Przejdź do treści

Domowe ćwiczenia na kapanie – propozycja ćwiczeń

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer
Amy Schumer jest w ciąży. Zdradziła to w niecodzienny sposób
Marta Lech-Maciejewska: kto rozsiewa mit o tym, że macierzyństwo to bułka z masłem?
Krwawią, pocą się i mają próchnicę. Fantomy pacjentów pomagają w nauce medycyny
kobieta myjąca zęby
Dbaj o zęby! Higiena jamy ustnej wpływa też na ciśnienie krwi
Tabletki
Dobre wiadomości dla chorych na szpiczaka, nadciśnienie płucne i łuszczycę

Obiecałeś sobie, że zaczniesz się więcej ruszać, ale na systematyczne wyjście do klubu fitness nie możesz znaleźć czasu? Nie oszukuj się! Poćwiczyć możesz wszędzie – nawet oglądając ulubiony serial na kanapie.

Może nie jest to trening z prawdziwego zdarzenia, ale jeśli dobierzesz odpowiednio ćwiczenia i przyłożysz się do prawidłowej techniki, z pewnością jesteś w stanie spalić całkiem sporo kalorii i popracować nad wzmocnieniem mięśni. Oczywiście pod warunkiem, że w tak zwanym międzyczasie nie będziesz podjadać chipsów.

Oto kanapowy zestaw fitnessowy. Każde z proponowanych ćwiczeń wykonuj przez 30-40 sekund w zależności od poziomu wytrenowania. Następnie powtórz je w obwodzie 3-5 razy.

Ćwiczenie 1: Przysiad bułgarski

cwiczenia-na-kanapie
Jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na modelowanie nóg i pośladków. Postaw tylną nogę na kanapie, przednią ustawiając wyraźnie dalej. Połóż ręce na biodra i starając się nie pochylać do przodu, zejdź do pozycji „wykroku”. Uważaj, by kolano nogi z przodu nie wychodziło za daleko przed granicę stawu skokowego. Zejdź tak nisko, jak ci się uda.


Ćwiczenie 2: Pompka na triceps

cwiczenia-na-kanapie

Oprzyj się tyłem o kanapę. Barki powinny być aktywne, plecy blisko. Nogi ugięte pod kątem prostym. Następnie cofnij łokcie i zejdź niżej, napinając mięśnie trójgłowe ramienia. Nie pomagaj sobie nogami.


Ćwiczenie 3: Scyzoryki w pozycji siedzącej

cwiczenia-na-kanapie-scyzoryki

Oprzyj się o kanapę i przyciągnij do siebie ugięte w kolanach nogi. Następnie z wydechem odchyl się w tył, prostując nogi i mocno napinając mięśnie brzucha. Po kilku powtórzeniach poczujesz, jak pali.


Ćwiczenie 4: Nożyce

cwiczenia_na_kanapie_nozyce

Usiądź i podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu oprzyj ręce na kanapie. Następnie, uważając, by nie pogłębiać lordozy, wyprostuj nogi w kolanach i wykonuj naprzemienne ruchy góra-dół. Podczas wykonywania ćwiczenia nie powinny boleć cię plecy.


Ćwiczenie 5: Plank z unoszeniem nogi

cwiczenia-na-kanapie

Ustaw się w podporze przodem na prostych rękach i oprzyj stopy o kanapę. Wolno napinając pośladek, unoś raz jedną, raz drugą nogę w górę, starając się nie rotować bioder na boki. Ćwiczenie pomoże ci popracować nad stabilnością i uaktywni mięśnie pośladków do pracy.


Ćwiczenie 6: Przysiad wykop

cwiczenia-na-kanapie

Stań blisko kanapy i zejdź do pozycji przysiadu (tak jakbyś chciał usiąść na kanapie). Następnie wstań, unosząc dynamicznie jedną nogę w górę. Przy kolejnym powtórzeniu zmień nogę.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!