Przejdź do treści

Spożywcze wampiry energetyczne

Spożywcze wampiry energetyczne
Źródło: www.stocksnap.io | Łukasz Popardowski
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta żuje gumę do żucia
Zdarzyło ci się żuć gumę przed zabiegiem? O tym, czy jest to bezpieczne, mówi anestezjolog
Unsplash.com
Łykasz lewotyroksynę na niedoczynność tarczycy, a potem pijesz kawę? To niezbyt zdrowe połączenie
„Podnieść piersi? Ale dla kogo? Mi się podoba i tylko to się liczy” – pisze piosenkarka Tanerélle na Twitterze
loto
Letnie BHP, czyli czego nie robić podczas upałów
Pexels.com
Dr Lifestyle: Owocowe smoothie może być mniej wartościowe niż te same owoce zjedzone w całości

Jeszcze nie minęło południe, a ty już padasz z nóg? Wiosną często bywamy bardziej zmęczeni, jednak nie warto całej winy zrzucać na porę roku. Największy wpływ na nasze samopoczucie ma to, co ląduje na naszych talerzach. Możemy pomóc sobie, unikając produktów, które dodatkowo wysysają z nas energię. Oto lista największych spożywczych wampirów energetycznych!

1. Sałata

Sałatka na lunch? Mogłoby się wydawać, że to bardzo zdrowy wybór. Jedynym efektem ubocznym może być… ospałość. Sałata w swoim składzie chemicznym zawiera substancje o właściwościach uspokajających, które oddziałują na mózg podobnie do opium.

2. Czereśnie

Czereśnie są naturalnym źródłem melatoniny ‒ substancji sprawującej kontrolę nad naszym wewnętrznym zegarem biologicznym i regulującej rytm snu. Po te owoce najlepiej więc sięgnąć w porze kolacji. Słodkie sny gwarantowane!

3. Pieczywo

Jeśli nie chcesz zasypiać na biurku, lepiej nie przyrządzaj na śniadanie kanapek. Pokarmy bogate w węglowodany powodują nagły skok poziomu cukru we krwi, uruchamiając produkcję insuliny. Chociaż w ciągu pierwszych minut po zjedzeniu pieczywa będziesz czuć, że możesz przenosić góry, spadek energetyczny będzie równie nagły co chwilowy przypływ energii.

4. Czerwone mięso

Mimo że czerwone mięso jest bogatym źródłem żelaza, po jego zjedzeniu możesz mieć chrapkę na chrapanie. Zawiera ono tłuszcze, których strawienie wymaga od naszego organizmu sporo wysiłku.

5. Słodkie przekąski

Zapomnij o przetworzonych płatkach śniadaniowych, dosładzanych jogurtach czy batonikach. Spożywanie rafinowanych cukrów blokuje wydzielanie oreksyny ‒ substancji odpowiedzialnej za utrzymanie organizmu w stanie czuwania.

6. Napoje energetyczne

Ekspres do kawy zazwyczaj włączamy, jeszcze zanim zdążymy uruchomić komputer. Jeśli na dodatek przed nami dzień pełen wyzwań ‒ zaopatrujemy się w napoje „energetyczne”. Efekt, jaki planujemy osiągnąć, może być zupełnie odwrotny do zamierzonego ‒ już 50 minut po wypiciu takiego specyfiku spada poziom koncentracji, obniża się czas reakcji i pojawia się uczucie senności.

Chcesz mieć lepszą koncentrację?

Umiejętność skupienia się to prawdziwy skarb – sprawia, że wszystko idzie łatwiej i przyjemniej. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć Twoją koncentrację.

Sprawdź

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

„Przez uwarunkowania kulturowe, społeczne i religijne kobiety zgwałcone przez męża często nie wiedzą, że są ofiarami przestępstwa” – mówią Kamila Ferenc i Adam Kuczyński z Fundacji Przeciw Kulturze Gwałtu

„Fizjoterapeuci wykonują wspaniałą pracę. Ale zarabiają 1800 zł na rękę i żeby zarobić godnie, pracują po 12 godzin przez 7 dni w tygodniu” – mówi fizjoterapeutka Sandra Osipiuk

„Tak zwane „środowisko” feministyczne niesłusznie upatruje w nas konkurencję. A feminizm w Polsce potrzebuje pluralizmu” – mówią Agata Maciejewska i Kasia von Alexandrowitsch, założycielki „Dziewuchy Dziewuchom”

Zainteresują cię również:

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Dopadł cię energetyczny zjazd? Poznaj 6 produktów, z którymi wygrasz ze zmęczeniem

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Przesilenie wiosenne. Jak sobie z tym poradzić?

Doskwiera ci ciągłe zmęczenie? To może być objaw poważnej dolegliwości. Zbadaj się

Dziewczyna hamak

5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie

drzemka

Drzemka dobra na wszystko. Dlaczego warto ją sobie uciąć i ile powinna trwać?

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

5 zaskakujących sposobów na energetyczny strzał

Brakuje ci energii? Oto 5 zaskakujących sposobów na przezwyciężenie kryzysu

Czujesz że twój mózg potrzebuje pozytywnego doładowania? Ale jak to zrobić? Podpowiadamy

7 nawyków, które odbierają ci energię. Warto się ich pozbyć

Baletnica tańczy w ciąży

Baletnica tańczy w ciąży

Adaptogeny w obliczu czynników stresogennych

Chodzenie boso - naładuj się prosto z natury

Chodzenie boso – naładuj się prosto z natury

Kalorie odstaw na bok

Kalorie odstaw na bok

Nie marnuj energii!

Nie marnuj energii!

Tańcz, módl się i kochaj

Tańcz, módl się i kochaj

Anna Lewandowska. Nie tylko żona

Anna Lewandowska. Nie tylko żona

Tylko razem z córką

Tylko razem z córką

Frank Medrano. Mistrz kalisteniki

Frank Medrano. Mistrz kalisteniki

Ellen DeGeneres. Wesoła pięćdziesiątka (i piątka).

Ellen DeGeneres. Wesoła pięćdziesiątka (i piątka).

Magiczna moc witaminy B12

Magiczna moc witaminy B12

Kate Hudson. Kobieta na skakance

Kate Hudson. Kobieta na skakance

8 dowodów, że Claire Danes prowadzi zdrowy styl życia (a ja nie)

8 dowodów, że Claire Danes prowadzi zdrowy styl życia (a ja nie)