Przejdź do treści

Trenuj wszechstronnie

Trenuj wszechstronnie
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wskaźniki śmiertelności z powodu nowotworów maleją. „Jesteśmy w stanie wyleczyć ok. 60 proc. przypadków” – mówi onkolog
Witaminy i mikroelementy: sprawdź, jak powinno się je łączyć. Niewiedza może być niebezpieczna
Przesilenie wiosenne zmęczenie
Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić
szklanka wody
Filtrujesz wodę? Pijesz niegazowaną czy tą z bąbelkami? A może „kranówkę”? O rodzajach wód porozmawialiśmy z lekarzem Krzysztofem Lachowskim
akcja jestem, badam się
„Jestem, badam się” – akcja, która ma przypominać kobietom o badaniach profilaktycznych

Ludzkie ciało zostało stworzone do ruchu. W dodatku możliwości, jakie to ciało stwarza, jest tak wiele, że grzechem byłoby skupianie się na rozwoju tylko jednej cechy motorycznej. Czas poszerzyć horyzonty – dla zdrowia i formy!

Chcemy was namówić na otwieranie nowych fitnessowych wrót. Czemu? Bo widzimy, że wielu z was ogranicza się tylko do siłowni lub zajęć fitness. Jeżeli  wykonujecie to systematycznie, to i tak przybijamy wam „piątkę” za wytrwałość, ale dlaczego nie możecie pójść o krok dalej i spróbować kilku nowych dyscyplin sportowych? Plus jest taki, że będą wszechstronnie rozwijały wasze ciało i kształtowały wszystkie zdolności motoryczne takie jak: siła, szybkość, gibkość, wydolność, szybkość reakcji, orientacja. A ciało wszechstronnie rozwinięte to klucz do zdrowia i formy!

Nie mówimy, żebyście zrezygnowali z podnoszenia ciężarów czy chodzenia na fitness, bo to też jest potrzebne, ale może warto dołożyć do tego także inną sesję treningową? To może być całkiem proste. Na przykład dodanie do programu kilku ćwiczeń gimnastycznych lub zakończenie swojego standardowego zestawu treningiem szybkościowym na bieżni lub ergometrze wioślarskim. Wybierzcie się na pływalnię lub pobiegać po parku, dokładając do tego kilka ćwiczeń z obciążeniem własnego ciała.

Idealnym przykładem takiej wszechstronności jest crossfit, triathlon lub biegi z przeszkodami.

Te dwie ostatnie dyscypliny cieszą się ostatnio dużym zainteresowaniem i są bardzo ciekawe. Przyczyniły się do tego organizowane na coraz większą skalę amatorskie zawody, w których może wystartować dosłownie każdy. To właśnie takie wyzwania wymagają sprawności totalnej, nie tylko posiadania 50 cm w bicepsie.

Pamiętajcie, że sprawność fizyczna to nie tylko napakowane ciało czy idealnie wyglądający brzuch. To coś, o czym wciąż często zapominacie, czyli umiejętność pracy w pełnych zakresach ruchu, dobiegnięcie do autobusu bez zadyszki, przeskoczenie przez płot czy wdrapanie się na ścianę. Taka sprawność to dopiero moc!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Trening z gumą fitness – warto!