Przejdź do treści

Trenuj wszechstronnie

Trenuj wszechstronnie
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Ludzkie ciało zostało stworzone do ruchu. W dodatku możliwości, jakie to ciało stwarza, jest tak wiele, że grzechem byłoby skupianie się na rozwoju tylko jednej cechy motorycznej. Czas poszerzyć horyzonty – dla zdrowia i formy!

Chcemy was namówić na otwieranie nowych fitnessowych wrót. Czemu? Bo widzimy, że wielu z was ogranicza się tylko do siłowni lub zajęć fitness. Jeżeli  wykonujecie to systematycznie, to i tak przybijamy wam „piątkę” za wytrwałość, ale dlaczego nie możecie pójść o krok dalej i spróbować kilku nowych dyscyplin sportowych? Plus jest taki, że będą wszechstronnie rozwijały wasze ciało i kształtowały wszystkie zdolności motoryczne takie jak: siła, szybkość, gibkość, wydolność, szybkość reakcji, orientacja. A ciało wszechstronnie rozwinięte to klucz do zdrowia i formy!

Nie mówimy, żebyście zrezygnowali z podnoszenia ciężarów czy chodzenia na fitness, bo to też jest potrzebne, ale może warto dołożyć do tego także inną sesję treningową? To może być całkiem proste. Na przykład dodanie do programu kilku ćwiczeń gimnastycznych lub zakończenie swojego standardowego zestawu treningiem szybkościowym na bieżni lub ergometrze wioślarskim. Wybierzcie się na pływalnię lub pobiegać po parku, dokładając do tego kilka ćwiczeń z obciążeniem własnego ciała.

Idealnym przykładem takiej wszechstronności jest crossfit, triathlon lub biegi z przeszkodami.

Te dwie ostatnie dyscypliny cieszą się ostatnio dużym zainteresowaniem i są bardzo ciekawe. Przyczyniły się do tego organizowane na coraz większą skalę amatorskie zawody, w których może wystartować dosłownie każdy. To właśnie takie wyzwania wymagają sprawności totalnej, nie tylko posiadania 50 cm w bicepsie.

Pamiętajcie, że sprawność fizyczna to nie tylko napakowane ciało czy idealnie wyglądający brzuch. To coś, o czym wciąż często zapominacie, czyli umiejętność pracy w pełnych zakresach ruchu, dobiegnięcie do autobusu bez zadyszki, przeskoczenie przez płot czy wdrapanie się na ścianę. Taka sprawność to dopiero moc!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży