odchudzania

Jedna szklanka groszku cukrowego to jedynie 67 kalorii, zatem jest idealny dla osób na diecie lub osób, które pilnują kaloryczności swoich dań. Sprawdzi się idealnie jako przekąska pomiędzy posiłkami, a jego duża zawartość błonnika sprawdzi się przy diecie redukcyjnej, to on reguluje pracę układu pokarmowego i niweluje zaparcia.

Jest pomocny przy infekcji

Groszek jest doskonałym źródłem witaminy C, która jest silnym, naturalnym, rozpuszczalnym w wodzie przeciwutleniaczem, który pomaga organizmowi rozwinąć odporność i eliminuje rakotwórcze wolne rodniki w ciele. Natomiast antyoksydanty zawarte w groszku hamują proces starzenia się organizmu.

Wzmacnia mięśnie i kości

Groszek cukrowy to także witamina K, która wzmacnia kości, poprawia wchłanianie wapnia oraz  zapobiega osteoporozie. Natomiast duża zawartość białka pomaga w budowie i regeneracji mięśni. Zalecany jest osobom aktywnie uprawiającym sporty.

 

kobieta myje warzywa w zlewie

Ma pozytywny wpływ na skórę i paznokcie

Duży zastrzyk witaminy C dla organizmu nie tylko poprawia układ odpornościowy, ale może również tworzyć i utrzymywać kolagen, czyli niezbędny budulec występujący we włosach i skórze. Groszek jest też  źródłem witaminy A, która jest odpowiedzialna za utrzymywanie odpowiedniego nawilżania włosów.

Wzmacnia wzrok

Małe, niepozorne ziarenka groszku kryją też w sobie luteinę, która wzmacnia wzrok oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej, która może doprowadzić do ślepoty.

Czy wiesz, że...

Przytrzymaj
i odkryj

Smak zielonych groszku cukrowego odkryto dopiero w XVI-wiecznej Francji. Niedojrzałym groszkiem zajadały się ponoć damy dworu Ludwika XIV, Króla Słońce.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Zrób sobie synbiotyk i ciesz się zdrowiem jelit

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

dziewczyna trzyma blistry z witaminami

11 witamin i minerałów, których potrzebujesz, gdy masz 20, 30, 40, 50 lat

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

truskawki

Truskawka – bomba antyoksydantów, witaminy C i lider wśród najbardziej zanieczyszczonych owoców

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

6 powodów, dla których warto jeść algi. W tych niepozornych glonach kryje się prawdziwa supermoc

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Jedzenie na blacie

Największe błędy odchudzania. Rozmowa z dietetyczką Aliną Olczak

Superfoods - żywność nadzwyczajna!

Top 5 Superfoods – żywność nadzwyczajna!